BasBQ
Beef en Steak

Low & Slow Spare-Ribs

Je heb daarin gelijk.
Allereerst Is het belangrijk om te weten dat er over temperatuur op het rooster gesproken wordt, dus niet de temperatuur die de deksel thermometer aangeeft.
En ja, hogere temperatuur is sneller klaar. Zoek ook maar eens op easterwood methode.
Verder Is het experimenteren. Wat jij lekker vindt. Ikzelf doe vaak 2-1-1
Succes met je try-out
Thx voor de tip! Ga ik zeker eens proberen! Hou je dan met de 2-1-1 100-120 graden aan? En inderdaad ik had het over rooster temperatuur. Die in de deksel gebruik ik eigenlijk niet.
 
Sowizo ga ik steeds voort op de roostertemp naarmate dat kan. Want met de BCC ligt het rooster ver vol en moet de probe naar de zijkant waar net de warmte vandaan komt. Normaal zit er 10° verschil tussen beide, maar met BCC was het 40° verschil :D
Ik wil zelf ook in m’n vakantie de BCC nog maken, lijkt me een leuk probeersel! De pulled pork staat voor volgende week op de planning :) alleen met de BCC moet denk ik het grill rooster er uit, anders past hij niet zittend op het blik in m’n weber.
 
Thx voor de tip! Ga ik zeker eens proberen! Hou je dan met de 2-1-1 100-120 graden aan? En inderdaad ik had het over rooster temperatuur. Die in de deksel gebruik ik eigenlijk niet.
Ja, ook 110-120 graden
Je kan natuurlijk gigantisch variëren. Wil je echt fall of the bone, of met nog een beetje bite. Gewoon kijken wat jou bevalt.
Maar je heb natuurlijk wel nog te maken met een natuur product, dus het zal soms wat beter gaan en soms valt het tegen
 
Ja, ook 110-120 graden
Je kan natuurlijk gigantisch variëren. Wil je echt fall of the bone, of met nog een beetje bite. Gewoon kijken wat jou bevalt.
Maar je heb natuurlijk wel nog te maken met een natuur product, dus het zal soms wat beter gaan en soms valt het tegen
Hmm oke! Ja inderdaad fall of the bone met iets bite, that’s what I like :D klopt dat merk ik inderdaad ook, de ene rib is de andere niet.
 
Klopt 130/140 was iets aan de hoge kant, daarom ook in m’n bericht 3-2-1 (ongeveer) het was iets sneller klaar dan gepland. Ik ben er zelf ook nog mee aan het experimenteren. De 130/140 graden was rooster temp, ik gebruik die in de deksel eigenlijk niet. (Heb een igrill erbij). Daarbij heb je natuurlijk met ribs de keuze bite of the bone, en fall of the bone. Ik hou zelf meer van fall of the bone

Ik hou van alle soorten bereidingen bij pig. Een keertje de knook afknabbelen, vind ik ook lekker.

Je bent voor jou run dan telkens voor de kerntemperatuur gegaan? Ik ken de 3-2-1 wel, maar me nog niet verdiept in de temperaturen. Moet ze nog maken, maar vind hier moeilijk ribben natuur. Meestal voorgegaard en/of gemarineerd. En momenteel met corona mensen op verlof of niet in de bubbel.
 
Mooie run zeg. Die ribs zien er fantastisch uit. En een lekkere bark zit er op. Lust ik wel. Tijd dat ik ze weer eens ga maken.
 
oet ze nog maken, maar vind hier moeilijk ribben natuur. Meestal voorgegaard en/of gemarineerd. En momenteel met corona mensen op verlof of niet in de bubbel.
Kweenie of je de mogelijkheid heb voor een sligro of een hanos?
Volgens mij liggen ze bij de jumbo naturel. Halfjes weliswaar, maar toch
En anders gewoon bestellen bij een slager of bij een online slager. Beef & steak bijvoorbeeld.
Honderden kilo's als je wilt
 
Ik hou van alle soorten bereidingen bij pig. Een keertje de knook afknabbelen, vind ik ook lekker.

Je bent voor jou run dan telkens voor de kerntemperatuur gegaan? Ik ken de 3-2-1 wel, maar me nog niet verdiept in de temperaturen. Moet ze nog maken, maar vind hier moeilijk ribben natuur. Meestal voorgegaard en/of gemarineerd. En momenteel met corona mensen op verlof of niet in de bubbel.
Bij de eerste sessie van de 3-2-1 (dus de 3) ga ik voor temp, als die goed is begint de 2e ronde in folie, die gaat puur op gevoel, hoe wil ik ze: fall of the bone of bite of the bone. En de laatste ronde ong een uurtje, en dan de laatste 30/20 min de glace/saus er over heen smeren
 
Kweenie of je de mogelijkheid heb voor een sligro of een hanos?
Volgens mij liggen ze bij de jumbo naturel. Halfjes weliswaar, maar toch
En anders gewoon bestellen bij een slager of bij een online slager. Beef & steak bijvoorbeeld.
Honderden kilo's als je wilt
Ik haal ze zelf eigenlijk altijd bij m’n vaste slager, in de supermarkt ben ik ze nog niet rauw en ongemarineerd tegen gekomen. Hanos heeft ze denk ik ook wel ja
 
Bij de eerste sessie van de 3-2-1 (dus de 3) ga ik voor temp, als die goed is begint de 2e ronde in folie, die gaat puur op gevoel, hoe wil ik ze: fall of the bone of bite of the bone. En de laatste ronde ong een uurtje, en dan de laatste 30/20 min de glace/saus er over heen smeren
Zo zit de sessie er bij mij ook in... in mijn hoofd :D
 
Kweenie of je de mogelijkheid heb voor een sligro of een hanos?
Volgens mij liggen ze bij de jumbo naturel. Halfjes weliswaar, maar toch
En anders gewoon bestellen bij een slager of bij een online slager. Beef & steak bijvoorbeeld.
Honderden kilo's als je wilt

Ik woon in centraal België en deze winkels hebben we hier niet in de nabije omgeving. Wel Carmans-Van Zon en daar moet ik eens naartoe binnenkort. In de Colruyt zijn ze ook naturel te krijgen, maar ook de halfjes.

Rund heb ik allemaal van de boer als het BWB is. Wagyu via een vriend als er beschikbaar is, maar dat beperkt zich meestal eens tot een T-Bone. Beenhouwers in de buurt hebben wel het één en het ander, maar spareribs zijn meestal al gemarineerd en/of voorgegaard. En varken van bij de boer vind je niet meer. Die dieren worden rechtstreeks verkocht aan het slachthuis.

Ik ga namiddag eens piepen bij een speciaalzaak die net nieuw is in de gemeente. Ben benieuwd.
 
Ik woon in centraal België en deze winkels hebben we hier niet in de nabije omgeving. Wel Carmans-Van Zon en daar moet ik eens naartoe binnenkort. In de Colruyt zijn ze ook naturel te krijgen, maar ook de halfjes.

Rund heb ik allemaal van de boer als het BWB is. Wagyu via een vriend als er beschikbaar is, maar dat beperkt zich meestal eens tot een T-Bone. Beenhouwers in de buurt hebben wel het één en het ander, maar spareribs zijn meestal al gemarineerd en/of voorgegaard. En varken van bij de boer vind je niet meer. Die dieren worden rechtstreeks verkocht aan het slachthuis.

Ik ga namiddag eens piepen bij een speciaalzaak die net nieuw is in de gemeente. Ben benieuwd.
aha. centraal België. dan weet ik het ook niet als brabantse hollander :(
misschien is dan toch dit een optie:
deze bezorgd ook in België:

er zijn ook nog andere online slagers die in België bezorgen
 
aha. centraal België. dan weet ik het ook niet als brabantse hollander :(
misschien is dan toch dit een optie:
deze bezorgd ook in België:

er zijn ook nog andere online slagers die in België bezorgen

Ik heb wel al heel wat online slagers gevonden, maar het liefste ga ik ergens afhalen. Maar we zien wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan