BasBQ
Beef en Steak

Foto topic van het Dutch Bacon Weekend 2013

structor zei:
Ziet er goed Felix!
(heb je al naar andere probes gekeken?)

Ik wacht het  experiment van de KTJ probes even af.
 
Eindelijk .... ik kon ook beginnen ...

2013-09-19164120.jpg
2013-09-19175159.jpg

2013-09-19182756.jpg

2013-09-19183140.jpg
2013-09-19184030.jpg


En natuurlijk moet er van gesnoept worden ....

2013-09-19184422.jpg
2013-09-19190209.jpg


Wat is dat geweldig lekker !!!

volgende stap ... Walchers ;)

edit :

ps,
let niet op de 'vette' achterwand :(
Ik heb vandeweek nieuwe keukendelen geplaatst, en schoonmaak cq schilderwerk is nog geen tijd voor ... ( wat een gezicht :( )
 
beetje laat maar de foto's stonden nog op de camera... als feestmaal is er de zondag van het bacon weekend hier nog een trio duiven soldaat gemaakt. ik had nog nooit zelf duif gemaakt dus ik wilde er zeker van zijn dat het l?kker werd, vandaar de toeters en bellen.

de duiven in kwestie
DSCN1999.JPG


de toeters (zwarte truffel onder het vel van de duiven gefrot) en bacon
DSCN2003.JPG


DSCN2011.JPG


en bellen (verse vijgen, roomboter)
DSCN2012.JPG


weinig charmant gefotografeerd maar de inhoud van de braadslee is ingekookt met goede witte wijn tot een goddelijke saus en de duif is nog heel even met een loeihete grill van een crispy huidje voorzien
DSCN2015.JPG


DSCN2020.JPG


t bleek aangeschoten wild
DSCN2029.JPG


echt heerlijk, de duif was mooi rood nog en de smaak was super met die truffel en vijgen. volgende keer ga ik ook zeker eens proberen duif helemaal op de barbecue te bereiden, en een keer gerookte duivenborst lijkt me ook een goed idee.

Vervolgend hadden we maandag nog de afterparty, met de bacon om wat schotse hooglander gehakt tot een vreemde kruising tussen een rundervink en een slavink. helaas was ik niet aan het oplaten en was de boel te gaar geworden, maar desondanks was duidelijk dat deze zelfgefabriceerde variant niet te vergelijken is met de appie producten. komt dus wel vaker op tafel. bacon rules!

het afsnijsel is inmiddels in de boeuf verdwenen, de mooie plakjes gingen om het rundergehakt
DSCN2031.JPG


IMAG1194.jpg



 
Dat looks ther puik uit say!
 
Duif is erg lekker, tenzij je hem te lang doorbakt want als hij droog is......
En is het in dit geval aangeschoten of afgeschoten, volgens mij vloog hij niet meer :blush:
 
ReneR zei:
En is het in dit geval aangeschoten of afgeschoten, volgens mij vloog hij niet meer :blush:
Als ik het goed zie op de foto's zijn er nog wat kleine bloeduitstortingen van de hagel zichtbaar.
In dat geval waren deze duiven zeer wel "binnen schot"  en zat het schot "er vol op" .
 
ReneR zei:
Duif is erg lekker, tenzij je hem te lang doorbakt want als hij droog is......
En is het in dit geval aangeschoten of afgeschoten, volgens mij vloog hij niet meer :blush:

ik bedoelde, er is in elk geval op geschoten, hij blijkt niet in t donker van een stok geplukt zeg maar  ;)
 
Net even alle twaalf pagina's door zitten spitten, maar nu weet ik het zeker....
Bacon komt ook bij 150degrees op de Q.
Echt wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan