BasBQ
Beef en Steak

Hallo, ik ben Izzy!

Izzy

Sprokkelaar
Berichten
40
Hallo pitmasters en vuurmeesters!

Ik ben Izzy van... dat is een moeilijke zin om af te maken. Ik zal het proberen in te korten: Ik ben geboren in Zuid-Korea, thuisbasis van kalbi & kimchi, opgegroeid in Paraguay, thuisbasis van asado's, heb zo'n 15 jaar aan en af geleefd in heel de Verenigde Staten (waaronder 4 jaar in Texas, waar ze altijd vechten over wiens barbecue de beste van de staat is), heb in Panama gewoond, waar barbecues niet bestaan, en ben nu dankzij de liefde 5 1/2 jaar geleden in Nederland aangekomen. Tot nu toe is het een hele ervaring geweest om in een land te wonen dat zo georganiseerd is als dit. Mijn meest gebruikte apps in mijn telefoon zijn mijn agenda en mijn agenda maker, om nog maar te zwijgen van mijn 4 weer apps. Ik kan het weer hier niet achterhalen, wat me soms gek maakt.
Voor het grootste deel van mijn tijd in Nederland had ik rustig alleen in mijn achtertuin gebarbecued, denkend dat ik een vreemd dier was vergeleken met al mijn buren. Ik dacht dat ik was aangekomen bij de Europese barbecue versie van Panama. Ik heb ook traditionele Nederlandse barbecues gezien en geproefd, waardoor ik wilde lachen en huilen tegelijk. Maar toen ging ik actief op zoek naar de barbecuescene en werd ik aangenaam verrast.
In die zoektocht ben ik zo blij dat ik dit forum heb gevonden waar duizenden barbecue- en grillliefhebbers voortdurend ervaringen, tips en recepten delen! Op dit moment draait Google Translate overuren om mij te helpen alle info te begrijpen die wordt gedeeld. Hoewel mijn Nederlands OK is, ben ik deze week begonnen met serieuze Nederlandse lessen en hoop binnenkort op een hoger niveau te kunnen lezen, schrijven en spreken.
Wat barbecueën en grillen betreft, heb ik 1 - 57' Weber Master Touch, 2 - 57' Weber Perfomers en een middelgrote offset smoker. Ik maak meestal picanhas, shortribs, grote stukken rundvlees zoals hele runderlappen en hele kippen. Ik gril ook gemarineerd rundvlees, varkensvlees en pikante kip in Koreaanse stijl als mijn vrouw of vrienden daarom vragen, maar ik geef de voorkeur aan een eenvoudige barbecue: rundvlees met goed zout, knoflook en wat peper. Ik gril ook groenten omdat mijn vrouw dat voorschrijft. Ik maak mijn eigen chimichurri en salsa criolla voor bij mijn vlees. Ik was ook superblij dat ik geweldige slagerijen had gevonden die hun eigen vlees snijden en ook Sligro - die winkel heeft goed vlees. Dat hielp me het verdriet te overwinnen dat ik voelde toen ik hier net aankwam en de vleesafdeling van Albert Heijn bezocht.
Nu ben ik een gelukkiger mens omdat ik ontdekt heb dat echt barbecueën hier bestaat en nog meer sinds ik dit forum gevonden heb. Ik hoop van jullie te leren en met jullie te delen. Als je zover gelezen hebt, bedankt! Ik hoop met veel van jullie om te gaan en sommigen van jullie zelfs te ontmoeten in de nabije toekomst!
 
Welkom hier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Welkom Izzy!
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Welkom. Mooie internationale achtergrond zeg! Ben benieuwd of je wat mooie recepten met ons kan delen die je in je reis over de wereld verzameld hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Wauw Izzy, wat een geweldige uitgebreide en interessante intro.
Dat je een interessant persoon bent daar was ik al achtergekomen na onze eerste ontmoeting.
Welkom en heel veel plezier hier op het BBQ genootschap.

Ps. Je bent vergeten te vertellen dat je vrouw uit Indonesië komt, om het internationale plaatje compleet te maken.
 
Welkom Izzy .
Denk dat jij wel wat unieke resepten kan brengen hier , ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Van harte welkom en ook ik moet nog steeds een beetje huilen als ik het zgn. bbq vlees bij de appie zie ;) .
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Welkom Izzy!

Wat een introductie zeg, nu ben ik wel heel benieuwd naar jou eerste deelname aan de fotowedstrijd. 😉
Met jou internationale afkomst moet jij je overal wel mee uit de voeten kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Welkom Izzy!
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Welkom hier

Top introductie
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Welkom hier! Mooie introductie van zo naar het er naar uit ziet een veelzijdig persoon.
Welkom Izzy .
Denk dat jij wel wat unieke resepten kan brengen hier , ben benieuwd.
Das lekker voor google translate :ROFLMAO:

Edit: Hé, dat werkt gewoon :ROFLMAO:
2023-05-26 07_30_01-translate - Google Zoeken en nog 4 andere pagina's - Persoonlijk - Microso...png
 
Geweldige introductie, ben benieuwd wat je allemaal met ons gaat delen!

Mooiste zin uit deze introductie 'Ik gril ook groenten omdat mijn vrouw dat voorschrijft.' Herkenbaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Van harte welkom Izzy, ik hoop dat je hier veel inspiratie op doet en dat het lezen van alle bijdragen hier een stukje meehelpen aan het leren van de Nederlandse taal ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Hoi Izzy welkom hier! En prachtig geschreven introductie zeg, hoop we mooie dingen en recepten te zien krijgen van je! 👍🏻😉🔥
 
  • Leuk
Waarderingen: Izzy
Welkom. Mooie internationale achtergrond zeg! Ben benieuwd of je wat mooie recepten met ons kan delen die je in je reis over de wereld verzameld hebt.
Dank je wel! Er zijn zo veel lekker recepten op de forum! Ik zou zeker graag wat dingen delen die ik doe op mijn grills.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Wauw Izzy, wat een geweldige uitgebreide en interessante intro.
Dat je een interessant persoon bent daar was ik al achtergekomen na onze eerste ontmoeting.
Welkom en heel veel plezier hier op het BBQ genootschap.

Ps. Je bent vergeten te vertellen dat je vrouw uit Indonesië komt, om het internationale plaatje compleet te maken.
Dank je wel! Je hebt helemaal gelijk! Mijn Indonesische vrouw die ik ontmoette tijdens mijn laatste verblijf in Paraguay is mijn betere helft. Ik gebruikte de oude truc om haar hart te bereiken via haar buik - ik kookte een paar asado's voor haar en maakte haar verslaafd. Toen heeft ze mij verslaafd gemaakt en hier ben ik. En dankzij jou, Ewald, ben ik verslaafd aan Rammstein. Ik heb zelfs ontdekt dat ze een hilarisch lied in het Spaans zingen!

Ik hoop veel te leren met deze groep en ook een paar dingen te delen die ik heb opgepikt tijdens mijn reizen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Welkom Izzy .
Denk dat jij wel wat unieke resepten kan brengen hier , ben benieuwd.
Dank je wel! Ik deel graag een paar dingen die ik tijdens mijn reizen heb opgepikt en hoop dat ze de boel wat opleuken voor wie ze wil gebruiken!

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan