Ik vind het ook altijd nog een leuke zoektocht. Die Gamhar vam Bbqexperiencecenter in Roosendaal is ansich een leuke houtskool, maar knettert mijn inziens te hard. Vonken springen naar je toe. Had eerder Grill Fanatics Quebracho maar deze vond ik te zwaar (wat petroleum achtig) ruiken zeker als hij nog niet lang ontbrand is. Heb nu eens marabu van de Welkoop was in de aanbieding, 16€ voor 10kg. Leuke houtskool tot nu toe, door hardheid wat moeilijker aan te krijgen. Lichte geur van vers houtvuurtje. Iets wat rooo bij aansteken. Beste in mijn ervaring is Globaltic. Berken houtskool volledig uit Estland. Verbaas me over de neutraliteit, ik ruik en proef niks. Dus als je iets neutraals zoekt is deze top. Als je een lichte pyramide van houtskool maakt en met wokkels aansteekt is hij snel aan en op temperatuur. Geen enkele vonk maar een prachtig knisperend geluid.
Helaas kan ik hem in mijn buurt niet verkrijgen en moet deze online bestellen. Bij Globaltic zelf (daar is ie wel iets duurder dan bij andere online shops) krijg je deze wel in een doos geleverd.
Helaas kan ik hem in mijn buurt niet verkrijgen en moet deze online bestellen. Bij Globaltic zelf (daar is ie wel iets duurder dan bij andere online shops) krijg je deze wel in een doos geleverd.