Na een paar dagen mijn nieuwe Weber in de huiskamer te hebben tentoon gesteld, was het vandaag eindelijk zover, hij mag voor het eerst naar buiten. I.v.m. een COVID-19 geval hier in huis, moest ik het doen met de ingrediënten welke al in huis waren. Ontbijtspek, gehakt en wat vulling.
Eerst maar gaan vlechten, dit was m'n eerste keer:
Niet slecht als je het mij vraagt.
Vervolgens het gehakt gekruid. Ui en champignons toegevoegd en alles door elkaar gekneed. Platgeslagen tot een mooi plakkaat en hier een vulling van kaas en olijven bij gedaan. Dit opgerold/gevouwen tot een brood formaat. Vervolgens een lekkere BBQ saus erover gesmeerd en het spekmatje eroverheen gedaan:
Dit alles nog even afgelakt met een mooie BBQ saus:
Helaas is het nu nog maar 11:00 in de ochtend en staat dit voor het avondeten gepland. Even geduld dus. Om 15:30 heb ik lang genoeg gewacht en kan ik eindelijk de Weber aan het werk zetten. De MT klaar gemaakt voor indirect en hier vervolgens m'n gehaktbroodje op gelegd. Helaas heb ik geen kern temperatuurmeter, dus alles op de gok.
2 uur later het resultaat van de BBQ gehaald:
En dan nu "the moment of truth" het open snijden:
Yes! Kaas loopt eruit!! Smaakte fantastisch! Op naar meer van dit!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Eerst maar gaan vlechten, dit was m'n eerste keer:

Niet slecht als je het mij vraagt.
Vervolgens het gehakt gekruid. Ui en champignons toegevoegd en alles door elkaar gekneed. Platgeslagen tot een mooi plakkaat en hier een vulling van kaas en olijven bij gedaan. Dit opgerold/gevouwen tot een brood formaat. Vervolgens een lekkere BBQ saus erover gesmeerd en het spekmatje eroverheen gedaan:

Dit alles nog even afgelakt met een mooie BBQ saus:

Helaas is het nu nog maar 11:00 in de ochtend en staat dit voor het avondeten gepland. Even geduld dus. Om 15:30 heb ik lang genoeg gewacht en kan ik eindelijk de Weber aan het werk zetten. De MT klaar gemaakt voor indirect en hier vervolgens m'n gehaktbroodje op gelegd. Helaas heb ik geen kern temperatuurmeter, dus alles op de gok.
2 uur later het resultaat van de BBQ gehaald:

En dan nu "the moment of truth" het open snijden:

Yes! Kaas loopt eruit!! Smaakte fantastisch! Op naar meer van dit!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst bewerkt: