Al een tijdje niks gepost maar de bbq staat niet uit. We proberen als tijd en werk het toelaten toch zeker 1-2x per week de buiten keuken te gebruiken.
Zo ook met Pasen. Ik had op het kanaal van Dennis enige tijd geleden het filmpje van tri-tip brisket style gekeken en dit leek me wel wat. Zo gezegd...zo besteld
.
Deze usa grain-fed had een flinke fatcap dus deze moest eerst getrimd worden.
Voor de rub heb ik me op mijn vaste adresje laten adviseren en na wat geroken en geproefd te hebben waren we uitgekomen op de fik erin braairub no3
En als we er toch waren ook een nieuwe lading houtskool proberen
Voor de rooksmaak heb ik het zelfde als Dennis gedaan blokje hickory en kersen.
Zo kon die 3 uurtjes in de rook.
Na 3 uurtjes was er een mooie bark en konden we hem inpakken.
Na een uurtje of 2 ingepakt was de prik test geslaagd en kon die even verder om de bark weer wat droger te krijgen. We hadden ondertussen ook een mooie wiggle.
Nog een halfuurtje er op en hij was mooi
Nu mocht die even rusten
Na een half uurtje +- was het tijd om aan te snijden.
Broodje maken en smullen maar
Het ging restloos op. Iedereen vond het heerlijk. Als enige puntje zou ik hem de volgende keer willen injecteren. Hier en daar was die naar mijn smaak met aan de droge kant.
Op naar de volgende
. En dan toch misschien eens die brisket gaan proberen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo ook met Pasen. Ik had op het kanaal van Dennis enige tijd geleden het filmpje van tri-tip brisket style gekeken en dit leek me wel wat. Zo gezegd...zo besteld

Deze usa grain-fed had een flinke fatcap dus deze moest eerst getrimd worden.

Voor de rub heb ik me op mijn vaste adresje laten adviseren en na wat geroken en geproefd te hebben waren we uitgekomen op de fik erin braairub no3

En als we er toch waren ook een nieuwe lading houtskool proberen

Voor de rooksmaak heb ik het zelfde als Dennis gedaan blokje hickory en kersen.

Zo kon die 3 uurtjes in de rook.

Na 3 uurtjes was er een mooie bark en konden we hem inpakken.
Na een uurtje of 2 ingepakt was de prik test geslaagd en kon die even verder om de bark weer wat droger te krijgen. We hadden ondertussen ook een mooie wiggle.
Nog een halfuurtje er op en hij was mooi

Nu mocht die even rusten

Na een half uurtje +- was het tijd om aan te snijden.

Broodje maken en smullen maar

Het ging restloos op. Iedereen vond het heerlijk. Als enige puntje zou ik hem de volgende keer willen injecteren. Hier en daar was die naar mijn smaak met aan de droge kant.
Op naar de volgende

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk