Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
El Fumarole zei:Ik ken het niet, maar met ?7,00 voor 10 kilo is wel een keer het proberen waard! Stukken zien er ook fors uit op de foto's, dus het lijkt een beetje op de betere houtskool die we van Peko, Dammers en BlackRanch gewend zijn. Qua formaat dan.
Ewald zei:Ik ga binnenkort een pallet met 30 zakken bestellen mocht er animo zijn van mensen in de omgeving Spijkenisse................
Wat de kosten precies gaan worden weet ik niet, hangt af van de transportkosten, maar ik schat dat ik uitkom op 8 a 9 euro per 10 kg.
dennis zei:Temperatuur en brandduur.
Ik heb het idee dat de energiedichtheid iets kleiner is dan met black ranch. Met black ranch heb ik mijn kogel q in 15 minuten op 350 graden.
Met deze houtskool had ik voor mijn gevoel iets langer nodig om op temperatuur te komen.
dennis zei:dennis zei:Temperatuur en brandduur.
Ik heb het idee dat de energiedichtheid iets kleiner is dan met black ranch. Met black ranch heb ik mijn kogel q in 15 minuten op 350 graden.
Met deze houtskool had ik voor mijn gevoel iets langer nodig om op temperatuur te komen.
Nog een kleine update.
Als je een normale (57cm) kogel q hebt, en daar graag op hoge temperatuur meerdere pizza's achter elkaar op maakt, is deze houtskool wellicht wat minder geschikt, of je moet er echt veel houtskool op gooien.
Met een volle starter gaat de temperatuur in eerste instantie richting de 300 graden. Beetje pushen en geluk om de 350 te halen. Kakt na pizza 1 een beetje in. Bij pizza 3 zitten we nog maar op 250 graden.
Bij black ranch lukt het me makkelijk om met een volle starter way beyond de 350 te komen en dit ook best even vast te houden.
Maar toch, bij normaal vleesgebruik, heb je er niet extreem veel van nodig, dus nog steeds (voor mij) prima spul!
Ewald zei:dennis zei:dennis zei:Temperatuur en brandduur.
Nog een kleine update.
Als je een normale (57cm) kogel q hebt, en daar graag op hoge temperatuur meerdere pizza's achter elkaar op maakt, is deze houtskool wellicht wat minder geschikt, of je moet er echt veel houtskool op gooien.
Met een volle starter gaat de temperatuur in eerste instantie richting de 300 graden. Beetje pushen en geluk om de 350 te halen. Kakt na pizza 1 een beetje in. Bij pizza 3 zitten we nog maar op 250 graden.
Bij black ranch lukt het me makkelijk om met een volle starter way beyond de 350 te komen en dit ook best even vast te houden.
Maar toch, bij normaal vleesgebruik, heb je er niet extreem veel van nodig, dus nog steeds (voor mij) prima spul!
Ik zoek een allrounder, Black Ranch vind ik geen allrounder, Dammers daarentegen wel.
Ewald zei:Ik ga binnenkort een pallet met 30 zakken bestellen mocht er animo zijn van mensen in de omgeving Spijkenisse................
Wat de kosten precies gaan worden weet ik niet, hangt af van de transportkosten, maar ik schat dat ik uitkom op 8 a 9 euro per 10 kg.
Eddeped zei:Ewald zei:Ik ga binnenkort een pallet met 30 zakken bestellen mocht er animo zijn van mensen in de omgeving Spijkenisse................
hoi Ewald,
ik woon in Vlaardingen lekker in de buurt dus, heb zeker wel interesse in een paar zakjes. Ik hoor wel of het door gaat. Kan je me dan even mailen?
Ewald zei:Yep dat bedoel ik met Allround, hoge en lage temperaturen en acceptabele branduren.
En houtskool die wat beter reageert als je van hogere naar lagere dome temperatuur wilt na bijvoorbeeld een Sear.
Black Ranch reageert daar veel trager op dan de iets zachtere houtskool van Dammers.
Ewald zei:Black Ranch vind ik persoonlijk geen fijne houtskool, er blijft veel te lang een "ruft"" vanaf komen na aansteken.
Dat het heel lang brandt en loeiheet kan worden is een ding wat zeker is, maar ik wil geen gore teersmaak aan mijn vlees en dat heb ik met Black Ranch wel gehad, bij een aantal sessies bij een maat, en een keer op een BBQ bijeenkomst een heel smerige naar teer smakende varkens ribstuk geproeft die met Black Ranch was klaargemaakt
dennis zei:Het is inderdaad wel vaak als je Black Ranch gebruikt dat het net lijkt of je een berg autobanden aangestoken hebt.
15 zakken is ongeveer 15-20 wekengrillmeister zei:Kan je in ieder geval weer een weekje voorruit