BasBQ
Beef en Steak

Iemand ervaring met www.123houtskool.nl?

Ik ken het niet, maar met ?7,00 voor 10 kilo is wel een keer het proberen waard! Stukken zien er ook fors uit op de foto's, dus het lijkt een beetje op de betere houtskool die we van Peko, Dammers en BlackRanch gewend zijn. Qua formaat dan.
 
El Fumarole zei:
Ik ken het niet, maar met ?7,00 voor 10 kilo is wel een keer het proberen waard! Stukken zien er ook fors uit op de foto's, dus het lijkt een beetje op de betere houtskool die we van Peko, Dammers en BlackRanch gewend zijn. Qua formaat dan.

Idd maar eens een zak bestellen als ik door wat PEKO heen ben, laatst bij de Hanos in de aanbieding dus de hele schuur ligt nog vol ;-) ...
 
Dat is het proberen zeker waard, voor die 7 euro.
 
Ik heb nog niet verder doorgeklikt dan na het invullen van mijn adres, maar bij mij blijven de verzendkosten 0?
 
Zeker zwarte handel...
 
Kweenie, op de site staat nu "prijs excl verzendkosten a ?6,95 conform post nl", die had ik eerder nog niet gezien.
Als ze dan twee zakken verzenden voor die prijs is het wel ok, anders kan ik beter gewoon black ranch oid kopen...
 
Ik heb 5 zakken besteld (samen met mijn oom) en weet inmiddels meer.
De webshop kan de verzendkosten niet aan, dus die moeten apart betaald worden.
Ik kan de verzending voor het weekend verwachten en kreeg netjes antwoord bij mijn vragen over kwaliteit:

Ons houtskool is van uitstekende kwaliteit. Zij wordt o.a. veel gebruikt in Grill Restaurants ?n Restaurants met een vermelding in de Michelin Gids. U kunt gerust stellen dat ons houtskool zich kan meten met alle andere gerenommeerde merken en met kop en schouders uitsteekt boven het houtskool dat van bijvoorbeeld uit de supermarkt, benzinestations en grootgrutters.

- Grote stukken
- Spat niet
- Lange brandduur
- Hoge temperaturen
- Weinig vocht dus geen ongewenste rookontwikkeling
- Geen gruis en weinig stof.

Het houtskool wordt in onze eigen loods gefilterd, van gruis en stof ontdaan en aan een hoge visuele kwaliteitscontrole onderworpen. Hierdoor bent u altijd verzekerd van een goede kwaliteit.

Daarnaast zijn wij z??r aantrekkelijk geprijsd voor grotere afnames al een 10 kg. zak voor ? 5,00 excl. BTW.

Wij importeren zelf het houtskool uit Zuid-Amerika. Het hout is eucalyptus hout. Deze bomen worden gepoot daar waar bijvoorbeeld aardverschuivingen zijn geweest om snel weer de natuurlijke humus op te bouwen. Na drie jaar worden deze bomen gekapt zodat de natuurlijke begroeiing weer kan plaatsvinden.


Voor 5 zakken (dus 50kg) ben ik 26,- kwijt voor verzending en voor de houtskool zelf dus 34,95,-
Per zak kom je dan uit op 12,20 incl verzending. Dit is nog steeds stukken lager dan elders.

Wel zit er een max verzendkosten op een pallet: voor 33 zakken kost dat 50,-.
Een hele pallet kost 165,- en dan kom je per zak uit op 6,52 incl verzending!

Helaas kan ik geen pallet kwijt  :-/
 
Dat klinkt erg puik!
 
grillmeister zei:
Ik heb 5 zakken besteld (samen met mijn oom) en weet inmiddels meer.
De webshop kan de verzendkosten niet aan, dus die moeten apart betaald worden.
Ik kan de verzending voor het weekend verwachten en kreeg netjes antwoord bij mijn vragen over kwaliteit:

Ons houtskool is van uitstekende kwaliteit. Zij wordt o.a. veel gebruikt in Grill Restaurants ?n Restaurants met een vermelding in de Michelin Gids. U kunt gerust stellen dat ons houtskool zich kan meten met alle andere gerenommeerde merken en met kop en schouders uitsteekt boven het houtskool dat van bijvoorbeeld uit de supermarkt, benzinestations en grootgrutters.

- Grote stukken
- Spat niet
- Lange brandduur
- Hoge temperaturen
- Weinig vocht dus geen ongewenste rookontwikkeling
- Geen gruis en weinig stof.

Het houtskool wordt in onze eigen loods gefilterd, van gruis en stof ontdaan en aan een hoge visuele kwaliteitscontrole onderworpen. Hierdoor bent u altijd verzekerd van een goede kwaliteit.

Daarnaast zijn wij z??r aantrekkelijk geprijsd voor grotere afnames al een 10 kg. zak voor ? 5,00 excl. BTW.

Wij importeren zelf het houtskool uit Zuid-Amerika. Het hout is eucalyptus hout. Deze bomen worden gepoot daar waar bijvoorbeeld aardverschuivingen zijn geweest om snel weer de natuurlijke humus op te bouwen. Na drie jaar worden deze bomen gekapt zodat de natuurlijke begroeiing weer kan plaatsvinden.


Voor 5 zakken (dus 50kg) ben ik 26,- kwijt voor verzending en voor de houtskool zelf dus 34,95,-
Per zak kom je dan uit op 12,20 incl verzending. Dit is nog steeds stukken lager dan elders.

Wel zit er een max verzendkosten op een pallet: voor 33 zakken kost dat 50,-.
Een hele pallet kost 165,- en dan kom je per zak uit op 6,52 incl verzending!

Helaas kan ik geen pallet kwijt  :-/

Wij met z'n allen wel  :p
 
Zou mooie groepsdeal zijn...
 
Misschien eerst eens een klein testje doen, voor er een pallet besteld wordt?
 
Dominique +1 (moet geen gewoonte worden)

Is toeval joh... =))
 
Ben benieuwd naar je bevindingen.
 
Zodra ze binnen zijn, laat ik het weten.
Alleen heb ik amper ervaring met houtskool (tot nu toe altijd Weber briketten gebruikt) en heb pas sinds een week een BGE.
Ik weet dus nog niet waar ik exact op moet letten. Foto's van inhoud kan ik uiteraard wel delen.
Komende zondag zou ik er wel mijn PP sessie op kunnen doen.
 
grillmeister zei:
Zodra ze binnen zijn, laat ik het weten.
Alleen heb ik amper ervaring met houtskool (tot nu toe altijd Weber briketten gebruikt) en heb pas sinds een week een BGE.
Ik weet dus nog niet waar ik exact op moet letten. Foto's van inhoud kan ik uiteraard wel delen.
Komende zondag zou ik er wel mijn PP sessie op kunnen doen.


Anders zou je een zakje naar Frits kunnen sturen. Hij is de meester tester hier van briketten en houtskool.
 
Terug
Bovenaan Onderaan