Hier volgt een waarschuwing.
Aan een ieder die zich niet wil laten verleiden tot het doen van aankopen, waarvan men nu denkt deze niet nodig te hebben........
Aan een ieder die denkt een spit complete onzin te vinden.......
Aan een ieder die eigenlijk niet te veel geld wil uit geven aan accessoires........
Aan een ieder die nu nog denkt enige compleet kul argument te hebben tegen de aanschaf van een spit........
.... LEES NIET VERDER, GA TERUG, VERLAAT DIT TOPIC!!!!!
Toch verder lezen is geheel op eigen risico. Ik voel mij totaal niet verantwoordelijk voor de gevolgen die voortvloeien uit de aanschaf van weeeeeer een accessoire.
Zo, nu dat ik mijn plicht gedaan heb kan ik met een gerust hart dit met jullie delen.
Ik heb deze al een paar keer voorbij zien komen en nu eindelijk tijd om dit zelf eens te maken.: Gyros van het spit by Mele Best
Het begon met de uien, knoflook en pepers snijden. Ik hebnde zaadjes uit de pepers verwijderd, omdat er ook een paar kinderen mee aten.
Hierna de procureur in mooie dunne plakken gesneden.
Vervolgens een marinade gemaakt met olie, azijn, citroensap, tijm en alles goed door elkaar gemengd.
Dit mocht een nachtje de koelkast in.
Tijd genoeg om de gyros kruiden te maken.
De volgende ochtend het vlees uit de marinade gehaald en wat marinade opgevangen om later het vlees nog mee in te kunnen smeren.
Hierna elk lapje in de kruiden gezet. En dat mocht weer een aantal uur terug de koelkast in.
Wees gerust, de pan is alleen om het even in op te bergen
.
Omdat ik zonde von de uien weg te gooien, heb ik deze opgebakken voor later tussen de pita.
Eindelijk mochten de procureurlapjes aan het spit. En beetje gelijk verdelen, goed aandrukken en een beetje bijsnijden. De snijstukken heb ik zeker niet weg gegooid, maar los in de pan opgebakken.
De Q ondertussen naar 150 graden gebracht en daar gaan we.
Er gaat de goede kant op.
Na een uurtje nog wat marinade er op gesmeerd.
En uiteindelijk na 2 uur met kern 72 graden was het zover.
Wat een geur. Dit ruikt zooooo lekker.
Die smaak, die geur.. Dit is zo gigantisch lekker.
En wat eten we er bij zou @Jet vragen?
Heerlijke pita broodjes met tzatziki.
Ik kreeg nauwelijks de kans het te fotograferen.... Het was aanvallen....
Echt genoten. Top recept.
Aan een ieder die zich niet wil laten verleiden tot het doen van aankopen, waarvan men nu denkt deze niet nodig te hebben........
Aan een ieder die denkt een spit complete onzin te vinden.......
Aan een ieder die eigenlijk niet te veel geld wil uit geven aan accessoires........
Aan een ieder die nu nog denkt enige compleet kul argument te hebben tegen de aanschaf van een spit........
.... LEES NIET VERDER, GA TERUG, VERLAAT DIT TOPIC!!!!!
Toch verder lezen is geheel op eigen risico. Ik voel mij totaal niet verantwoordelijk voor de gevolgen die voortvloeien uit de aanschaf van weeeeeer een accessoire.

Zo, nu dat ik mijn plicht gedaan heb kan ik met een gerust hart dit met jullie delen.
Ik heb deze al een paar keer voorbij zien komen en nu eindelijk tijd om dit zelf eens te maken.: Gyros van het spit by Mele Best
Het begon met de uien, knoflook en pepers snijden. Ik hebnde zaadjes uit de pepers verwijderd, omdat er ook een paar kinderen mee aten.
Hierna de procureur in mooie dunne plakken gesneden.
Vervolgens een marinade gemaakt met olie, azijn, citroensap, tijm en alles goed door elkaar gemengd.
Dit mocht een nachtje de koelkast in.
Tijd genoeg om de gyros kruiden te maken.
De volgende ochtend het vlees uit de marinade gehaald en wat marinade opgevangen om later het vlees nog mee in te kunnen smeren.
Hierna elk lapje in de kruiden gezet. En dat mocht weer een aantal uur terug de koelkast in.
Wees gerust, de pan is alleen om het even in op te bergen

Omdat ik zonde von de uien weg te gooien, heb ik deze opgebakken voor later tussen de pita.
Eindelijk mochten de procureurlapjes aan het spit. En beetje gelijk verdelen, goed aandrukken en een beetje bijsnijden. De snijstukken heb ik zeker niet weg gegooid, maar los in de pan opgebakken.
De Q ondertussen naar 150 graden gebracht en daar gaan we.
Er gaat de goede kant op.
Na een uurtje nog wat marinade er op gesmeerd.
En uiteindelijk na 2 uur met kern 72 graden was het zover.
Wat een geur. Dit ruikt zooooo lekker.
Die smaak, die geur.. Dit is zo gigantisch lekker.
En wat eten we er bij zou @Jet vragen?
Heerlijke pita broodjes met tzatziki.

Echt genoten. Top recept.