BasBQ
Beef en Steak

Gehaktbrood

 
 

BluRPie

Tondelzoeker
Berichten
21
Na een paar dagen mijn nieuwe Weber in de huiskamer te hebben tentoon gesteld, was het vandaag eindelijk zover, hij mag voor het eerst naar buiten. I.v.m. een COVID-19 geval hier in huis, moest ik het doen met de ingrediënten welke al in huis waren. Ontbijtspek, gehakt en wat vulling.

926be91a93961e77c283294a372322c1.jpg



Eerst maar gaan vlechten, dit was m'n eerste keer:
684545af73aef0846d42b0d5ebc15839.jpg


Niet slecht als je het mij vraagt.

Vervolgens het gehakt gekruid. Ui en champignons toegevoegd en alles door elkaar gekneed. Platgeslagen tot een mooi plakkaat en hier een vulling van kaas en olijven bij gedaan. Dit opgerold/gevouwen tot een brood formaat. Vervolgens een lekkere BBQ saus erover gesmeerd en het spekmatje eroverheen gedaan:
10ab841bd6b777ff91492a6ab3102366.jpg


Dit alles nog even afgelakt met een mooie BBQ saus:

08eabcd679d67aec2fead691819a08e7.jpg


Helaas is het nu nog maar 11:00 in de ochtend en staat dit voor het avondeten gepland. Even geduld dus. Om 15:30 heb ik lang genoeg gewacht en kan ik eindelijk de Weber aan het werk zetten. De MT klaar gemaakt voor indirect en hier vervolgens m'n gehaktbroodje op gelegd. Helaas heb ik geen kern temperatuurmeter, dus alles op de gok.

2 uur later het resultaat van de BBQ gehaald:
af1dbf5c2aebe05dd428dc5096e352d7.jpg


En dan nu "the moment of truth" het open snijden:

5aa72ff5a14859c79dc64e6e56c60105.jpg


Yes! Kaas loopt eruit!! Smaakte fantastisch! Op naar meer van dit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Oei dit is geweldig man, ziet er zeer lekker uit, geslaagde reportage hoor! 🔥 👍
 
Mooie reportage, het eindresultaat ziet er zeer smakelijk uit.
 
Zit ook al een tijdje met vleesbrood in mijn hoofd, maar dit is wel een heel interessante uitvoering. enkel twijfel ik wat over de kaas naar mijn bezoekers toe. Maar het spek gaat er zeker rond komen.
 
De kaas houdt hem ook wel smeuïg, denk ik.
Ik ben bang dat ie anders uitdroogt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi gemaakt!

groeten van Robert
 
lekker zeg. Ideaal gerecht dit.
Je kan het vullen met van alles en nog wat. Topvariant dit.

Tip: koop een kerntemperatuurmeter. Kost 3x niks (bij ikea bijvoorbeeld) en daarna hoef je nagenoeg nooit meer te gokken of je gerecht klaar is. Het risico van het verkl*ten van je gerecht zou erg jammer zijn. Niet alleen van de moeite die je er in heb gestoken, maar ook van de kosten die je gemaakt heb.
Een timmerman heeft ook een hamer.......
 
lekker zeg. Ideaal gerecht dit.
Je kan het vullen met van alles en nog wat. Topvariant dit.

Tip: koop een kerntemperatuurmeter. Kost 3x niks (bij ikea bijvoorbeeld) en daarna hoef je nagenoeg nooit meer te gokken of je gerecht klaar is. Het risico van het verkl*ten van je gerecht zou erg jammer zijn. Niet alleen van de moeite die je er in heb gestoken, maar ook van de kosten die je gemaakt heb.
Een timmerman heeft ook een hamer.......
Ik wist niet dat deze bij de Ikea te koop zijn. Gelijk maar ééntje bestellen.. Bedankt voor de tip!
 
Meatloaf altijd leuk en lekker om te maken. Hij staat weer op de to do lijst.
 
Ik wist niet dat deze bij de Ikea te koop zijn. Gelijk maar ééntje bestellen.. Bedankt voor de tip!
Blokker of een andere huishoudwinkel zal ook best iets hebben hoor.
Maar een kerntemperatuurmeter is naast een goede vleestang gewoon iets wat je moet hebben. Het is geen gimmick zeg maar
 
Blokker of een andere huishoudwinkel zal ook best iets hebben hoor.
Maar een kerntemperatuurmeter is naast een goede vleestang gewoon iets wat je moet hebben. Het is geen gimmick zeg maar

Ben ik helemaal met je eens. Mijn vorige BBQ was een Weber Smokey Joe (zo'n mini ding) waar enkel speklappen en worstjes op gebakken werd. Dan heb je niet veel nodig. Ik was wel toe aan het echte werk en heb als impuls de Weber MT aangeschaft. Nu de rest van de benodigdheden. Zo wil ik ook nog wat GBS accessoires...
 
Ziet er goed uit. Dus je nieuwe weber doet het goed. Knap hoor zonder temp meter. Ik kan niet zonder. Succes. Je hebt weer voor 10-dagen eten begrijp ik🥴. 👍🏼
 
Ziet er goed uit. Dus je nieuwe weber doet het goed. Knap hoor zonder temp meter. Ik kan niet zonder. Succes. Je hebt weer voor 10-dagen eten begrijp ik🥴. 👍🏼
Was dat maar waar :) ik heb 2 pubers en een 7 jarige en ook nog een vrouw... Alles gaat altijd gelijk op...
 
Ziet er goed uit. Dus je nieuwe weber doet het goed. Knap hoor zonder temp meter. Ik kan niet zonder. Succes. Je hebt weer voor 10-dagen eten begrijp ik🥴. 👍🏼
Als je in calorieën rekent wel
 
Gelukkig genoeg ingrediënten in huis, ziet er goed uit

Beterschap
 
Heerlijk dit. Mooie bacon vlecht. Ziet er top uit.
Heb er al een paar gemaakt. De Griekse variant was toch wel erg lekker. Tijd dat ik er weer eens een ga maken. Voorlopig nog niet alle landen gehad qua smaken 😎
 
Niet mijn smaak met de kaas 🧀 erin, maar het ziet er op de foto wel erg mooit uit!
Beterschap!
 
Lekker hoor, hoe was de verhouding zout? Zeker de kaas lijkt me een heerlijke toevoeging 😋
 
Lekker hoor, hoe was de verhouding zout? Zeker de kaas lijkt me een heerlijke toevoeging 😋
De kaas was perfect. Volgens mij was deze niet echt te zout.. Niet anders dan een gehaktbal zeg maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan