BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Maar heb je de glasfiber afdichting - nieuwe schoorsteen en divide&conquer nodig vraag ik me af .
Een divide&conquer koop je er naderhand bij voor €95 eventueel.
Het nieuwe scharnier is zeker super , maar hoe vaak gaat de deksel open ?
Ik kwam na deze afwegingen ook uit op de Masterbuilt tot zeer grote tevredenheid.
Maar wil je alle gadgets en is je portemonnee goed gevuld dan is de keuze simpel😉
Heb de Masterbuilt in bestelling staan voor in Juni.
Precies mijn gedachten, het divide & conquer roostersysteem koop ik los als ik het nodig heb.
Mocht het vilt een keer aan vervangen toe zijn, kun je altijd nog glasfiber nemen voor 100 euro, ben je nog steeds goedkoper uit dan een Kamado Joe Classic :)
 
Heb de Masterbuilt in bestelling staan voor in Juni.
Precies mijn gedachten, het divide & conquer roostersysteem koop ik los als ik het nodig heb.
Mocht het vilt een keer aan vervangen toe zijn, kun je altijd nog glasfiber nemen voor 100 euro, ben je nog steeds goedkoper uit dan een Kamado Joe Classic :)
In deze tijd is het goed om te sporten dus een beetje powerliften met het scharnier doet de mens goed toch;)
 
Wij hebben de MB en de deksel is prima te openen en te sluiten.

Het driehoekige rek is ook prima om te draaien zodat je meer hitte bovenin krijgt bij pizza's omdat de deflector dan boven de firebox rand ligt. (Meer airflo)

Als je al een pizza steen hebt, slijp je de heat deflector in twee halve en door de ring aan de onderkant in het rek is deze goed als directe en indirecte zone om te bouwen. Ook kun je een wok in deze ring plaatsen. Alsnje het rek om draait.
Halfronde grilplaat ( KJ accesoire ) leg je op je rooster. Evt andere helft direct of indirect maken (met de doorgeslepen deflector). Tsja heb je dan nog wel meer nodig?

Kickash basket met kickash can erbij en gaan. Dat laatste is gewoon erg makkelijk bij het schoonmaken en zou ik niet willen missen.

MB gebruikt nog het margrietwiel ipv de topvent. Laat ik daar nou net aan gewend zijn. Wordt al jaren gebruikt en voldoet dus prima.

Tsja, ben eigenlijk heel tevreden met de MB. En voor dat geld. Ook nog eens een super degelijk onderstel. (y)
 
Leuke kamado, ga je zeker plezier van hebben.

Heb er zelf ook even over getwijfeld, tussen de Masterbuilt (is er maar in 2 maat heb ik begrepen) en de Grill Guru. Mij sprak hij ook wel aan, voornamelijk door de garantie en de afkomst vanuit een goed bekend merk. Uiteindelijk ben ik toch voor de Grill Guru Large gegaan omdat daar nu de garantie ook 20 jaar is ipv 5.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ik wil graag de masterbuilt kopen, maar passen alle accesories van de kamado Joe op de Masterbuilt? Hoorde van KamadoJoe.nl dat grillsysteem niet aanwezig is?
 
Ik wil graag de masterbuilt kopen, maar passen alle accesories van de kamado Joe op de Masterbuilt? Hoorde van KamadoJoe.nl dat grillsysteem niet aanwezig is?

jazeker! Alle spullen van de kamado Joe Classic passen op de masterbuilt.
Ik heb zelfs de gepattenteerde Joe ash tray via een Kamado Joe dealer laten bestellen. Van te voren wel even Kamado Joe gebeld en die gaven aan dat alles past. Het is gewoon een Joe classic maar dat zwart.

Zelf heb ik het gietijzeren rooster van The Basterd er bij gekocht welke ook past. Roosterdiameter is allemaal gelijk aan elkaar.

mijn persoonlijke smaak was de kleur zwart een mooier onderstel en mooiere keteltemp. meter wat doorslaggevend was tov de rode Joe classic. De losse onderdelen heb ik vervolgens er bij besteld. Garantie moet worden aangemeld via Joe Nederland.
 
Heb de Masterbuilt in bestelling staan voor in Juni.
Precies mijn gedachten, het divide & conquer roostersysteem koop ik los als ik het nodig heb.
Mocht het vilt een keer aan vervangen toe zijn, kun je altijd nog glasfiber nemen voor 100 euro, ben je nog steeds goedkoper uit dan een Kamado Joe Classic :)
Zorgt het glasfiber niet ervoor dat hij misschien niet goed meer sluit? Gezien je bij de KJ Classic 2 juist een slot hebt aan de voorzijde om hem 'dicht' te houden vanwege die pakking?
 
Bastard gebruikt tegenwoordig ook de glasfiber en deze heeft geen slot erop. Zal het waarschijnlijk wel meevallen met lekken
 
Ik lees net op internet dat de Kamado van Masterbuilt uit het assortiment wordt gehaald en alleen dit jaar nog in productie is. Iemand van jullie hier meer nieuws over?? Ik zit nog steeds te wachten op een bestelling helaas. Zou dit nog wat aan de garantie veranderen? Ben benieuwd waarom ze dit doen, want zo rondkijkende zijn ze wel een groot succes.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Ik lees net op internet dat de Kamado van Masterbuilt uit het assortiment wordt gehaald en alleen dit jaar nog in productie is. Iemand van jullie hier meer nieuws over?? Ik zit nog steeds te wachten op een bestelling helaas. Zou dit nog wat aan de garantie veranderen? Ben benieuwd waarom ze dit doen, want zo rondkijkende zijn ze wel een groot succes.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
Misschien kopen mensen teveel de Masterbuilt die anders voor een KJ Classic 1/2/3 aan het kijken waren. Teveel in hetzelfde segment te vissen :).
Alhoewel, segment..een Masterbuilt of een Classic 3 is natuurlijk wel iets anders qua besteding.
 
Ik lees net op internet dat de Kamado van Masterbuilt uit het assortiment wordt gehaald en alleen dit jaar nog in productie is. Iemand van jullie hier meer nieuws over?? Ik zit nog steeds te wachten op een bestelling helaas. Zou dit nog wat aan de garantie veranderen? Ben benieuwd waarom ze dit doen, want zo rondkijkende zijn ze wel een groot succes.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
Kan je je bron plaatsen?

Snap die move helemaal niet. Masterbuilt moet juist concurreren tegen de "Chinese" kamado's, vandaar ook de prijsstelling. Het is niets anders dan een zwarte KJ classic 1 zonder divide en conquerer.
Misschien dat de KJ classic 1 goedkoper willen maken?

Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken over de garantie. Masterbuilt is gewoon een zwarte KJ classic1. Dus er zullen hoe dan ook genoeg reserve onderdelen zijn.
 
Kan je je bron plaatsen?

Snap die move helemaal niet. Masterbuilt moet juist concurreren tegen de "Chinese" kamado's, vandaar ook de prijsstelling. Het is niets anders dan een zwarte KJ classic 1 zonder divide en conquerer.
Misschien dat de KJ classic 1 goedkoper willen maken?

Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken over de garantie. Masterbuilt is gewoon een zwarte KJ classic1. Dus er zullen hoe dan ook genoeg reserve onderdelen zijn.
Ik kan op de website van masterbuilt de Kamado ook al niet meer vinden, maar onderstaand bericht triggerde me om het eens even uit te zoeken.



Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Ik kan op de website van masterbuilt de Kamado ook al niet meer vinden, maar onderstaand bericht triggerde me om het eens even uit te zoeken.



Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
Krijg net inderdaad van de dealer te horen dat KJ er te veel bij inschiet. De classic 1 zou wel veel minder verkocht worden dan denk ik.
Service blijft wel hetzelfde en garantie ook. Maar blijkbaar dus een te groot succes.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Ze staan nog steeds op de masterbuilt site hoor:
https://masterbuilt.nl/collections/grills/products/mcg-300s-masterbuilt-kamado
Volgens mij zijn de masterbuilt kamado's nooit in de VS op de markt gekomen, vandaar dat je hem niet op de amerikaanse site vind. Waarom een product uit de markt halen omdat het "te succesvol" is dan ben je volgens mij verkeerd bezig. Ik ben geen marketeer, maar ze zouden beter de KL classic 1 kunnen uitfaseren als deze te weinig verkoopt. Wat ik me wel kan voorstellen is dat ze de masterbuilt als kamado joe gaan verkopen aangezien het eigenlijk maar een vreemde eend is in het masterbuilt gamma (eigenlijk alleen maar smokers).

Ach ja we gaan het zien.
 
Of mss willen ze Masterbuilt los koppelen van Kamado Joe en het gamma van MB uitbreiden. Beetje zoals Citroën met DS heeft gedaan.

Want tot nu toe stond de MB gewoon mee tussen de KJ’s bij de dealers en als je naar de prijs kijkt, is de keuze snel gemaakt. Zelf ook lang zitten twijfelen, maar om 1 of andere reden toch voor de KJ1 gekozen.
 
Ik lees net op internet dat de Kamado van Masterbuilt uit het assortiment wordt gehaald en alleen dit jaar nog in productie is. Iemand van jullie hier meer nieuws over?? Ik zit nog steeds te wachten op een bestelling helaas. Zou dit nog wat aan de garantie veranderen? Ben benieuwd waarom ze dit doen, want zo rondkijkende zijn ze wel een groot succes.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
Dat bericht hoorde ik al in april. Blijkbaar een te groot succes waardoor er minder Joe wordt verkocht.
Overigens heb ik al gebruik gemaakt van de garantie en er wordt netjes en snel op gereageerd en afgehandeld door Joe. Het vervangende onderdeel kwam gewoon aan met een pakbon van Joe en tevens het product ook gewoon Joe.
 
Ik lees net op internet dat de Kamado van Masterbuilt uit het assortiment wordt gehaald en alleen dit jaar nog in productie is. Iemand van jullie hier meer nieuws over?? Ik zit nog steeds te wachten op een bestelling helaas. Zou dit nog wat aan de garantie veranderen? Ben benieuwd waarom ze dit doen, want zo rondkijkende zijn ze wel een groot succes.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
En anders deze Joe iets?
 
Medio mei mijn masterbuilt bestelt. Deze week Word die eindelijk geleverd. Qua garantie is masterbuilt hetzelfde als KJ :)
Ik denk dat dit een schitterende kamado is.

ik heb wel alvast de kamado JoeTop Vent gekocht. Dit in plaats van de Margriet schijf van Masterbuilt.
Met deze opstelling ga ik de komende tijd aan de slag. In de toekomst ga ik wel divide en conque kopen.
 
Medio mei mijn masterbuilt bestelt. Deze week Word die eindelijk geleverd. Qua garantie is masterbuilt hetzelfde als KJ :)
Ik denk dat dit een schitterende kamado is.

ik heb wel alvast de kamado JoeTop Vent gekocht. Dit in plaats van de Margriet schijf van Masterbuilt.
Met deze opstelling ga ik de komende tijd aan de slag. In de toekomst ga ik wel divide en conque kopen.
Waar heb je hem besteld? Ik bij barbecuexxl, maar heb nog niets gehoord over de levering deze week. Zou wel heel fijn zijn. Ik kreeg de kj1 2weken terug van ze aangeboden voor een leuke prijs, maar heb toch gewacht op de Masterbuilt. Hopelijk eindelijk dan deze week

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Waar heb je hem besteld? Ik bij barbecuexxl, maar heb nog niets gehoord over de levering deze week. Zou wel heel fijn zijn. Ik kreeg de kj1 2weken terug van ze aangeboden voor een leuke prijs, maar heb toch gewacht op de Masterbuilt. Hopelijk eindelijk dan deze week

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk


Ik heb hem besteld bij beefexclusief. Ik had de masterbuilt gereserveerd. Hopelijk staat die deze week in de tuin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan