Eindelijk is het dan weer zover, na lang wachten komt er weer een nieuwe ronde Heatermeters
Het wordt versie V5.0 deze keer.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.
De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.
Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen.
Ik maak dus geen speciaaltjes meer!
De mogelijke opties zijn;
-
Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar
zonder probes of blower.
-
Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.2 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen.
Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. Helaas vallen door de lage koers van de Euro tov. de Dollar de prijzen van de blowers en de probes duurder uit dan bij de vorige rondes,
De prijzen zijn;
De eerste optie komt op
?124,-- of
?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.
De tweede optie kost
?72,-- of
?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.
De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, zilver (glimmend grijs) en blauw.
Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor.
?29,--
? Of een set met 4 probes voor.
?58,--
? Een Auber 6.5 CFM blower voor.
?58,-- Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado.
?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.
De inschrijving loopt t/m 28 juni.
Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PM een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.