Wow, dat is een prachtig eindresultaat. Ik denk dat dit bij mij ook maar eens op de todo moet.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bert zei:Vrijdagavond de ham van de spijker gehaald.
Aan de touwtjes is goed te zien dat hij behoorlijk is in gedroogd.
Nu eerst tot zondag strak in de folie in de koelkast leggen. Zo'n ham is aan de buitenkant droger als in het midden. Door hem in de folie in de koelkast te leggen hoop ik dat het vocht zich weer wat verdeeld. Het principe van het laten rusten na het bakken van vlees.
Vandaag (zondag) heb ik hem aangesneden. De kleur is prima. De zachtheid is ook goed. De smaak zit tussen schwarzwalderschinken en coburgerham en is best wel lekker. Waarschijnlijk dat de volgende een nog wat meer uitgesproken smaak heeft.
fons zei:Een goed voorbeeld doet volgen...... vorige week (15/12) een varkenslende in de pekel gezet en elke dag een keer omgekeerd. 30 December is de planning dat hij gerookt gaat worden en dan een paar weken naar zolder..... ik hoop dat ik het zelfde resultaat krijg als jij Bert!
Ik heb de lp bad out of hell zovaak gedraaid dat de naald er aan de onderkant doorkwam bij wijze van sprekefons zei:Bert, heb jij zomaar de tekst van MEATRLOAF in jouw onderschrift staan of ben je net als ik een groot fan van MEATY?
fons zei:Bert, ik loop met mijn ham tegen en dilemma aan..... hij ligt in de pekel vanaf 15 december, nu is het de bedoeling dat de ham bij mijn ouders op zolder komt te hangen, mijn ouders wonen aan de andere kant van het land en daar kom ik 1x in de 14 dagen. Ik ga met oud en nieuw naar mijn ouders, dus kan ik het volgende doen: 30 december roken en dan de 31e naar zolder en dan 14 of 28 dagen laten drogen. Maar ik kan hem ook nog 14 dagen extra in de pekel laten liggen, wat zou jij doen? het is een lende van 1.4 kg. Moet hij trouwens voor dat je gaat roken nog afgespoeld worden en voor-drogen in de koelkast?
Alvast thnx voor het advies.
Big-T zei:potverdikke Bert, hoop dat er op 12 december nog iets over is