BasBQ
Beef en Steak

Iemand ervaring met www.123houtskool.nl?

Ik deed toen ik nog aanmaakblokjes gebruikte er gewoon drie
 
grillmeister zei:
Maar het ziet er zeker goed uit, en misschien weet ik morgen al hoe het brand met een klein gerecht.
Zondag dus het grote werk.

En? Hoe is de houtskool?
 
Zeker goed genoeg, voor zover ik heb kunnen vergelijken met Dammers.
Het enige verschil is dat het kan spetteren, vooral bij aanmaken en toen ik wat satetjes ging grillen afgelopen vrijdag (meer zou ook aan vet/sappen/marinade kunnen liggen?).
Maar tijdens de low&slow sessie met de PP en ribs heb ik daar weer niets van gemerkt. De temperatuur bleef perfect stabiel op zo'n 120 graden.

Gisteren dus een sessie gedaan van in totaal 11 uur (van 7:00 tot 18:00, waarbij ik het laatste uur krieltjes en mais heb gegrild op hoge temperatuur) en ik heb genoeg genoeg over:

 
Tijdens een grillsessie gaat houtskool nagenoeg altijd spatten. Hetzelfde spatten als brandend hout in een openhaard. Dit komt omdat je de deksel steeds op en neer doet (veel bijkomend lucht + grote trek in het toestel). En als een laag vet van het vlees op het houtskool komt geeft dat een knetterend/sissend geluid.
 
Tja, dat ben ik sinds weber en briketten niet echt meer gewend.
Nou dan kan ik alleen maar zeggen die die kolen zowel goed als goedkoop zijn
 
structor zei:
Dominique zei:
Mike v R zei:

Mike is een man van weinig woorden, ik vertaal het even voor hem ......
Dit moet je verstaan als " joh, wat snel, en wat zouden we graag foto's zien van de brokken houtskool" =))
Dominique is een vrouw, dit moet je verstaan als {insert woorden waterval}......
;)

Even je post aangepast :)
 
Maandag 10kg besteld, werd tot mijn verbazing geleverd door vuur en rook. Schijnt dat zij het overnemen ofzo.
 
Hopelijk blijft prijs gelijk ;) Tevreden over?
 
Richard Soeteman zei:
Hopelijk blijft prijs gelijk ;) Tevreden over?
De prijs is volgens mij enorm gestegen :(
Was 7 euro voor 10kg, nu 12 euro (beide exclusief verzendkosten)
 
Bij 123houtskool zie ik staan 23 zakken van 10 kg voor 90 euro,is dus 4 euro per zak.

Oftewel geen geld.

Alleen wat moet een normaal mens met 23 zakken?

Ik woon in Apeldoorn en wil er wel 23 ophalen als er mensen zijn die belangstelling hebben voor een aantal zakken.
Kijken we wat de kosten zijn maar dat zal iets van 5 euro per zak worden gok ik.

Stuur maar een pb als er belangstelling is.
5 zakken hou ik zelf wel.

Uiteraard afhalen in apeldoorn of het moet op de route liggen dan bezor ik ze op de terugweg.
 
Berri zei:
Maandag 10kg besteld, werd tot mijn verbazing geleverd door vuur en rook. Schijnt dat zij het overnemen ofzo.

Grappig, ik heb vrijdag een bestelling geplaatst. Is gisteren geleverd, gewoon vanuit Duitsland. Veel veranderd over het weekend
 
Ligt (uiteraard) aan de hoeveelheid. Ik was ?13,25 aan verzendkosten kwijt voor 30kg
 
Ik heb nog de laatste dammers en wil deze proberen.

Prijs is een fractie vd dammers.

Dus desnoods bestel ik een heel pallet.
Heb nog 2 maatjes die ook wel wat stoken dus raak erbwel wat van kwijt.
23 van 10 kg voor 90 euro excl btw gok ik.
 
Als jij hem nu effe aansteekt weet de rest of het wat is.
 
Hermanusb zei:
Als jij hem nu effe aansteekt weet de rest of het wat is.

Ik heb al getest en het is zeker goede houtskool.
 
Hermanusb zei:
Ik heb nog de laatste dammers en wil deze proberen.

Prijs is een fractie vd dammers.

Dus desnoods bestel ik een heel pallet.
Heb nog 2 maatjes die ook wel wat stoken dus raak erbwel wat van kwijt.
23 van 10 kg voor 90 euro excl btw gok ik.

kijk net ook even.
nu maar 18 zakken voor 90 Euro.
prijs vliegt omhoog
 
Terug
Bovenaan Onderaan