BasBQ
Beef en Steak

Hot Sauce - Gefermenteerde Madame Jeanette Mango Hot Sauce!

Als het mijn brouwsel was zou ik er, als alles op kamertemperatuur is gekomen nog stukje gember aan toevoegen met de hoop dat de gist die daar op zit al het werk gaat doen 😉

Zo gezegd zo gedaan. Ik hou het een weekje in de gaten en anders begin ik opnieuw. Gelukkig had ik een veel te grote hoeveelheid pepers gekocht 😂
 
Hoe dan ook een mooi vergelijk hoor. Zonder fermentatie heb je een verse hotsauce die het zuurtje mist maar zeker ook lekker, pittig en wat fruitiger zal zijn. Door de vergisting verdwijnen de suikers, kan een interessant vergelijk opleveren.

PS ik zal de post aanpassen en verduidelijken.
 
Hé Sander, nu al een aantal gegeten. Ook op bv een broodje supergoede oud brokkelkaas. Geweldig lekker man! Dank je👍
 
Geweldig recept, ga er van het weekend meteen mee aan de slag! Ik heb wel een vraagje, ik zie op het flesje staan dat er ook verse limoen in zit, die zie ik alleen niet terug in je recept?
 
Goed van jou @phranq dat klopt, als je de saus na fermentatie hebt geblenderd dan kun je daar die verse limoensap aan toevoegen. Dat heb ik gedaan. Ik zal dat even erbij vermelden!
 
Het kan (hopelijk) altijd weer nóg lekkerder... ik houd jullie op de hoogte!

SDJ_1973.JPG


SDJ_1975.JPG


SDJ_1997.JPG


Veel liefs!
 
@Sander72 zeef je de saus niet na het blenderen? Dat zie ik de Amerikanen op YT wel doen. Blender je dan zolang dat zelfs de zaadjes gepureerd zijn?
 
Laatst bewerkt:
@Sander72 zeef je de saus niet na het blenderen? Dat zie ik de Amerikanen op YT wel doen. Blender je dan zolang dat zelfs de zaadjes gepureerd zijn?

Hallo Barry, klopt, ik blender de hele boel totaal de moeder. Door het fermentatie proces worden de zaadjes zelf ook veel zachter. Dus je houdt een zijde zacht goedje over dat heel mooi vlak is... van structuur dat is, niet van smaak! :love:
 
It's the most wonderful time... of the year... :love:

SDJ_4570.jpg
 
Begon het weer te kriebelen Sander om deze heerlijke Hot Sauce te maken ?

Ja! Ik ga een mooie ruime produktie draaien... we staan op SantaQ in Lunteren dit jaar! Lekker winkeltje spelen!
 
Super leuk recept! Bedankt voor het delen. Ziet er wel pro uit in die flesjes Sander!
 
Vind ik ook. Die flesjes blijken LEEG alleen al bijna 4 euro te kosten tegenwoordig... echt niet grappig meer! Ben op zoek naar wat anders om het leuk te houden.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik ook. Die flesjes blijken LEEG alleen al bijna 4 euro te kosten tegenwoordig... echt niet geappig meer! Ben op zoek naar wat anders om het leuk te houen.
Ja man, hou op. Hoeveel ml. zijn die flesjes van jou ook al weer?
 
100 en 200 ml.
 
Ja! Ik ga een mooie ruime produktie draaien... we staan op SantaQ in Lunteren dit jaar! Lekker winkeltje spelen!

Winkeltje spelen met eigen producten is altijd mooi.
Hoe ga je die ruime productie draaien Sander ? Ga je dit met meerdere " grote " weckpotten doen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan