BasBQ
Beef en Steak

Irish stew met Guinness uit de DO

Hans zei:
Ja, 't is er weer weer voor, heerlijk.
Had je niet wat veel vuur onder je D.O. voor een stoofpotje? :-?

Het viel wel mee. Was behoorlijk koud en stond vol op de wind.
Heb na de foto wel de kolen meer naar 1 kant verplaatst en daarna was het in orde en heeft het lekker 3 uur of zo geprutteld :)
Was ook mijn eerste keer met een DO, nog nooit eerder gedaan.

Dag erna voor het eerst een picanha gedaan. Dat viel niet mee in het pikkedonker lol .
 
MarcoA zei:
Hans zei:
Ja, 't is er weer weer voor, heerlijk.
Had je niet wat veel vuur onder je D.O. voor een stoofpotje? :-?

Het viel wel mee. Was behoorlijk koud en stond vol op de wind.
Heb na de foto wel de kolen meer naar 1 kant verplaatst en daarna was het in orde en heeft het lekker 3 uur of zo geprutteld :)
Was ook mijn eerste keer met een DO, nog nooit eerder gedaan.

Dag erna voor het eerst een picanha gedaan. Dat viel niet mee in het pikkedonker lol .

Ja leuk he. (vuurwerk :) )
Alhoewel het niet echt de bedoeling is zijn die vlammetjes best wel leuk natuurlijk, we blijven per slot van rekening pyromanen.

upload image
 
Hans zei:
MarcoA zei:
Hans zei:
Ja leuk he. (vuurwerk :) )
Alhoewel het niet echt de bedoeling is zijn die vlammetjes best wel leuk natuurlijk, we blijven per slot van rekening pyromanen.

Yep
medium.jpg
 
Hans zei:
Ja leuk he. (vuurwerk :) )
Alhoewel het niet echt de bedoeling is zijn die vlammetjes best wel leuk natuurlijk,

Niet de bedoeling? Eg wel :)
 
Ik vind/vond mezelf in het begin juist te voorzichtig met dat vuur bij een picanha.
Sinds ik 'm iets langer in het vuur laat liggen (vetkant) vind ik dat veel lekkerder.
Niet gezegd dat ie er dan meteen een kwartier in moet liggen natuurlijk :)
 
dennis zei:
Ik vind/vond mezelf in het begin juist te voorzichtig met dat vuur bij een picanha.
Sinds ik 'm iets langer in het vuur laat liggen (vetkant) vind ik dat veel lekkerder.
Niet gezegd dat ie er dan meteen een kwartier in moet liggen natuurlijk :)

Dat is ook zo, er is niets mis met een min of meer krokante vetkant, maar je kan er ook voor kiezen om een gedeelte van de vetkap (soms is die erg dik) al weg te smelten direct voor je begint met grillen dat geeft wel wat rook maar op het eind heb je dan een betere controle over je braad werk zonder overdreven hoge vlammen.  (zie video)
 
Hans zei:
dennis zei:
Ik vind/vond mezelf in het begin juist te voorzichtig met dat vuur bij een picanha.
Sinds ik 'm iets langer in het vuur laat liggen (vetkant) vind ik dat veel lekkerder.
Niet gezegd dat ie er dan meteen een kwartier in moet liggen natuurlijk :)

Dat is ook zo, er is niets mis met een min of meer krokante vetkant, maar je kan er ook voor kiezen om een gedeelte van de vetkap (soms is die erg dik) al weg te smelten direct voor je begint met grillen dat geeft wel wat rook maar op het eind heb je dan een betere controle over je braad werk zonder overdreven hoge vlammen.  (zie video)

Ik snijd de vetkap altijd eens tukje terug tot 0,5 tot 1 cm en daarna kruislings in. Krijg je ook een mooie krokante vetkap!
 
b.asv zei:
Hans zei:
dennis zei:
Ik vind/vond mezelf in het begin juist te voorzichtig met dat vuur bij een picanha.
Sinds ik 'm iets langer in het vuur laat liggen (vetkant) vind ik dat veel lekkerder.
Niet gezegd dat ie er dan meteen een kwartier in moet liggen natuurlijk :)

Dat is ook zo, er is niets mis met een min of meer krokante vetkant, maar je kan er ook voor kiezen om een gedeelte van de vetkap (soms is die erg dik) al weg te smelten direct voor je begint met grillen dat geeft wel wat rook maar op het eind heb je dan een betere controle over je braad werk zonder overdreven hoge vlammen.  (zie video)

Ik snijd de vetkap altijd eens tukje terug tot 0,5 tot 1 cm en daarna kruislings in. Krijg je ook een mooie krokante vetkap!

Doe ik nu ook maar ja de eerste keer he.
1 cm. vind ik nog redelijk dik maar is wel afhankelijk van de totale dikte van je picanha denk ik.
 
Ik heb deze ook eens geprobeerd, een tijdje terug. Was echt enorm lekker, wat een geweldig recept.
 
Zoekend naar een lekker gerecht op de bbq, kwam ik deze tegen. Die gaan we vanmiddag maar lekker maken!
 
SvtK zei:
Zoekend naar een lekker gerecht op de bbq, kwam ik deze tegen. Die gaan we vanmiddag maar lekker maken!

Lijkt ons lekker, eet smakelijk ;)
 
 
 
 
 
 

SilverFox

BBQ Junkie
Berichten
5.305
Deze vandaag bereidt (met een paar aardappeltjes extra) en het viel erg in de smaak. Bedankt voor het delen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan