Valt wel mee. Je begint met 1,5 tot 2 kilo.Boldeagle zei:Dat ziet er uit als een serieus project Bert ! Je zegt "bovenbilletje" maar het ziet er groot uit. Voor mijn beeldvorming hoe groot is dit ?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Valt wel mee. Je begint met 1,5 tot 2 kilo.Boldeagle zei:Dat ziet er uit als een serieus project Bert ! Je zegt "bovenbilletje" maar het ziet er groot uit. Voor mijn beeldvorming hoe groot is dit ?
Hendrik Willem zei:Ziet er goed uit Bert maar mijn vraag is is dit een soort vlees wat je dan als ham kan snijden.
Roland78 zei:Ziet er erg lekker uit, ben ook wel benieuwd hoelang het moet drogen. .!?
Bert zei:Roland78 zei:Ziet er erg lekker uit, ben ook wel benieuwd hoelang het moet drogen. .!?
Minimaal 3 weken
MrMannetje zei:Minimaal, dus wel te rekken naar wat meer.. zeg maar tot 12 januari ongeveer?
Hendrik Willem zei:Bert hoeveel pekel heb jij voor dit stuk gebruikt en wat is de maximum pekeltijd en hoelang moet je het roken.
Ik heb ook een stuk besteld vandaar de belangstelling.
Succes met je project.
Bedankt voor de informatie Bert.Bert zei:Hendrik Willem zei:Bert hoeveel pekel heb jij voor dit stuk gebruikt en wat is de maximum pekeltijd en hoelang moet je het roken.
Ik heb ook een stuk besteld vandaar de belangstelling.
Succes met je project.
50 gram colorozozout per kilo vlees.
rondom droogzouten en ook eventuele kruiden gelijk toevoegen.
In een passende bak in de koelkast. Vlees moet er net in passen.
Dagelijks keren. De tijd maakt niet zoveel uit. Maar 3 weken vind ik wel nodig om een zachte ham te krijgen. Het vlees rijpt gewoon beter als het langer ligt.
Doordat je het zout afweegt wordt het niet zouter.
ReneR zei:Hangt hij in "het hok bij de bbq"???
Dan zou ik zomaar een keer stiekem langs kunnen komen, hahahaha
Nee hoor, geintje