BasBQ
Beef en Steak

Grizzly Grill ervaringen

Iglo

Kooltjesharker
Berichten
108
In navolging van het Masterbuild topic (en onderwerp van @RoelRos over de Grizzly Grill Elite 2021) een apart topic met ervaringen én om tips en ideëen uit te wisselen over de Grizzly Grill Elite kamado's.

Deze openingspost alvast wat tips qua accessoires die passen voor de Elite Large. Deze zal ik overigens bijwerken met andere suggesties die eventueel voorbij komen in het topic. Maar mocht je vragen hebben stel ze dan ook gerust, er zitten inmiddels meerdere eigenaren van een Grizzly Grill op het forum.


De volgende accessoires passen op de Grizzly Grill Elite Large (tenminste 2020 versie):

Hoezen die passen op de Grizzly Grill Elite Large:
- Grizzly Grill hoes large (basic)
- Grill Guru hoes large (iets betere kwaliteit vs de Grizzly)
- The Basterd hoes Large (past perfect mét ventilatie-openingen én een handige klitteband opening voor makkelijk plaatsen, prima kwaliteit)

Grill roosters, plates, expanders, ...
- Alle 46 cm roosters van Kamado Joe o.a. half moon cast iron reversible griddle (bakplaat), half moon cast iron grate (perfect fit met het Grizzly "d&c" systeem)
- The Basterd cast iron grate half moon large
- Grill Guru large cast iron grate
- The Bastard Cast Iron Half moon griddle

Lekbak
- The Basterd half moon (nog niet binnen, maar zou moeten passen)
- The Basterd lekbak rond (nog niet binnen, maar zou moeten passen)

Aspan
- The Bastard ash pan
 
Laatst bewerkt:
De asbak van de basterd past ook op de Grizzly
 
  • Leuk
Waarderingen: Iglo
Top, dank voor de toevoeging.
Ik heb zelf een kick ash pan in bestelling die waarschijnlijk gaat passen, maar goed te horen dat de Basterd versie werkt!
 
Vandaag mijn Grizzly Grills Elite Large ontvangen. Top service van de (lokale) Welkoop. Heeft hem in elkaar gezet en thuis gebracht. De roosters, plates en het binnenwerk (schaal/ring) zaten nog netjes in piepschuim en plastic.

20210507_193457.jpg

20210507_193600.jpg

20210507_194658.jpg

20210507_194306.jpg

20210507_194717.jpg

20210507_194731.jpg

Luchtrooster lijkt met vilt wel goed aan te sluiten. Kitrand had iets mooier gekund.
Een zijplankje was wat lelijk en had een zwarte vlek. De deflector plates waren op de hoeken wat beschadigd ondanks dat ze goed verpakt waren. Moet in de fabriek al gebeurd zijn. Dit is snel opgelost. Heb een nieuw plankje en deflector plates gekregen.

20210507_194546(0).jpg


Vanavond zag ik dat er twee kleine gaatjes in het glazuur zitten. Weten jullie of dat kwaad kan? Waarschijnlijk zat er een luchtbelletje in de klei. Ter referentie. Dit zit bij het handvat.



20210507_200841.jpg


Ben voor de rest erg tevreden zo op het eerste gezicht. Ziet er solide uit, deksel sluit netjes en het nieuwe verensysteem werkt goed. De kamado zal zich nog moeten bewijzen.

Binnenkort nog een gietijzeren rooster aanschaffen.

Vorige week nog een looftlighter, Ash vacuüm cleaner en gietijzeren pannetje van Grill Guru bij de AH gescoord.

Als ik zeker weet dat de gaatjes in glazuur geen kwaad kunnen, ga ik hem 2 uurtjes inbranden op 200 graden.

20210508_122337.jpg
 
Laatst bewerkt:
Over krakeel kan men twisten. Staat overal genoemd, maar nog steeds ben ik van mening dat je een Q moet krijgen die ook in de showroom kan staan. Daar staat er nooit een met krakeel en gaatjes. Die gaatjes zou ik sowieso wat van vinden. Weet niet of het kwaad kan, maar kan me indenken dat er vocht of iets dergelijks in kan. Kan nooit goed zijn lijkt mij. Of ben ik nou een zeur?
 
Cracklee is heel normaal maar die gaatjes heb ik niet in die van mij zitten, ik zou daar zeker melding van maken bij de leverancier voor mocht hier ooit wat mee gebeuren. Ze reageren erg snel op vragen, 1 a 2 werkdagen.
 
Ik heb gisteren alle showroom modellen bekeken. En allemaal hebben ze craquelé (moest even googlen voor de juiste spelling :D).

Gaatjes ga ik zeker melding van maken. Heb ondertussen ook meldingen gezien van gaatjes in het glazuur bij Big Green Egg en Kamado Joe en ook Grill Guru. Misschien krijg ik ook wel een herstelsetje. Of een hele nieuwe deksel. Ook goed.

Ik ga vooralsnog niet naar de leverancier. De verkoper van de Welkoop drukte me op het hart alles gewoon via hem te laten regelen. En dat gaat tot nu toe super.
 
Die craquele komt idd wel voor. Ik heb mijn Kwj nu al een jaar en nog niets, maar verwacht dit wel op lange termijn. Maar ik zou dit nooit aanvaarden van een nieuw geleverd toestel. Vermits het bij de duurdere merken niet voorvalt van in het begin en deze wel, wil al wat zeggen over het productieproces En/of gebruikt keramiek. Maar ook moet je dan jezelf de vraag stellen of dit niet te nemen is omdat het toestel goedkoop is.
 
Die craquele komt idd wel voor. Ik heb mijn Kwj nu al een jaar en nog niets, maar verwacht dit wel op lange termijn. Maar ik zou dit nooit aanvaarden van een nieuw geleverd toestel. Vermits het bij de duurdere merken niet voorvalt van in het begin en deze wel, wil al wat zeggen over het productieproces En/of gebruikt keramiek. Maar ook moet je dan jezelf de vraag stellen of dit niet te nemen is omdat het toestel goedkoop is.
Zojuist bij een tuincentrum de Big Green Eggs en Bastards bekeken. Als je goed kijkt met de juiste lichtinval zie je ook daar op de showroom modellen craquelé. Misschien iets minder dan bij de Grizzly Grills. Verwacht dat ze er bij BGE een iets dikkere laag glazuur op hebben gedaan.

Bastard:
20210508_111552.jpg


Big Green Egg:
20210508_113419.jpg
 
Via de site van grizzly grill kun je hem registreren voor de garantie, zit 20 jaar garantie op de buitenkant.
 
Vandaag even langs de Welkoop gegaan en foto's laten zien. Maandag komen ze de deksel vervangen. Ben blij dat ik lokaal gekocht heb :)
 
Mooi dat het (zo snel ook) wordt opgelost!
 
Vandaag even langs de Welkoop gegaan en foto's laten zien. Maandag komen ze de deksel vervangen. Ben blij dat ik lokaal gekocht heb :)
Ik ben ook fan van de welkoop, erg prettige winkel…
 
Ik kon wel huilen toen ik vanochtend mijn Q aan het schoonmaken was…
Geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren!?
We hebben het gemeld bij grizzly grills ofwel 200fahrenheit en wachten af hoe en wat.
Kreeg wel meteen een automatische reactie dat ik nog gebruik mocht maken van de defecte Q, de Welkoop bevestigde het.
Ik ga ervan uit dat dit een maandagochtend gevalletje is, gelukkig 20 jaar garantie…

A9A063A6-4C31-4CCB-836C-675BEDC4B680.jpeg


8BA83CD8-3A22-4841-8D22-62CE2B18B77F.jpeg


7EDB1E79-9204-4CC7-8468-6ED464FC07D0.jpeg


F2C3C463-DF30-4358-B9DF-406705E6FD39.jpeg
 
Dat is niet zo mooi. Hopen dat het snel wordt opgelost. Waar kijken we precies naar op foto 2?

Ik heb mijn kamado gisteren voor het eerst aan gehad. Heb hem 2 uurtjes op 200 graden laten inbranden. Beetje spelen met de schuifjes.

Ik ga hem straks schoonmaken en zal hem gelijk helemaal nalopen. Het zal toch niet zo zijn dat ik dezelfde problemen ga krijgen. Dan moet hij weer omgeruild worden.
 
Dat is niet zo mooi. Hopen dat het snel wordt opgelost. Waar kijken we precies naar op foto 2?

Ik heb mijn kamado gisteren voor het eerst aan gehad. Heb hem 2 uurtjes op 200 graden laten inbranden. Beetje spelen met de schuifjes.

Ik ga hem straks schoonmaken en zal hem gelijk helemaal nalopen. Het zal toch niet zo zijn dat ik dezelfde problemen ga krijgen. Dan moet hij weer omgeruild worden.
Foto twee is vanuit de binnenkant, daar kun je zien dat hij vanuit de hoek naar het midden gescheurd is.
Bij de eerste 5 a 6 keer was er niks aan de hand, hierna een keer pizza gemaakt op 300 graden en toen was er ook niks te zien. Na de Chili con carne in de dutch oven ging ik hem schoonmaken en zag ik het. Ben benieuwd hoe de service eruit gaat zien. De jongen van welkoop gaf aan het rechtstreeks te melden omdat ze dan aan huis gaan leveren/omruilen.
 
Wat ontzettend balen zeg :cry:

Nu kan een defect bij keramische producten altijd voorkomen, maar als het dan gebeurt is het wel heel erg zuur. Hopelijk is het straks allemaal snel opgelost!
 
Wat ontzettend balen zeg :cry:

Nu kan een defect bij keramische producten altijd voorkomen, maar als het dan gebeurt is het wel heel erg zuur. Hopelijk is het straks allemaal snel opgelost!
Wel zuur idd omdat hij net lekker ingebakken was, maandje oud…
 
Zeg dat wel, en bij 300 graden mag dat natuurlijk niet gebeuren (corodiet keramiek kan temperaturen hebben van +1000 graden en is behoorlijk goed bestand tegen thermische schokken). Een gevalletje pech hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan