BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Vorige week stonden ze bij de ingang, meteen aan de linkerkant bij de aanbiedingen (wellicht zijn ze er neergezet net nadat je geweest bent).
Gisteren stonden ze daar niet meer, maar stond er nog wel iets bij de bbq afdeling / stadstuin gedeelte.

Dank! Zal de komende dagen weer is even langs rijden. Toch benieuwd naar hoe de MB aanvoelt ipv de Joe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik verwacht als een KJ classic 1, maar dan zwart :sneaky:

ik vond de MB serieus beter aanvoelen dan de KJ. Het was bij mij niet zozeer een budget kwestie die de doorslag gaf, maar echt het gevoel bij beide. Tuurlijk, de KJ heeft wat leuke extra’s die de MB niet heeft (divide & conquer en as-lade) Maar die zijn gewoon los te koop mocht je ze perse willen. Hij bevalt mij echt perfect 👌🏼
 
De eerste uitbreidingen van de Masterbuilt zijn een feit.
Gisteren de kolenmand en D&C ontvangen. Aankomend weekend eens testen!
IMG_20200902_191025724.jpg
IMG_20200902_190729602.jpg
 
Hallo mijn masterbuilt is besteld en naar wat ik hier gelezen heb zijn een kolenmand en divide en conquer system interessante uitbreidingen. Voor de D&C ga ik kijken bij bovenstaande links maar ik vroeg mij af of de kolenmand van de bastard large ook zou passen?

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
 
Hallo mijn masterbuilt is besteld en naar wat ik hier gelezen heb zijn een kolenmand en divide en conquer system interessante uitbreidingen. Voor de D&C ga ik kijken bij bovenstaande links maar ik vroeg mij af of de kolenmand van de bastard large ook zou passen?

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk

Ik heb de afmetingen van de onder en bovenkant van de vuurschaal opgemeten en toen wist ik dat een xlarge zou passen.
 
Ik heb de afmetingen van de onder en bovenkant van de vuurschaal opgemeten en toen wist ik dat een xlarge zou passen.
Ik heb nog een cadeaubon van vuur en rook maar daar momenteel enkel de kolenmand van de bastard beschikbaar, originele D&C te duur van KJ

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
 
Na maanden van wikken & wegen, voors en tegens afstrepen, vele bezoekjes aan tuincentra om modellen in real life te zien was ik er eindelijk uit: het werd de Bastard Urban Large!! Tot ik op onder meer dit forum op de Masterbuilt stuitte. Toch wel een erg mooi apparaat, levenslange garantie en een zeer aanlokkelijke prijs. Dus nu staat laatstgenoemde in mijn tuintje.... :LOL:

Ben nu beetje bij beetje aan het uitbreiden. Kolenmand, hittebestendige handschoenen, lekbak, etc. Nu wilde ik ook zo'n handige Kamado Joe ashtray, maar die blijkt nogal lastig te vinden. Uiteindelijk er één gevonden bij Kamado Grills, maar die bleek veel te klein.... Vandaag op de gok een Bastard Ash Lifter gehaald en even 'gepast'. En nu de twijfel: van boven past ie op zich prima, maar aan de onderkant zit nu wel een centimeter of 2 à 3 aan loze ruimte (zie foto's).
Weten jullie of dit normaal is? Of hoort ie te 'rusten' op de bodem? Gaat dit problemen opleveren qua luchttoevoer of iets dergelijks?

Ben benieuwd! Bedankt alvast!

20201014_130937.jpg


20201014_130953.jpg
 
Bij mijn Bastard hangt hij ook boven de grond. De bovenste cirkel is alleen wel volledig rond, waardoor er niks kan doorvallen.
Niks aan de hand dus bij jou, en lekker aansteken dat ding :).
 
Ik zat ook te twijfelen maar heb voor minder geld een aszuiger gekocht en had dit jaren eerder moeten doen. 10sec zuigen en alles is weer perfect schoon, ook de "airholes" en de randjes.

Dit icm de kolendmand werkt in mijn beleving echt perfect.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Mijn deflector is gebarsten. MB geeft aan dat ik een nieuwe krijg maar wel even moet wachten i.v.m. leveringsproblemen. Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt.
 
Mijn deflector is gebarsten. MB geeft aan dat ik een nieuwe krijg maar wel even moet wachten i.v.m. leveringsproblemen. Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt.
Hou ons even op de hoogte, ik zit er namelijk ook op te wachten dus ik ben wel benieuwd wanneer jij hem krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan