BasBQ
Beef en Steak

Grizzly Grill ervaringen

Gisteren is m’n nieuwe Kamado geleverd, zat onbeschadigd in de verpakking. Netjes opgelost door Fahrenheit200.
Uiteraard meteen gebruik van gemaakt, Max 175 graden. Tot op heden geen scheuren o.i.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: roza
Fijn om te weten dat de service prima is! Op trustadvisor lees je ook wel eens andere dingen.

Branden jullie de kamado in zonder er iets op te bereiden, of zijn er enkele recepten die ideaal zijn voor de inbrand temperaturen en tijden?
 
Fijn om te weten dat de service prima is! Op trustadvisor lees je ook wel eens andere dingen.

Branden jullie de kamado in zonder er iets op te bereiden, of zijn er enkele recepten die ideaal zijn voor de inbrand temperaturen en tijden?
Ik kreeg de volgende link van grill guru mbt het inbranden Link grill guru dat betekend eerst 2 uur op 100 graden en dan langzaam naar hooguit 250 en de tweede keer 150 2 uur en dan etc. Volgens mij kan dat zowel met als zonder, aangezien je hem na 2 uur in gebruik kan nemen.
 
Ja precies, dezelfde info met een "Grizzly" sausje heb ik ook gelezen. Vraag me alleen af of je niet van de nood een deugd kunt maken en tijdens het inbranden wat kunt bereiden. Gerechtjes (niet l&s) die op 100-120 en 150 graden Celsius gemaakt kunnen worden.
 
Ik kreeg de volgende link van grill guru mbt het inbranden Link grill guru dat betekend eerst 2 uur op 100 graden en dan langzaam naar hooguit 250 en de tweede keer 150 2 uur en dan etc. Volgens mij kan dat zowel met als zonder, aangezien je hem na 2 uur in gebruik kan nemen.
kijk op de site van de grizzly grill daar staat hoe je moet inbranden.
 
Goedemorgen allemaal, ook ik heb een Grizzly Grills Elite Large nu en ben erg tevreden. Na het rustig inbranden / opbouwen kunnen we nu los. Al wat Slow Cooks/roken gedaan, fantastisch! Met alle accessoires erbij is leuk om te gaan puzzelen naar mogelijkheden (direct / indirect, verschillende hoogtes, rookhout, etc)

Enige 2 zaken die opvallen: kitrand boven de schuif is slordig (lijkt werking niet in de weg te zitten) en hij heeft een overbeet.

Hierover mail gestuurd naar Grizzly Grills, maar nog geen inhoudelijke reactie. Het geheel is wel goed afgesloten, maar het staat een beetje slordig. Andere mensen dit op ken wellicht ook tips over hoe het op te lossen is?
59008c2257b5331afe0e53de6dc0ccc0.jpg
8e2df4e113f68cbfdb878a3552bd84cb.jpg
cf98befee0d126d5bab33a04bf92a475.jpg


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
 
Hier helaas ook gevalletje onderkant gescheurd.
Heb heb nog geen 3 maanden in gebruik ( Grizzly grills large elite ) Online gekocht bij de welkoop.
Die sturen je door naar de site van grizzly zelf net maar een melding gemaakt.. ben benieuwd wat de vervolgactie is. Heb pak en beet 2 sessies per week gedaan gemiddeld ongv. +- 25 runs low&slow pulled pork.. ribbetjes..en h&f steaks.. pizza.. ander lekkers ditmaal was ik de boel aan het opwarmen om een wederom een pizza te bereiden ik zat op 250 graden toen hoorde ik een opvallend geluid ik wist direct dat de onderkant kapot was.. mijn zwager heeft het al 2x eerder gehad :').
Vind het toch frapant de kolen liggen in een kolenmand er lagen amper kooltjes op de bodem. Ik geloof wel dat het wordt opgelost maar vind het erg vervelend. Soms is goedkoop duurkoop voor pak en beet 1000 euro dacht ik toch wel enige kwaliteit te hebben.

bij nadere inspectie ook een scheur aan de binnenkant.. ik was zo gefrustreerd woensdag dat ik het langs me neer moest leggen
20220923_143917.jpg


Ik ga hem nog wel gewoon gebruiken dit weekend vandaag.. morgen.. zondag mijn bbq momenten zijn heilig :)
20220921_164641.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oei, bij de eerste foto dacht ik enkel de vuurbox, maar dit is de base die ook gescheurd is.

Ik heb een KJC1 en al 2 x op 2 jaar die onderste vuurbox gebarsten en gebruik hem maar 1 x per week en tussen de eerste keer en de 2de keer heb ik nauwelijks pizza's gebakken op hoge temperatuur en gebruik ook een vuurkorf. Dus wie zal het zeggen waar het aan ligt. Maar mailtje naar KJ en sturen meteen een nieuwe op.

Hopelijk komt het bij jou ook vlot in orde bij Grizzly.
 
Oei, bij de eerste foto dacht ik enkel de vuurbox, maar dit is de base die ook gescheurd is.

Ik heb een KJC1 en al 2 x op 2 jaar die onderste vuurbox gebarsten en gebruik hem maar 1 x per week en tussen de eerste keer en de 2de keer heb ik nauwelijks pizza's gebakken op hoge temperatuur en gebruik ook een vuurkorf. Dus wie zal het zeggen waar het aan ligt. Maar mailtje naar KJ en sturen meteen een nieuwe op.

Hopelijk komt het bij jou ook vlot in orde bij Grizzly.
Ja beide in 1 en dezelfde run daarvoor was nog niks aan de hand bijna knap zullen we maar zeggen. Ik heb er nog gewoon 2 pizza's op gemaakt hij was nog in de opwarmfase.. Dikke veter maar man ik baalde wel flink :rolleyes:
 
Ja beide in 1 en dezelfde run daarvoor was nog niks aan de hand bijna knap zullen we maar zeggen. Ik heb er nog gewoon 2 pizza's op gemaakt hij was nog in de opwarmfase.. Dikke veter maar man ik baalde wel flink :rolleyes:

Precies hetzelfde gehad, er zit gewoon een ontwerp fout in. Ik heb exact dezelfde scheuren gehad. De KJ2 wordt ook bijna niet warm aan de onderkant in vergelijk met de Grizzly.
 
Heel bijzonder zijn er meer op het forum met dezelfde klachten? RoelRos 3x mijn zwager 2x.. ik nu de eerste keer
 
Ik zal straks een aan de onderkant kijken. Ben er eigenlijk van uit gegaan dat de barst bij mij enkel de firebox/vuurschaal betrof

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
De mijne wordt 26 oktober volledig omgeruild voor een nieuwe.
Hoe staat het er bij jou voor dan @MickGrill
Ik kreeg in de mail het volgende;

"Het nieuw ontworpen duwscharnier van de Grizzly Grills kamado behoeft periodiek wat smering om optimaal te functioneren. Indien de smering niet optimaal is, kan kracht op het scharnier extra kracht zetten op de RVS-banden van de dome.
We hebben de eerste smering al voor je gedaan en in the Carekit zit een uitleg en het vet waarmee je het scharnier in topconditie houdt."

Wat ik dan niet snap, lever dat dan standaard mee scheelt ze waarschijnlijk een hoop gezeik & geld?
 
we zijn nog geen 2 maande verder heb weer hetzelfde euvel tijdens her maken van een stoofpot op 170 graden..
ik smeer het scharnier met bearing grease vet etc dat kreeg ik als tip mee helpt geen reet. Het product deugt gewoon niet.
Ben er nu al wel klaar mee dit slaat nergens op.
Ga morgen een retour aanvraag starten voor een refund
 
Base was bij mij ook gescheurd. Geen kwaliteitskamado. Her en der zag ik nog wat dealtjes bij vuurenrook en rookoven meen ik, misschien kan je toch voor een ander merk gaan? Ik heb inmiddels al weer een jaar een Monolith als vervanger van de Grizzly. Zeer tevreden mee.
 
Dit was de schade toen ( heb hem pas 6 weken ) Ik ben niet boven 170*c uit gekomen ( dome temperatuur )


20221218_102937.jpg


20221218_103002.jpg


Toen heb ik contact opgenomen dat deze retour mag en ik geen grizzly meer dien te ontvangen.
Allemaal prima hij gaat een dezer dagen retour maar kon hem gewoon nog gebruiken dus dat heb ik dan ook maar gedaan.

Resultaat:
dit is hoe het erbij staat na 1 sessie pizzas bakken nadat er al schade was

20221230_145852.jpg
20221230_145838.jpg


20221230_145831.jpg
 
Proficiat met je nieuwe ei, je bent er wel serieus op vooruit gegaan (y).
 
Terug
Bovenaan Onderaan