BasBQ
Beef en Steak

Hot Sauce - Gefermenteerde Madame Jeanette Mango Hot Sauce!

mrooding

Administrator
Forumleiding

Als het mijn brouwsel was zou ik er, als alles op kamertemperatuur is gekomen nog stukje gember aan toevoegen met de hoop dat de gist die daar op zit al het werk gaat doen 😉

Zo gezegd zo gedaan. Ik hou het een weekje in de gaten en anders begin ik opnieuw. Gelukkig had ik een veel te grote hoeveelheid pepers gekocht 😂

Sander72

BBQ Junkie

Hoe dan ook een mooi vergelijk hoor. Zonder fermentatie heb je een verse hotsauce die het zuurtje mist maar zeker ook lekker, pittig en wat fruitiger zal zijn. Door de vergisting verdwijnen de suikers, kan een interessant vergelijk opleveren.

PS ik zal de post aanpassen en verduidelijken.

Wietsehm

Stoker

Hé Sander, nu al een aantal gegeten. Ook op bv een broodje supergoede oud brokkelkaas. Geweldig lekker man! Dank je👍

phranq

Sprokkelaar
Geweldig recept, ga er van het weekend meteen mee aan de slag! Ik heb wel een vraagje, ik zie op het flesje staan dat er ook verse limoen in zit, die zie ik alleen niet terug in je recept?

Sander72

BBQ Junkie

Goed van jou @phranq dat klopt, als je de saus na fermentatie hebt geblenderd dan kun je daar die verse limoensap aan toevoegen. Dat heb ik gedaan. Ik zal dat even erbij vermelden!

Sander72

BBQ Junkie

Het kan (hopelijk) altijd weer nóg lekkerder... ik houd jullie op de hoogte!

SDJ_1973.JPG

SDJ_1975.JPG

SDJ_1997.JPG

Veel liefs!

Bovenaan Onderaan