Goedemorgen!
Gister was het zover, flinke lading procureur op de kamado.
Vandaag vieren mijn jongere broertjes hun 30ste verjaardag (tweeling) Ik wist niet wat ik moest geven dus heb ik voorgesteld een lading pulled pork aan te leveren.
Voor de statistieknerds onder ons,
Vlees voor het trimmen gewicht;
2.53KG
2.46KG
2.48KG
2.68KG
--------
10.15KG
vlees na het trimmen gewicht voorzien van injectievloeistof ( appelsap, appelazijn, worchesterdsaus, honing, uienpoeder, zout ) en een rub.
2.862KG
2.618KG
2.428KG
2.622KG
---------
10.53KG
Uiteindelijk over;
7.4KG netto
gemiddeld zo'n 750Gr per stuk procureur geslonken.
Dag van tevoren alles voorbereid ( vlees & bbq )
Volgende dag om 07:00 de Q aan.
mooie opstelling bedacht waardoor het met gemak paste.
Heb voor deze gelegenheid wel een extra lange kwast gekocht maakte het lakken goed mogelijk.
Rond 07:45 rookhout toegevoegd en de 4 stukken procureur erop. Kamado stabiel op 106°c inkbird controller aangesloten op het bovenste rooster.
Alle probes& roosterklemmen aangesloten.
Procureur ging gelijk op maar duurde uren voor de roostertemp gelijk was. Onderste rooster was veel lager in temp wel grappig
Rond 12:00 eerste keer gelakt bij kerntemperaturen van rond de 70*c.
Dit 3x herhaald.
Vervolgens half 3 ingepakt.
Duurde wel even, temperatuur omhoog naar 120°c wat overigens prima was de boel was toch ingepakt
Om 17:00 was de eerste door de priktest op 90°c
De 2de rond 18:00 kerntemp van 91.3
3de en 4de rond 18:30 op een kerntemperatuur van 92 & 92.6
Al met al prachtig dagje gehad
om 11:00 eerste biertje opeb getrokken.
Ik had wel echt een domme fout gemaakt ik had de lekbak te vol gevuld, dacht als dat verdampt wel maar dat duurde langer dan verwacht met als gevolg wat geklieder maar ach hoort erbij.
Gister was het zover, flinke lading procureur op de kamado.
Vandaag vieren mijn jongere broertjes hun 30ste verjaardag (tweeling) Ik wist niet wat ik moest geven dus heb ik voorgesteld een lading pulled pork aan te leveren.
Voor de statistieknerds onder ons,
Vlees voor het trimmen gewicht;
2.53KG
2.46KG
2.48KG
2.68KG
--------
10.15KG
vlees na het trimmen gewicht voorzien van injectievloeistof ( appelsap, appelazijn, worchesterdsaus, honing, uienpoeder, zout ) en een rub.
2.862KG
2.618KG
2.428KG
2.622KG
---------
10.53KG
Uiteindelijk over;
7.4KG netto
gemiddeld zo'n 750Gr per stuk procureur geslonken.
Dag van tevoren alles voorbereid ( vlees & bbq )
Volgende dag om 07:00 de Q aan.
mooie opstelling bedacht waardoor het met gemak paste.
Heb voor deze gelegenheid wel een extra lange kwast gekocht maakte het lakken goed mogelijk.
Rond 07:45 rookhout toegevoegd en de 4 stukken procureur erop. Kamado stabiel op 106°c inkbird controller aangesloten op het bovenste rooster.
Alle probes& roosterklemmen aangesloten.
Procureur ging gelijk op maar duurde uren voor de roostertemp gelijk was. Onderste rooster was veel lager in temp wel grappig

Rond 12:00 eerste keer gelakt bij kerntemperaturen van rond de 70*c.
Dit 3x herhaald.
Vervolgens half 3 ingepakt.
Duurde wel even, temperatuur omhoog naar 120°c wat overigens prima was de boel was toch ingepakt
Om 17:00 was de eerste door de priktest op 90°c
De 2de rond 18:00 kerntemp van 91.3
3de en 4de rond 18:30 op een kerntemperatuur van 92 & 92.6
Al met al prachtig dagje gehad

om 11:00 eerste biertje opeb getrokken.
Ik had wel echt een domme fout gemaakt ik had de lekbak te vol gevuld, dacht als dat verdampt wel maar dat duurde langer dan verwacht met als gevolg wat geklieder maar ach hoort erbij.