BasBQ
Beef en Steak

Lente BBQ: Broodje Kip

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.926
@Sander72 zou niet mee doen.
Dat zei die althans... Dat, en dat er nog relatief weinig mensen mee deden, deed mij besluiten om mee te doen met een smakelijk maar makkelijke bbq gerecht.
Lente is voor ons feest. Het mooie weer start (wel erg letterlijk) nu, en daarbij hoort lekker buiten eten.
Lente voor ons is dus frisse smaken, makkelijk eten en vooral lekker veel buiten zijn.

Een hele tijd geleden heb ik van dit recept, wat mijn vriendin bedacht heeft, al geplaatst in het receptendeel.
Ik vond dit een mooie opdracht om dat recept nog eens opnieuw in de spotlight te zetten en hem daarom te gebruiken voor de fotowedstrijd.

Afgelopen vrijdag de WSM aan gehad, afgelopen maandag de WMT, dat vond ik een goede smoes om de Smokey Joe weer uit de schuur te trekken.
1617215580316.png


Vervolgens de kip platgeslagen voor een snellere en egalere garing.
1617215639251.png


Vervolgens de rest van de ingredienten erbij gepakt.
Afbak Ciabatta
Zalm (voor vrouw en kind)
Kip (pour moi!)
Tomaatjes
Avocado
LENTE uit (normaliter gebruiken we rood, maar lente-wedstrijd he?)
yoghurt, mayo
limoensap
1617215658874.png



In het recept prak ik de avocado op het brood en leg ik er tomaat en ui op.
Deze keer wilde ik wat anders proberen.
De avocado klein gesneden, geprakt en gemengd met blokjes tomaat en fijngesneden ui.
Hierdoor kregen we een salsa om op het brood te smeren.
Beetje zout en peper toegevoegd.
1617215860858.png


Daarna nog een yoghurt/mayo mengsel gemaakt en voorzien van wat limoensap en peper.
Ook nog wat baby romaine erbij, vervolgens alles mee naar buiten genomen:
1617215943492.png


Doorgelopen naar de firestarter en jawel, hij was heet!
1617215990396.png


In de Smokey Joe gestort en de grill laten opwarmen, binnen even de kip en de zalm gehaald.
Buiten maar niet te lang getwijfeld en begonnen met grillen.
1617216072773.png

Blijft een geinig ding..
Maar als dan ook nog het brood moet opwarmen/roosteren..
ja dan is een ciabatta best aan de maat voor mijn kleine rode vriend.
1617216125787.png


Afin, wat extra geduld en afwisseling maar we kwamen er natuurlijk wel.
Volle bak genieten met dit weer.

Dus op bord de kip klein gesneden en de bodem voorzien van de salsa.
1617216217538.png


Vervolgens de sla over de salsa, de kip daarover en daarover de frisse yoghurt/mayo saus.

Bovenkant van het broodje erop, even verplaatsen naar een houten plank en het fototoestel gepakt voor wat meer diepte in de foto.
1617217103937.png


Je zou het bijna vergeten.
Maar wat drink je bij een Lente wedstrijd?
Juist.
1617217138103.png


Bedankt voor het lezen.
Maak hem ook eens, mn vriendin maakt hem dus helemaal hetzelfde maar die gebruikt zalm ipv kip.
 
Nou dit is toch mooi gelukt. Ziet er bij deze temperaturen mooi lekker lenteachtig uit. Smakelijk 😋
 
Heb je mooi gemaakt Sander. Was weer even geleden dat we wat lekkere plaatjes van je gezien hebben. Ga deze zeker eens proberen.
Hier in de regel met heel warm weer ook liever wat simpels. Of een half lauwe salade oid. Maar vooral veel grillen.

Ps, je hoeft toch niet perse altijd te winnen als je mee doet
 
Heb je mooi gemaakt Sander. Was weer even geleden dat we wat lekkere plaatjes van je gezien hebben. Ga deze zeker eens proberen.
Hier in de regel met heel warm weer ook liever wat simpels. Of een half lauwe salade oid. Maar vooral veel grillen.

Ps, je hoeft toch niet perse altijd te winnen als je mee doet
Leuk om te lezen dat ik 'gemist' wordt als ik even wat minder actief ben, doet me goed. :)
En inderdaad, half lauwe salade met heet weer, heerlijk!

En nee hoor, we doen mee zodat de fotowedstrijd lekker vol staat met keuze ipv verhoogte winkans ;)
Al zou ik toch wel dolgraag die mooie badge willen hebben inmiddels o_O
 
Nou wat mij betreft zit je lekker in de wedstrijd Sandros! Succes kerel!
 
Heerlijke plaatjes Sander. Wederom een mooie inzending
 
Top broodje.
Die gaan we zeker eens maken.
Een mooi recept heb je weer eens met ons gedeeld Sander.
Succes met de wedstrijd kerel
 
Wauw dat is een schitterend broodje geworden Sander(y) alleen die 🥑 ik vind dat zo goor maaaaaaaar ik vond spruitjes ook vies en nu heerlijk😜 dus toch misschien maar eens dit receptje proberen.
 
Mooie foto van een heerlijk broodje! 👌
 
Rooster lekker vol gehad.
Loop je in de bediening? Zo zo’n gevuld plankje we op tafel willen krijgen 😉
 
Och, wat lekker

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie foto's hoor! Je hebt je iig lekker vermaakt met de q😎
 
Heerlijk broodje zo.
 
Kom ik zomaar dit lekkere broodje tegen! Niks mis mee, sterker hij gaat op mijn lijstje! Mooie reportage hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan