Beef en Steak

Grizzly Grill ervaringen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Iglo
  • Startdatum Startdatum
Zeg dat wel, en bij 300 graden mag dat natuurlijk niet gebeuren (corodiet keramiek kan temperaturen hebben van +1000 graden en is behoorlijk goed bestand tegen thermische schokken). Een gevalletje pech hebben.
Dat denk ik ook, maandagochtend product haha 😂… Zal hier de updates wel plaatsen, zo hebben we een beeld hoe ze omgaan met klachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iglo
Hoe het wordt opgelost is het belangrijkste natuurlijk! Kan gewoon altijd voorkomen bij een product van keramiek. Je kan niet aan de buitenkant zien of er zwakke plekken zijn ontstaan tijdens productie. Komt overigens ook voor bij de duurdere merken en vooral belangrijk hoe het wordt opgelost.

Ik ga hem straks schoonmaken en zal hem gelijk helemaal nalopen. Het zal toch niet zo zijn dat ik dezelfde problemen ga krijgen. Dan moet hij weer omgeruild worden.

Ik zou me daar niet zo veel zorgen om maken, over het algemeen blijven kamado's prima heel (al ze massaal kapot zouden gaan is het wel een hele dure business voor de leverancier om 20 jaar garantie te geven ;)).

Wel goed om de eerste aantal keer een beetje op te letten. Mochten er toch zwakke plekken in het keramiek zitten dan komt dit meestal aan het licht na de eerste paar keer gebruiken zoals bij @RoelRos (zeker als de Q een paar keer wat hogere temperaturen heeft gehad en aantal keer warm is geweest en weer afgekoeld). Maar zoals gezegd is dat een uitzondering en niet de regel.
 
Geen scheuren te zien na het schoonmaken. Niet dat dat een verrassing mag zijn. Ik deel gewoon m'n ervaring. Ik zie wel een soort van vocht spoor terwijl er nog niets in bereid is. Zou het vocht uit de houtskool of klei kunnen zijn? Regen heeft hij niet gezien.
124bca7bde0401c750d2eed59f9994a9.jpg
ffbe487237f6b95456a43342ad55fb1f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Vocht uit het keramiek kan, maar zou moeten verdampen en geen sporen achterlaten.

Ik denk dat er iets in de houtskool heeft gezeten of wellicht aangestoken met zo’n wokkel (met was er op)?
 
Laatst bewerkt:
Vocht uit het keramiek kan, maar zou moeten verdampen en geen sporen achterlaten.

Ik denk dat er iets in de houtskool heeft gezeten of wellicht aangestoken met zo’n wokkel (met was er op)?
Ja, ik heb inderdaad wokkels gebruikt. Goed om te weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Gisteren op 180 graden tosti rolletjes en Teriyaki balletjes gemaakt. Het aflakken met BBQ saus maakt je maagdelijke rooster en plates lekker vies ondanks de lekbakjes. De hapjes worden gewaardeerd

Vanmiddag even uitzuigen. Heb alle onderdelen er even uitgehaald omdat ik hem helemaal wilde uitzuigen. Even met een stoffer voorzichtig langs de binnenkant. Springt er een stukje keramiek af. Ook maar even melden morgen. :(

Zal op de werking van de kamado geen effect hebben.
270abd0954d53efec7787ef42fcebec2.jpg
e8cb251f49de6157033080ae58efd68f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Gisteren op 180 graden tosti rolletjes en Teriyaki balletjes gemaakt. Het aflakken met BBQ saus maakt je maagdelijke rooster en plates lekker vies ondanks de lekbakjes. De hapjes worden gewaardeerd

Vanmiddag even uitzuigen. Heb alle onderdelen er even uitgehaald omdat ik hem helemaal wilde uitzuigen. Even met een stoffer voorzichtig langs de binnenkant. Springt er een stukje keramiek af. Ook maar even melden morgen. :(

Zal op de werking van de kamado geen effect hebben.
270abd0954d53efec7787ef42fcebec2.jpg
e8cb251f49de6157033080ae58efd68f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Denk dat dat inderdaad niet veel doet maar je kunt er iig even melding van maken.
 
Zekers melden, hoort niet.
En veel kleine stukkies kunnen toch grote schade aanbrengen
 
Goed om te melden inderdaad, die lijkt een stukje dat los is gekomen. Wel goed om te weten dat ongeglazuurde keramiek is behoorlijk kwetsbaar is. De glazuur zit er niet alleen voor de mooi omheen maar heeft ook een functie om een keramisch product stevigheid te geven. Aan de binnenkant glazuren kan alleen niet ;)
 
Op Hemelvaart had ik gemeld dat de bbq kapot was gegaan, dinsdag heb ik bericht gekregen dat ze er z.s.m. op terug zouden komen. Omdat ik donderdag nog niks vernomen had opnieuw een mailtje gestuurd. Vrijdagochtend kreeg ik bericht dat ze mij een base wilde opsturen maar dat deze pas over 3 maand leverbaar zouden zijn. Ik kon kiezen of ik hierop wilde wachten of een omruiling. Uiteraard gekozen voor de omruiling, na 27 mei wordt de nieuwe bbq vanuit de leverancier in overleg geleverd. Ik kon gewoon gebruik blijven maken van de bbq, volgens de leverancier kan ik nog een hele tijd bbq‘en voordat hij daadwerkelijk kapot gaat. Voor mij een prima oplossing.

Het contact met de leverancier was goed, reageren snel op de mail/klacht. Er was even niet duidelijk welk type ik had 2020 of 2021 en daarom verliepen iets langzamer, hiervoor boden ze de excuses aan. Ze vroegen even een foto te sturen van de gehele bbq, hierna was het snel geregeld.
 
Op Hemelvaart had ik gemeld dat de bbq kapot was gegaan, dinsdag heb ik bericht gekregen dat ze er z.s.m. op terug zouden komen. Omdat ik donderdag nog niks vernomen had opnieuw een mailtje gestuurd. Vrijdagochtend kreeg ik bericht dat ze mij een base wilde opsturen maar dat deze pas over 3 maand leverbaar zouden zijn. Ik kon kiezen of ik hierop wilde wachten of een omruiling. Uiteraard gekozen voor de omruiling, na 27 mei wordt de nieuwe bbq vanuit de leverancier in overleg geleverd. Ik kon gewoon gebruik blijven maken van de bbq, volgens de leverancier kan ik nog een hele tijd bbq‘en voordat hij daadwerkelijk kapot gaat. Voor mij een prima oplossing.

Het contact met de leverancier was goed, reageren snel op de mail/klacht. Er was even niet duidelijk welk type ik had 2020 of 2021 en daarom verliepen iets langzamer, hiervoor boden ze de excuses aan. Ze vroegen even een foto te sturen van de gehele bbq, hierna was het snel geregeld.
Dat is mooi om te horen!
 
Op Hemelvaart had ik gemeld dat de bbq kapot was gegaan, dinsdag heb ik bericht gekregen dat ze er z.s.m. op terug zouden komen. Omdat ik donderdag nog niks vernomen had opnieuw een mailtje gestuurd. Vrijdagochtend kreeg ik bericht dat ze mij een base wilde opsturen maar dat deze pas over 3 maand leverbaar zouden zijn. Ik kon kiezen of ik hierop wilde wachten of een omruiling. Uiteraard gekozen voor de omruiling, na 27 mei wordt de nieuwe bbq vanuit de leverancier in overleg geleverd. Ik kon gewoon gebruik blijven maken van de bbq, volgens de leverancier kan ik nog een hele tijd bbq‘en voordat hij daadwerkelijk kapot gaat. Voor mij een prima oplossing.

Het contact met de leverancier was goed, reageren snel op de mail/klacht. Er was even niet duidelijk welk type ik had 2020 of 2021 en daarom verliepen iets langzamer, hiervoor boden ze de excuses aan. Ze vroegen even een foto te sturen van de gehele bbq, hierna was het snel geregeld.
Goed om te horen. Ik ga vandaag nog even langs de Welkoop. Had een mailtje gestuurd, maar nog niets gehoord. En ik woon in de buurt dus kan ik net zo goed nog even langslopen. Zolang de garantie maar ok is en m'n overbeet gefixt wordt, ben ik blij.

Update:

Welkoop heeft m'n mail doorgezet naar 200Fahrenheit. Ze willen er niet steeds meer tussen zitten met de garantie afhandeling. Blijf ik nog wel zitten met of ze de deksel nog kunnen afstellen. Ik wacht nog wel een weekje af.

Ik vond de lokale service nou juist zo goed. Ze gaven aan dat ze het vervangen lastig vinden zonder een eigen voorraad. Dat snap ik dan ook wel weer.

M'n vader had overigens een GZG Elite Medium gekocht, maar die is teruggegaan vanwege krassen en open stukjes in het keramiek. Wel netjes geld terug gekregen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst een iets langere sessie. 2,5 uur voor een stuk buikspek. Handig met het divider systeem. Eerst indirect garen en daarna opstoken en even afgrillen zonder je deflector te hoeven verwijderen.

Ik vind de houtskool van Grizzly Grill fijn, maar ze gaan redelijk hard.
Eerst half uur steeg de temperatuur te hoog (mijn fout). Daarna 1,5 uur stabiel. Laatste half uur zakte de temperatuur in en moest ik de schuiven flink openzetten. Temperatuur liep vervolgens weer te hoog op. Dat heb ik maar zo gelaten zodat ik hem af kon ronden op direct vuur.

Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
0cf5168ada3d8082c3e05ac3b69d94a3.jpg

d8d077f4c7b56752a0f1301617e4acf4.jpg


Vraagje, als je een hete deflector plate wel wilt verwijderen, kun je die dan gewoon op een koude ondervloer leggen? Ben bang dat hij dan barst.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Vandaag voor het eerst een iets langere sessie. 2,5 uur voor een stuk buikspek. Handig met het divider systeem. Eerst indirect garen en daarna opstoken en even afgrillen zonder je deflector te hoeven verwijderen.

Ik vind de houtskool van Grizzly Grill fijn, maar ze gaan redelijk hard.
Eerst half uur steeg de temperatuur te hoog (mijn fout). Daarna 1,5 uur stabiel. Laatste half uur zakte de temperatuur in en moest ik de schuiven flink openzetten. Temperatuur liep vervolgens weer te hoog op. Dat heb ik maar zo gelaten zodat ik hem af kon ronden op direct vuur.

Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
0cf5168ada3d8082c3e05ac3b69d94a3.jpg

d8d077f4c7b56752a0f1301617e4acf4.jpg


Vraagje, als je een hete deflector plate wel wilt verwijderen, kun je die dan gewoon op een koude ondervloer leggen? Ben bang dat hij dan barst.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ik leg ze altijd op een onderzetter van een pan, zekerheid voor alles.
 
Ik heb gisteren de grill guru regenhoes Large gekocht.
Deze past over de Grizzly grills Elite Large 2021.
Zij het dat de plankjes er wel af moeten en de hoes toch vrij strak zit.
Zal straks een foto plaatsen.
 
Ik heb gisteren de grill guru regenhoes Large gekocht.
Deze past over de Grizzly grills Elite Large 2021.
Zij het dat de plankjes er wel af moeten en de hoes toch vrij strak zit.
Zal straks een foto plaatsen.
ik heb de bastard gekocht en kan de plankjes gewoon laten zitten, en is handig met klittenband.
er staat geen bastard op alleen een heel klein labeltje aan de zijkant meegestikt waar bastard op staat maar zie je amper.

479x840.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht nog even af tot de hoezen van GZG weer leverbaar zijn. Volgens mij was de verwachting bij de lokale Welkoop dat ze er volgende week weer zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Op Hemelvaart had ik gemeld dat de bbq kapot was gegaan, dinsdag heb ik bericht gekregen dat ze er z.s.m. op terug zouden komen. Omdat ik donderdag nog niks vernomen had opnieuw een mailtje gestuurd. Vrijdagochtend kreeg ik bericht dat ze mij een base wilde opsturen maar dat deze pas over 3 maand leverbaar zouden zijn. Ik kon kiezen of ik hierop wilde wachten of een omruiling. Uiteraard gekozen voor de omruiling, na 27 mei wordt de nieuwe bbq vanuit de leverancier in overleg geleverd. Ik kon gewoon gebruik blijven maken van de bbq, volgens de leverancier kan ik nog een hele tijd bbq‘en voordat hij daadwerkelijk kapot gaat. Voor mij een prima oplossing.

Het contact met de leverancier was goed, reageren snel op de mail/klacht. Er was even niet duidelijk welk type ik had 2020 of 2021 en daarom verliepen iets langzamer, hiervoor boden ze de excuses aan. Ze vroegen even een foto te sturen van de gehele bbq, hierna was het snel geregeld.

Dikke duim voor 200fahrenheit, 2 juni wordt mijn kapotte Grizzly omgeruild voor een nieuwe. Dat dit dan pas is heeft te maken met mijn planning, ik kon een datum doorgeven na 27 mei en als het kon buiten het weekend om, vandaar…
 
Wat rot zeg. Ik hoop dat het snel goed opgelost wordt.
 
Vandaag toch ook maar een hoes van de Bastard Large gekocht voor m'n Grizzly Grill Large. Las in een reactie van iemand anders dat deze ook over je kamado past met de tafeltjes er nog aan.

Update: past precies



Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
266f5545d0b042e47ae88f8cd6ca422a.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: roza
Terug
Bovenaan Onderaan