Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Heeft iemand hier ervaringen met accessoires van allesvoorkamado.nl ? Passen bijvoorbeeld kolenmand large, D&C en gietijzeren rooster op Mb?

Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier ervaringen met accessoires van allesvoorkamado.nl ? Passen bijv D&C en gietijzeren rooster op Mb?
De D&C zal wel goed zitten, heeft een aardig ruime marge voor maatafwijkingen in de Masterbuilt. De vraag is eerder of het gietijzer in de D&C past, bij mij klemmen de halve manen (niet van die winkel, maar net zo naamloos aziatisch) nogal op de onderetage, zal met de tijd vanzelf minder worden.

De D&C zal wel goed zitten, heeft een aardig ruime marge voor maatafwijkingen in de Masterbuilt. De vraag is eerder of het gietijzer in de D&C past, bij mij klemmen de halve manen (niet van die winkel, maar net zo naamloos aziatisch) nogal op de onderetage, zal met de tijd vanzelf minder worden.
Thanks voor je reactie! Toevallig enig idee of de kolenmijn zou moeten passen?

Thanks voor je reactie! Toevallig enig idee of de kolenmijn zou moeten passen?
Kolenmand bedoel je? Zou ik niet gelijk vanuit gaan, sommige zijn te hoog icm de D&C. Ik heb de mijne van Bastard korter moeten zagen. Kun je beter naar andere voorbeelden hier op het forum zoeken die er wel in bleken te passen

Veel info gehaald uit dit draadje. Dank daarvoor!
De Masterbuilt met KJ divide&conquer en KJ kolenmand staat op zijn pootjes.

39C7A0BE-172E-46BD-B81D-1781DB0366D4.jpeg

Daar ga je veel plezier mee beleven! Met de kerst heb ik met mijn Masterbuilt zalmzijde warm gerookt op 75 graden, en het is super tof te zien hoe stabiel de temperatuur blijft in de Kamado.

Vandaag eerst een uurtje op 250C gehad. De stabiliteit is inderdaad geweldig.
Heb alleen nog een probleempje met een lek denk ik. Na 2,5 uur met alles dicht gloeiden de kolen nog. Wat me zo op het eerste oog opviel was dat de margriet erg los zit. Zal deze morgen eens aandraaien. Misschien dat een van jullie nog andere ervaringen en oplossingen heeft?

Ik gebruik een smokeware top vent, maar niet omdat de margriet schijf lekte oid, maar omdat ik die stijl van top vent makkelijker af te stellen vind, en vanwege de bescherming tegen regen.

Hier geen issues met afkoelen. Sluit bij jou verder alles goed aan? Is de ventilatieschuif goed gekit?

Ik gebruik een smokeware top vent, maar niet omdat de margriet schijf lekte oid, maar omdat ik die stijl van top vent makkelijker af te stellen vind, en vanwege de bescherming tegen regen.

Hier geen issues met afkoelen. Sluit bij jou verder alles goed aan? Is de ventilatieschuif goed gekit?
Verder lijkt alles in orde. Bij daglicht blijkt er toch nog wat brandstof over maar heb toch maar een Smokeware top vent besteld 😃.

Verder lijkt alles in orde. Bij daglicht blijkt er toch nog wat brandstof over maar heb toch maar een Smokeware top vent besteld 😃.
Na de eerste sessie met de smokeware vent wilden de kolen bij mij niet goed doven. Maar er moet even een dun laagje smurrie-patina op komen, na 2-3 sessies werkt ie helemaal zoals het hoort.

Marabu dooft bij mij trouwnes veel langzamer dan Acacia dus het kan ook nog per houtskool verschillen.

Iemand ervaring met de Kick Ash Can (as bak opvanger) op de Materbuilt? Past deze goed en vangt deze goed al het as op?

Geen ervaring met de kick ash basket, maar vorige week heb ik toevallig wel de Kamado Joe as slede aangeschaft. Deze past uiteraard perfect. Die zou ik aanbevelen, want is veelzijdiger. Je kan dan bijvoorbeeld makkelijk rookhout in de slede plaatsen in plaats van tussen de kolen

Geen ervaring met de kick ash basket, maar vorige week heb ik toevallig wel de Kamado Joe as slede aangeschaft. Deze past uiteraard perfect. Die zou ik aanbevelen, want is veelzijdiger. Je kan dan bijvoorbeeld makkelijk rookhout in de slede plaatsen in plaats van tussen de kolen
@Doomedahab Die zou ik ook willen kopen maar is nergens los te koop. Waar heb jij deze dan kunnen kopen?

Rookhout plaatst je dan in de aslade?

Rookhout plaatst je dan in de aslade?
Ja dat doe ik inderdaad. Kleine blokjes of chips. Ik vind dit makkelijker dan rookhout in het kolenbed. Ook kan je tijdens de sessie rookhout op die manier toevoegen, of andere zaken, zoals kruiden als aroma.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan