BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk keuze gemaakt en kamado gekocht, nu voorstellen

Waarom denkt iedere newbee dat ze een Kamado nodig hebben om te BBQ-en?
Als je niet kunt koken kun je de duurste keukens of BBQ's aanschaffen maar je bakt er nog steeds niks van.
Het ligt niet aan het spulletje maar aan het knulletje.
Hier wil ik alleen maar mee zeggen, zoals ik zo vaak zeg, dat je op een Weber ketel oid of zelfs op een winkelwagentje over een vuur gekieperd
de mooiste gerechten kunt BBQ-en.
Dat bepaalde BBQ types je het makkelijker of moeilijker kunnen maken dat klopt.
Dat is ook de reden dat ik mijn Primo heb, om het voor mij makkelijker te maken dat wil niet zeggen dat ik opeens serieus of beter kan BBQ-en. Mijn oude trouwe Weber 57 blijft nog altijd mijn back-up.
Desalniettemin welkom bij het Genootschap en heel veel plezier met je nieuwe aankoop.;)
Klopt zeker! Misschien had ik even moeten uitleggen wat ik onder buiten koken versta, zodat de conclusie ‘dus het wordt een Kamado’ iets meer doordacht over komt;) Ik wil ook pizza’s kunnen doen, deserts, bakken… En L&S uiteraard. De Kamado is zo veelzijdig inzetbaar dat dit voor mij de fijnste keuze lijkt.
 
Klopt zeker! Misschien had ik even moeten uitleggen wat ik onder buiten koken versta, zodat de conclusie ‘dus het wordt een Kamado’ iets meer doordacht over komt;) Ik wil ook pizza’s kunnen doen, deserts, bakken… En L&S uiteraard. De Kamado is zo veelzijdig inzetbaar dat dit voor mij de fijnste keuze lijkt.
Helemaal mee eens, een kamado is een goede keus en dat klinkt veel beter dan " ik heb een Kamado nodig" die beginnende BBQers wellicht doet denken dat je een kamado per se nodig hebt om al die heerlijke gerechten die we zo graag buiten maken te verwezelijken want da's echt niet zo.;)
 
Klopt zeker! Misschien had ik even moeten uitleggen wat ik onder buiten koken versta, zodat de conclusie ‘dus het wordt een Kamado’ iets meer doordacht over komt;) Ik wil ook pizza’s kunnen doen, deserts, bakken… En L&S uiteraard. De Kamado is zo veelzijdig inzetbaar dat dit voor mij de fijnste keuze lijkt.
ik heb nog nooit anders gehad dan een weber kettle en een wsm.
nog niets tegengekomen wat niet gemaakt kon worden of gemaakt is.
en vergeet niet: ook een kamado heeft nadelen.

ik snap de keuze voor een kamado maar de stelling van @Ewald klopt als een bus: het is niet het spulletje maar het knulletje.

evengoed van harte gefeliciteerd met je aanschaf. ik hoop van harte dat het de aanzet is voor een mooie bbq carrière want het is allemaal verschrikkelijk lekker.
Stel vragen en lees lekker veel topics. Er is hier een gigantische bak met kennis die tot je beschikking staat.
Veel plezier kerel 👊
 
of zelfs op een winkelwagentje over een vuur gekieperd.

Wat doet mij dit denken aan mijn oude studententijd, koken op open geslepen bierfusten. Winkelwagentjes als grill op het kampvuur en de hele avond /nacht lekker prutsen, terwijl op de achtergrond de mobiele bar op de aggregaat zoemt
 
Wat doet mij dit denken aan mijn oude studententijd, koken op open geslepen bierfusten. Winkelwagentjes als grill op het kampvuur en de hele avond /nacht lekker prutsen, terwijl op de achtergrond de mobiele bar op de aggregaat zoemt
:ROFLMAO: een gruwel voor de fustbeheerders en winkelwagen managers.....Maar mooie herinneringen.
 
:ROFLMAO: een gruwel voor de fustbeheerders en winkelwagen managers.....Maar mooie herinneringen.
Geloof ik graag, na ons trouwen hebben we zo'n 6 jr. tussen de heren studenten mogen wonen (ook toen was er woningnood) dus je was al blij met een kamertje.
Het is nu pakweg 60 jr. geleden maar we zullen dit niet zo snel vergeten :cry:
 
Waarom denkt iedere newbee dat ze een Kamado nodig hebben om te BBQ-en?
...
Mee eens. Ik kan het eigenlijk iedereen aanraden om op een keteltje te beginnen. Daar kan je ook alles op. Als je alles op een ketel kan, lukt het ook op een andere bbq. Maar eerst leren waar je voorkeuren liggen is ook handig. Voornamelijk steaks met reverse sear of andere braadstukken die maar max ongeveer uurtje tot anderhalf hoeven? Blijf bij een ketel.
Heel veel low en slow, kijk inderdaad naar een kamado, pellet smoker of een gravity fed smoker. Of als een goede bark je voornaamste doel is en het er voor over hebt om een offset smoker te baby sitten en regelmatig hout wil voeren, is dat ook een optie.

Maar een kamado is inderdaad een goede allrounder.

Welkom!
 
Waarom denkt iedere newbee dat ze een Kamado nodig hebben om te BBQ-en?
Als je niet kunt koken kun je de duurste keukens of BBQ's aanschaffen maar je bakt er nog steeds niks van.
Het ligt niet aan het spulletje maar aan het knulletje.
Hier wil ik alleen maar mee zeggen, zoals ik zo vaak zeg, dat je op een Weber ketel oid of zelfs op een winkelwagentje over een vuur gekieperd
de mooiste gerechten kunt BBQ-en.
Dat bepaalde BBQ types je het makkelijker of moeilijker kunnen maken dat klopt.
Dat is ook de reden dat ik mijn Primo heb, om het voor mij makkelijker te maken dat wil niet zeggen dat ik opeens serieus of beter kan BBQ-en. Mijn oude trouwe Weber 57 blijft nog altijd mijn back-up.
Desalniettemin welkom bij het Genootschap en heel veel plezier met je nieuwe aankoop.;)
Compleet mee eens Ewald, denk dat het meer een rage is of zo. Al mijn kameraden hebben ook een kamodo. Maar ze komen altijd bij mij om te eten terwijl ik een weber heb😂😂😂
 
Compleet mee eens Ewald, denk dat het meer een rage is of zo. Al mijn kameraden hebben ook een kamodo. Maar ze komen altijd bij mij om te eten terwijl ik een weber heb😂😂😂

Al mijn vrienden hebben een gewone BBQ, maar komen altijd bij mij met de Kamado. En dat ligt niet aan het toestel, maar het is voor hen lekker goedkoop en eens wat anders dan vleesjes cremeren. :ROFLMAO: Zowel een vriend als een buurman hebben een Weber kettle en die wisten zelfs niet dat je er meer mee kon dan vlees cremeren.

Dus denk niet dat het iets met je weber te maken heeft, maar wel met Zwientje :ROFLMAO:
 
Ik heb een collega met een basterd XL. Die gebruikt m ook alleen maar om te cremeren. IT ZZPer met geld teveel he 😂

Ergens is dat begrijpelijk, omdat 90% van de mensen een BBQ zien om vlees te cremeren. Sommigen willen een sjieker toestel en nemen een ei.

Bij mij in de fietsclub zit er iemand die het wat breed kan laten hangen en dat naar de buitenwereld ook doet. Die heeft al 2 jaar een BGE in de tuin staan omdat hij dat mooi vond en bij een andere vriend had gezien. Hij heeft er zelfs geen extra's bij buiten een pizzasteen :ROFLMAO:
Vraagt me continu om langs te komen om hem wat extra's te leren. Maar met covid en zijn scheiding nog niet gelukt.

Maar eerlijk gezegd cremeerde ik eerst ook en toen ik ontdekte dat er lekkerdere manieren waren, heb ik beslist om een kamado te kopen.
 
Al mijn vrienden hebben een gewone BBQ, maar komen altijd bij mij met de Kamado. En dat ligt niet aan het toestel, maar het is voor hen lekker goedkoop en eens wat anders dan vleesjes cremeren. :ROFLMAO: Zowel een vriend als een buurman hebben een Weber kettle en die wisten zelfs niet dat je er meer mee kon dan vlees cremeren.

Dus denk niet dat het iets met je weber te maken heeft, maar wel met Zwientje :ROFLMAO:
Ahhhh dat is het dus. Bedankt voor de tip😅😉😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan