BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste post én dan maar een kamado Joe meubel

Helaas nog niet verder mee gekomen dan de laatste foto’s. Andere prio’s gingen eventjes voor.
Aangezien ik alleen maar buiten kan klussen en dus afhankelijk ben van droge omstandigheden, hopen we dan ook snel weer op wat schappelijker weer.
Als ik weer af gang ga, post ik weer een update.
Fijne feestdagen !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er echt heel goed uit. Super mooie combo met dat hout en dat zwarte frame. Ik kijk uit naar de volgende update
 
vandaag weer wat verder gekomen en het blad op maat gemaakt en ero geplaatst.
Morgen gaat t gat erin…kamado plaatsen en daarna als laatste de deurtjes afhangen.
We komen er wel .. (foto is van vóór t zagen)

tempImagefgUcMd.png
 
Laatst bewerkt:
Dat is een professionele buitenkeuken aan het worden. Knap een stalen frame die ga je niet verslijten. Ipe hout is mooi hout voor buiten, maar ook overwogen om inlands hout te gebruiken?
Ik vind hem erg mooi. Zorg wel dat als je hem met hoes weg zet voor voldoende verluchting en dat de bovenkant van de hoes niet overal het hout raakt. Je kan anders last van schimmels krijgen niet alleen op het hout maar ook op je roosters.
 
Heb in het begin overwogen om eiken te gaan gebruiken, maar het vergrijsde hout van ipe vind ik toch mooier.
Alle andere houtsoorten zoals douglas, steigerhout etc heb ik aan mij voorbij laten gaan.
Dank voor je tip vd hoes.
Had al in de planning om een soort frame te maken waarover de hoes gaat vallen. Zoiets als wat je ook met een bootje hebt.
Schimmelen zal ie denk ik niet doen, daar gebruik ik hem te vaak voor :)
 
Ja gebruiken is de beste oplossing. Zelf had ik de mijne een tijdje niet gebruikt en ik was wel geschrokken. De roosters waren schoon weg gelegd in de Q en daar zat echt veel schimmel op. Ook de gietijzeren rooster waren ondanks het invetten toch wat gaan roesten. alles was wel heel snel te verwijderen maar ik zet het ijzerwerk wel in de schuur als ik een tijd niet met de Q aan de gang ga.
Ik vind acacia hout een mooi alternatief.
 
Ik blijf je volgen! Ziet er gelikt uit!

Ben zelf ook met een stalen buiten keuken bezig en heb hier wel enige inspiratie uitgehaald!
 
zoals beloofd nog een paar fotootjes.
Vanmorgen het gat erin gemaakt en de deurtjes er voor nu even los ingezet.
Nog eventjes werk en dan moet ie helemaal klaar zijn .
tempImagegC6EXX.png
tempImageXt3asd.png
tempImageiKL7c3.png
tempImageVXPYk7.png
tempImage99CCEi.png

Dan nog 'even' de Q erin tillen . ( ..TIPS zijn welkom hier in hoe t makkelijkst de kamado erin te hijsen..) en dan heerlijk er van genieten.

Maar goed we zijn er nog niet helemaal..Aangezien de winkels dicht zijn, mijn schroeven en scharnieren op én ik nog niet exact weet hoe ik de deuren erin ga hangen vond ik t wel weer mooi voor deze koude zondag.

@Wessols : dankjewel. Voldoende inspiratie is t halve werk 😉. Ook ik heb veel rondgeneusd en gekeken naar andermans creaties en hier mijn inspiratie uit gehaald. Toen ben ik eigenlijk maar 'gewoon' begonnen..
Ben benieuwd naar jouw resultaat.
 
Laatst bewerkt:
zoals beloofd nog een paar fotootjes.
Vanmorgen het gat erin gemaakt en de deurtjes er voor nu even los ingezet.
Nog eventjes werk en dan moet ie helemaal klaar zijn .Bekijk bijlage 17210Bekijk bijlage 17211Bekijk bijlage 17212Bekijk bijlage 17213Bekijk bijlage 17214Bekijk bijlage 17215
Dan nog 'even' de Q erin tillen . ( ..TIPS zijn welkom hier in hoe t makkelijkst de kamado erin te hijsen..) en dan heerlijk er van genieten.

Maar goed we zijn er nog niet helemaal..Aangezien de winkels dicht zijn, mijn schroeven en scharnieren op én ik nog niet exact weet hoe ik de deuren erin ga hangen vond ik t wel weer mooi voor deze koude zondag.

@Wessols : dankjewel. Voldoende inspiratie is t halve werk . Ook ik heb veel rondgeneusd en gekeken naar andermans creaties en hier mijn inspiratie uit gehaald. Toen ben ik eigenlijk maar 'gewoon' begonnen..
Ben benieuwd naar jouw resultaat.

Wat een top meubeltje! Damn wat een pareltje

Alles uit de KJ halen aan losse onderdelen en een goede sterke vriend/ vriendin vragen mee te helpen tillen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Werkelijk een pracht exemplaar! Niet normaal zo mooi!! Ik denk dat deze ook prachtig zou staan met een Belgisch hardsteen blad! Heel veel respect voor je werk....
 
Werkelijk een pracht exemplaar! Niet normaal zo mooi!! Ik denk dat deze ook prachtig zou staan met een Belgisch hardsteen blad! Heel veel respect voor je werk....
thanks, hardsteen was inderdaad iets wat ik eerst wilde doen, of een gepolijst betonnen blad. Uiteindelijk voor hout gekozen, maar wie weet …in de toekomst.:cool:
 
Ja met belgisch hardsteen steel je wel de blits. Of het zo geschikt is voor een buitenkeuken daar heb ik twijfels bij. Het is een kalk product en dat gaat niet goed samen met citroen zuren wijn en koolzuurhoudende drank. Natuurlijk zijn er wel producten voor die wat helpen.
Dan heb je nog een dingetje en dat is de prijs. Alhoewel een betonnen blad kost ook serieus geld. Ik heb hem zelf gemaakt en wat voor 2 m2 350,- kwijt. Voor beton geldt ook dat het kalkhoudend is en je er een afwerking op moet doen.
 
Ja met belgisch hardsteen steel je wel de blits. Of het zo geschikt is voor een buitenkeuken daar heb ik twijfels bij. Het is een kalk product en dat gaat niet goed samen met citroen zuren wijn en koolzuurhoudende drank. Natuurlijk zijn er wel producten voor die wat helpen.
Dan heb je nog een dingetje en dat is de prijs. Alhoewel een betonnen blad kost ook serieus geld. Ik heb hem zelf gemaakt en wat voor 2 m2 350,- kwijt. Voor beton geldt ook dat het kalkhoudend is en je er een afwerking op moet doen.
zo, das serieus geld voor een betonnen blad :eek:
 
hoi @mistercage , wat een geweldig meubel zeg! Ik denk oprecht dat dit het mooiste meubel wat ik tot nu toe heb gezien, echt top👌🏼. Veel plezier ermee! Ik kijk uit naar foto’s van een rokend ei in dit meubel👌🏼
 
Mooi uitgedacht. Nu ik dit zie, mss ook maar eens denken om een frame te laten lassen en de rest zelf af te werken.
 
Hoi wat een mooi ontwerp van je meubel, heel gaaf!👍🔥
Heb een vraag: heb je een idee hoe zwaar het meubel nu is zonder de KJ?

Is het wel te verrijden als de KJ erin zit;)
 
Geen idee hoe zwaar hij precies is.
Zonder Kamado is hij in je eentje nog wel goed verrijdbaar, met weet ik nog niet. Dat is dan +85 kg erbij.
Gelukkig hoef ik hem niet zo ver te verrijden dus echte hinder zql ik er niet van hebben.
De wielen kunnen 220kg p st aan dus daar zal t ook niet aan gaan liggen.
Ik gok dan ook dat uiteindelijk t gewicht met een houten meubel versie niet zoveel zal schelen.

Ik zal t laten weten als t zover is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan