Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 5!

peter w zei:
Had nog even een paar vragen voor ik instap in v5.

1 de tc versie als ik hier voor een set van 4 probe's bestel zijn het dan 2 term koppels en 2 mavric probe of is het 1  tc en 3 gewone probe's?

2 welke versie RPI zit er bij?

Ik hoor het graag om daarna ook in te stappen in dit geweldige project.

Bij een TC versie zit altijd maar 1 thermokoppel, je kunt er ook maar ??n tegelijk aansluiten. Dus als je 4 probes besteld krijg je 1 TC en 3 gewone probes (voor het vlees).

Deze nieuwe versie is op basis van een RPI B+.

Goed werk Piet, je bent een topper! Heb je nog een mooi fotootje van de drie behuizingen?

\o/ eindelijk \o/

Het gaat hard, heel hard!  Nu al 9 stuks :-O

He Nosmo,

Super dat je dit doet. Collega van me heeft een V4 en sindsdien ben ik er ook naar aan het zoeken.
Heb alleen geen tijd om vrij te maken voor een bouwpakket. Dus top dat het op deze manier kan!

Ik denk dat ik er ook maar een neem.
Alleen thuis nog even het budget erdoor krijgen :)
Is het zelf bouwen makkelijk te doen?

De behuizing is nog in ontwikkeling dus nog even geen foto's van de definitieve behuizing.

Nosmo zei:
Bij wie heb je dit besteld als ik vragen mag?
Bij username "John Bostwick" op tvwbb. Vanwaar de vraag? (mag ook per PM want ik wil je topic niet vervuilen)

Is mijn aanname goed dat mijn bestelling ook gaat werken op deze v5? d.w.z. dat ik de Thermoworks meat probes (standaard) en Thermoworks crocodile clip oven probes (TC) en de Rotodamper(servo) with Adapter board Black zou kunnen hergebruiken in de V5?

Gilles zei:
Nosmo zei:
Bij wie heb je dit besteld als ik vragen mag?
Bij username "John Bostwick" op tvwbb. Vanwaar de vraag? (mag ook per PM want ik wil je topic niet vervuilen)

Is mijn aanname goed dat mijn bestelling ook gaat werken op deze v5? d.w.z. dat ik de Thermoworks meat probes (standaard) en Thermoworks crocodile clip oven probes (TC) en de Rotodamper(servo) with Adapter board Black zou kunnen hergebruiken in de V5?

Ik was gewoon nieuwsgierig wat mijn "concurenten" rekenen, ben veels te goedkoop zo te zien.  ;)  Ik heb regelmatig contact met John gehad over het SMD printje en hij komt op mij zeker sympathiek over en hij is een van de betere HM bouwers dus dat zit wel goed.

V5 is volledig compatibel met alle  Heatermeters vanaf 4.1, dus de probes en rotodampner zullen gewoon werken.

Nosmo zei:
Eindelijk is het dan weer zover, na lang wachten komt er weer een nieuwe ronde Heatermeters

Het wordt versie V5.0 deze keer.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.2 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen.

Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. Helaas vallen door de lage koers van de Euro tov. de Dollar de prijzen van de blowers en de probes duurder uit dan bij de vorige rondes,

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, zilver (glimmend grijs) en blauw.

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?58,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.

De inschrijving loopt t/m 28 juni.

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PM een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.
Zijn deze compleet inclusief adapters voor de WSM en de OTP te leveren?  Inclusief raspberry? Zo ja,  wil ik graag op de lijst voor en complete 5! Waar meld ik me officieel aan een wat is de verwachte levertijd?

De heatermeters zijn compleet met RPI, voor de WSM is geen adapter nodig en er is geen adapter voor een OTP.
De verwachte levertijd is een maand na het sluiten van de inschrijftermijn, maar ik ben wel een beetje afhankelijk of alle leveranciers op tijd leveren en ook van de drukte op mijn werk dus het zou ook nog wel iets uit kunnen lopen.

Bestellen kan door op de rode "hier" te klikken in de startpost van dit draadje.

En Besteld , volgens mij ben ik nummer 13  :-S

Goed nieuws en slecht nieuws (voor sommigen dan).

Ik heb zojuist UltraSub als nummer 14 op de lijst gezet. Het is geweldig hoe snel de lijst zich aan het vullen is maar ik denk dat ik de inschrijving ga beperken op 15 complete heatermeters. Het ziet er naar uit dat de komende weken erg druk voor me gaan worden ivm werk en ik ben bang dat meer dan 15 HM's in elkaar zetten een beetje teveel van het goede gaat worden.

DIY pakketjes kunnen er nog wel bij omdat daar weinig werk in zit (op het printen van de kastjes na dan).

Er kan er dus nog ??ntje bij en iedereen die zich daarna nog aanmeld gaat helaas op de reserve lijst.

Het goede nieuws is dat dit niet de laatste ronde is.

Dit vind ik wel enorm balen zojuist bestellijstje ingevuld en gisteren nog mijn bestelling van de igrill2 gecanceld. X(
Wanner verwacht je de volgende ronde te gaan doen.

Danny, ben jij niet nummer 15?

Danny77 zei:
Dit vind ik wel enorm balen zojuist bestellijstje ingevuld en gisteren nog mijn bestelling van de igrill2 gecanceld. X(
Wanner verwacht je de volgende ronde te gaan doen.

Danny, je bent nummer 15 dus je bent de laatste die nog op de lijst kan! 

Sodeknetter zeg, dat ging rap! Blij dat ik gisteravond de knoop doorhakte!
Thanks Nosmo :)

Ik ga alle deelnemers deze week een mailtje sturen met de bevestiging van de bestelling en de betalingsgegevens, ik zit alleen op dit moment in het buitenland en het internet is hier niet zo best dus het kan nog even een paar dagen duren.

Terug
Bovenaan Onderaan