BasBQ
Beef en Steak

Entrecote van de grilplaat

Zonde dat het wat tegen gevallen is maar genoeg tips om het nogmaals te maken
Toch niet te lang laten liggen om mooie strepen voor de foto te maken toch?

Caveman style eens proberen? 😉
 
Wil maar ff weten wat het effectieve verschil is, want zou zo direct niet weten wanneer ik deze zou gebruiken.

Het mooie van z’n vlakke grillplaat is dat je een groter oppervlak hebt om een korst te creëren. Je moet die plaat dan natuurlijk wel mooi heet stoken. Ook kun je er smashburgers op maken. Dat is ook super lekker. Je hamburger broodjes toosten zonder dat ze zwart blakeren. Of bacon uitbakken. Zonder steekvlammen te krijgen. Ik kan nog wel even door gaan.
OMG ik wil z’n plaat hebben. Ik denk dat het niet lang duurt of ik heb een complete BBQ zaak van m’n garage gemaakt
 
Het mooie van z’n vlakke grillplaat is dat je een groter oppervlak hebt om een korst te creëren. Je moet die plaat dan natuurlijk wel mooi heet stoken. Ook kun je er smashburgers op maken. Dat is ook super lekker. Je hamburger broodjes toosten zonder dat ze zwart blakeren. Of bacon uitbakken. Zonder steekvlammen te krijgen. Ik kan nog wel even door gaan.
OMG ik wil z’n plaat hebben. Ik denk dat het niet lang duurt of ik heb een complete BBQ zaak van m’n garage gemaakt

De vlakke plaat gebruik ik wel. Maar de achterkant is met grillribbels. Het is die zijde die ik bedoelde.
 
De vlakke plaat gebruik ik wel. Maar de achterkant is met grillribbels. Het is die zijde die ik bedoelde.

Ok zo. Die ribbels zijn dan puur om grill strepen te creëren.
 
Ik had deze "dubbele" plaat gekocht voor de flexibiliteit. En ik had inderdaad ooit eens ergens gelezen omdat een plaat meer oppervlakte heeft dan een rooster je dus ook meer "korst" krijgt. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de ribbels nog zulke duidelijke lijnen gaf. Maar wel een leuke verassing voor het zicht, maar misschien toch ook maar eens de plaat gebruiken voor het grillen.

Ik zal uiteraard mijn bevindingen delen :)
 
Ziet er toch heerlijk uit! Ik gebruik mijn grilplaat ook voornamelijk voor groenten en kleine stukken die er tussen kunnen vallen. Moet zeggen dat ik soms ook nog loop te stoeien aangezien zon half rooster soms net wat te weinig ruimte biedt. En een mooie machine, die er nog verdacht schoon uit ziet!
 
Ik had deze "dubbele" plaat gekocht voor de flexibiliteit. En ik had inderdaad ooit eens ergens gelezen omdat een plaat meer oppervlakte heeft dan een rooster je dus ook meer "korst" krijgt. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de ribbels nog zulke duidelijke lijnen gaf. Maar wel een leuke verassing voor het zicht, maar misschien toch ook maar eens de plaat gebruiken voor het grillen.

Ik zal uiteraard mijn bevindingen delen :)
Plaat is ideaal voor een mayosear of smashed burgers.
 
Mayosear moest ik even opzoeken, maar die gaat op de lijst :)

Zou eerlijk zijn, maar moet bekennen dat ik het nog niet gedaan heb. Mij. Vrouw krijgt er een raar gevoel bij en dus wachten totdat ik nog eens vrienden over de vloer krijg.

Heb mijn plancha nog maar 1 x gebruikt en dat was voor de Cheese Sticks van de wedstrijd vorige maand. Vanavond 2de keer gebruiken voor smashed burgers
 
Terug
Bovenaan Onderaan