Beef en Steak

Even Voorstellen

HaWee

Tondelzoeker
Beste mede forumgenoten,

Ik ben Hans, 55 jaar en al redelijk wat jaren actief met de BBQ.
Begonnen zoals de meesten met de standaard open houtskool BBQ's zonder verder enige kennis.
Na de verhuis naar een appartementencomplex een Weber Q1000 (gas) aangeschaft omdat openvuur verboden was.
Hierop lukte het al vele malen beter om dingen te bereiden zonder zwartgeblakerd van de BBQ af te komen.
Ook het bereiden met deksel was super. Nadeel van deze BBQ was het ontbreken van de diverse zones omdat deze maar 1 brander heeft.

Na de laatste verhuizing meteen een Weber MasterTouch 57cm aangeschaft maar het gemak van de gas BBQ was me net iets meer waard.
Deze dus weer verkocht en wederom een gas BBQ aangeschaft. Ik wist inmiddels beter waarop te letten dus een Napoleon Legend 365 met Sizzle Zone.
Deze heeft 3 branders, dus direct en indirect mogelijk. Inmiddels ook voorzien van een koleninzetbak, rookbox en een rotisserie erbij, dus wel compleet.

Omdat houtskool toch wel blijft trekken, recentelijk met de AH actie een Grill Guru compact aangeschaft voor "erbij".
Dit bevalt zeer goed, dus ook deze wordt nu regelmatig gebruikt. Nu nog een kolenmand hiervoor zien te vinden!
(Keij 15", Kado Joe Junior en Bastard Compact manden passen helaas niet!)

Ik hoop hier nog veel inspiratie en tips op te doen.

Welkom Hans!

Meestal als ik iets niet standaard kan vinden probeer ik wat uit.
Je zou bijv op zoek kunnen gaan naar een rvs vergiet, die heb je in allerlei soorten en maten en kosten je ook de kop niet.
Handvaten eraf slijpen en hij is rond.
Of die vervormd door de gloeiende kolen.. muah denk niet zo snel? en anders boeie? 😅
Misschien onderin nog wat gaatjes boren.

voorbeeldje
Succes met je zoektocht ;)!

Bedankt voor de tip, was zelf al op zoek gegaan naar een rvs draadmand/fruitmand maar nog niet met de juiste maten gevonden.

Als ik iets heb dan laat ik het hier op het forum ook wel weten. Ga ervan uit dat ik niet de enige ben met een GG compact die een kolenmand zoekt. 😉

Hoi Hans,
welkom bij het Genootschap

Welkom Hans.

Welkom Hans, veel plezier en inspiratie hier!

Ik gebruik op mijn Napoleon ook wel eens een inzetbak voor houtskool, temperatuur regeling is wel een uitdaging, maar voor op hogere temperaturen kan je er een hoop plezier mee hebben 👍.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan