BasBQ
Beef en Steak

Frits style smoked meat balls. (dus de Ballen van Frits)

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.631
Al een paar keer een setje ballen van Frits voorbij zien komen. Leek me een prima gerecht.
Gisteravond het rundergehakt door elkaar gemengd met wat ei, bbq kruiden, gerookte paprika, etc. Lekker nachtje in laten trekken.
Vandaag ballen van gemaakt.

IMG_4666.JPG


Ik had nog een plankie van Weber. Leek me prima voor dit feest. Plankje geweekt, uit laten lekken en ff aan de productkant aangerookt.
Lijkt ff of ik dadelijk ook geweekt wordt.

IMG_4667.JPG


Ballen erop. Gespiesde uien ernaast. Dome temperatuur 150 C. en voor 20' direct laten roken.

IMG_4670.JPG


Eerste keer in de saus gezet. Uien gedraaid. Nog 10' direct laten roken.

IMG_4672.JPG


Na 30' min is de kerntemeratuur opgelopen naar 58 C. Nogmaals ingesmeerd, plankje indirect gelegd en kaas op de ballen. Geen foto.

Onder tussen frietjes voorgebakken en het ontbijtspek in een skilletje voor gebakken.

IMG_4673.jpg

Ballen rustig verder laten garen. Ondertussen is één plakje kaas er door heen gezakt. Ff moeten restaureren.
Spekje nog ff direct op het rooster gegrild en op de ballen gelegd.
Kerntemp. opgelopen tot 72 C. Ballen ready to eat.

IMG_4675.JPG


Ballen opgeschept met een kleine salade.

IMG_4676.JPG


Ervaring. Een leuk recept van Frits. Makkelijk te maken en voor veel gelegenheden prima.
Volgende keer haal ik ze iets eerder van de Q, zo rond een kerntemp. van 70 C.
 
Nu zit ik hier weer hongerig te staren naar ballen ....
 
Die ballen van Frits ook he?! Veel mensen zijn er mee bezig.

Ziet er echt lekker uit hoor.
 
Ballen tja.... Blijft een leuk gerecht en onderwerp😜

Maar ze zien er top uit die ballen van je
 
Dat is een setje fijne ballen met toebehoren, maar waarom dat gat er in .. ?
 
Dat is een setje fijne ballen met toebehoren, maar waarom dat gat er in .. ?
Ik dacht slim te zijn en hier wat extra bbq saus in te laten lopen. Helaas was gat te smal. Bij het roken granuleert dit gat dicht door garen en uitzetten van het gehakt.
 
Laatst bewerkt:
Oh die Frits heeft zulke lekkere ballen 🥰 ik denk dat ik aankomende week ook maar weer een balletje van Frits ga draaien 🤔
 
Heerlijke ballen
 
prima ballen
schuif maar door
 
Terug
Bovenaan Onderaan