Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Iemand ervaring met het letzq large spit en het d&c systeem van kamado, als ik dat erin wil laten zitten en de ring van het spit erop dan moet ik de 4 opstaande steuntje iets naar binnen buigen. Ik denk dat het rooster er dan niet meer op past, dus dan blijf je bezig Met buigen. Waarom het rooster? Dan zou ik er eventueel wat bij kunnen doen zoals groente. En gebruiken julie de deflectorplaten of altijd boven open vuur.

Bij mij is ie nog heel netjes. Lijkt wel een andere kleur maar dat kan misschien ook aan de foto liggen. Zal morgen bij daglicht eens kijken.

Edit:

Toch even een foto gemaakt. Het kitwerk is niet om aan te gluren, maar het doet z'n werk
IMG_20210404_215332612.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Huh, nee zo ziet het er bij mij niet uit. Lijkt wel alsof er achteraf nog een laagje opgezet is bij jou.

• Leuk
Waarderingen: Beun
Snap eigenlijk niet waarom ze daar niet en soort vilten pakking voor gemaakt hebben. Weet iemand hoe andere merken dit opgelost hebben?

Hier nog een Masterbuilt @Beun
Als ik ze vergelijk, lijkt deze er in een keer netjes op gezet, op die van jo lijkt ie er in twee keer opgezet. Of hij is te warm geworden, maar dat lijkt met hittebestendige kit toch onmogelijk.

E569F793-C87F-4C1C-8ADF-D53B926144EB.jpeg

Laatst bewerkt:
Nette service van masterbuilt.

ik heb vanuit kamado joe ook een nieuwe topvent geleverd gekregen. Zonder moeilijk te doen werd deze opgestuurd.

Hier nog een Masterbuilt @Beun
Als ik ze vergelijk, lijkt deze er in een keer netjes op gezet, op die van jo lijkt ie er in twee keer opgezet. Of hij is te warm geworden, maar dat lijkt met hittebestendige kit toch onmogelijk.

Bekijk bijlage 19106
Als ik dit zo zie is dit geen hittebestendige kit. De echte Hittebestendige kit word hard als cement en kan wel tot 1250 graden hebben.
Dit lijkt mij siliconenkit. Dit is, uit het hoofd gezegd, kortstondig tot 260 gr en continue tot 160 graden. Mocht je zelf willen kitten neem dan wel een 100 % siliconen. Zou wel eerst de garantie optie doen.

Ik denk dat ze een nieuwe onderkant opsturen (ben ivm het gewicht wel benieuwd hoe ze dat gaan doen). Vervolgens mag ik zelf de handen uit de mouwen steken. Mijn vermoeden is dat het niet heel moeilijk om de ring over te zetten.

En?
Al iets mogen ontvangen?

heb gekozen voor de masterbuilt gravity 1050
de afbeelding komt van internet, heb geen foto's op mijn chromebook, maar mijn profielfoto ben ik met mijn nieuwe liefde
FB_IMG_1616018967456.jpg

Iemand hier die weleens gewerkt heeft met een Dojoe op de Masterbuilt?

Overigens heb ik dit weekend mijn Masterbuilt aardig opgestookt (350 graden) voor Pizza’s. Had niet als eerste mijn deflector erin maar mijn rvs rooster. Daarop mijn plate deflector en daarop 4 grote rvs moeren met daarop een pizza steen.

De pizza’s waren perfect. Alleen was mijn rooster door de hoge temp aardig zwart. Heb hem een avondje in de Dasty gelegd en er is best wat zwart afgekomen. Maar het is zeker geen rvs kleur meer. Kan dit kwaad?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Masterbuilt is helaas nergens meer te krijgen.(Als iemand toch een adres weet dan hoor ik het graag!) Maar er is 1 Belgische leverancier die krijgt ze in juni nog n partij binnen. Ze gaan dan alleen €899, - kosten! Ze weten dus wat ze in handen hebben.

Mijn vraag is op basis van jullie ervaringen: Is hij dat waard? Of is een bastard large basic (ook n kaal model en volgens mij model 2018) voor 900 bij de makro dan net zo goed?
Of dan beter een joe classic 1(maar ik vindt zwart zooooveeel mooier en het mb onderstel ook)

Hoor het graag

De Masterbuilt is helaas nergens meer te krijgen.(Als iemand toch een adres weet dan hoor ik het graag!) Maar er is 1 Belgische leverancier die krijgt ze in juni nog n partij binnen. Ze gaan dan alleen €899, - kosten! Ze weten dus wat ze in handen hebben.

Mijn vraag is op basis van jullie ervaringen: Is hij dat waard? Of is een bastard large basic (ook n kaal model en volgens mij model 2018) voor 900 bij de makro dan net zo goed?
Of dan beter een joe classic 1(maar ik vindt zwart zooooveeel mooier en het mb onderstel ook)

Hoor het graag

Over de Bastard staat hier ook ergens een draadje. Is helemaal kaal dus moet je ook nog van alles bijkopen dus dan ben je er nog niet met €900,-

Als je de kleur buiten beschouwing laat dan zou ik voor een KJ classic gaan. Het onderstel zou je op mp een van de masterbuild kunnen zoeken. Heb ik zelf ook gedaan. Die heb je al voor een paar tientjes.

Maar dit alles is mijn bescheiden mening. Doe ermee wat je wil

Heeft iemand hier ervaring met accessoires van de diverse merken icm de Masterbuilt? Ik ben o.a. op zoek naar een passende kolenmand en in de orienterende fase naar andere accessoires die ik op de MB kan gebruiken.

Ik heb als accesoires de kolenmand, divide & conquer, half moon grill rooster, half moon grill/plaat (dicht) en RVS rooster. Alles op de Masterbuilt, maar van Kamado Joe. Als je accesoires voor de classic Joe koopt, past het perfect!

Kolenmand is in de D&C te "haken" waardoor alles er in 1 keer uit zou kunnen als je dat wilt.

Topspul! Geen tel spijt gehad van de aanschaf!

To BBQ or not to BBQ is no question at all..

Terug
Bovenaan Onderaan