BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk keuze gemaakt en kamado gekocht, nu voorstellen

Berichten
21
Hallo allemaal!

Intro​

Ik ben William van Voorthuijsen, en behoudens een skottelbraai voor de camping nooit een eigen BBQ gehad.. Aangezien dat buiten koken me op de camping altijd zo fantastisch bevalt, wil ik thuis ook meer buiten koken. Oftewel ik heb een kamado nodig.

Eerst Hete Kolen Compleet gekocht en helemaal bestudeerd. Prachtig boek!

Na uren Youtube filmpjes kijken (Smoking Dad BBQ, Ralphs BBQ Tube, Noskos BBQ etc.) en Het BBQ Genootschap te volgen heb ik eindelijk de keuze gemaakt. Hierbij een kort verslag van mijn keuze, wellicht dat het anderen ook nog kan helpen. ;)

Wensenlijstje​

Mijn wensenlijstje was: Fiberglass vilt, D&C (of i.i.g. alles in helften), geen standaard magrietschijf vent, onderstel+plankjes (zodat ik niet gelijk duur meubel hoef te kopen), makkelijk dome optillen (veer). En dat allemaal voor niet al te veel geld.

Welke wel en welke niet?​

Duidelijk was direct dat een BGE te duur zou zijn, nog los van het feit dat je om te kunnen beginnen al gelijk allerlei accesoires erbij moet kopen. Toevallig kwam ik paar maanden terug op de Grizzly Grill, waarbij al mijn wensen afgevinkt konden worden. Totdat ik op het Grizzly Grill draadje stuitte op dit forum. Ik durfde simpelweg niet meer. De Grill Guru, vinkt niet alles af en ondanks de aantrekkelijke prijs besloten links te laten liggen. Ik dacht dan maar vol voor de KJ Classic 2 te moeten gaan, maar die was dan wel weer 1500 euro. Misschien een Classic 1, inclusief vent upgrade? Een Bastard, voor zelfde prijs als KJ, zou mij altijd naar KJ leidden... Alhoewel, om de vrouw te overtuigen van uberhaupt een kamado speelt rood niet in mijn voordeel.. Een Masterbuilt uit Oostenrijk vond ik beetje onhandig, plus ook nog upgraden...

Black Friday actie​

En toen was daar de Black Friday actie van Vuur en Rook met de Bastard Urban Large voor 1099 euro.. Gisteren even snel naar de winkel om te kijken en te voelen... (grappig hoe je in zo'n winkel, ondanks dat je duidelijk zegt dat je niet naar BGE wil vanwege prijs, toch die kant op wordt gepraat met allerlei (al dan niet zinnige) argumenten).

En toen kwam ik terug uit de winkel en stuitte ik op een draadje op dit forum inzake de topvent van de Bastard 2021.. HELP!!:eek:

Besloten het er toch op te wagen, vanwege de vette korting...

Conclusie​

Vandaag de Bastard Urban Large besteld in de webshop van Vuur en Rook... Vinkt al mijn wensen ongeveer af voor nu een prachtige prijs..

Spannend, nu afwachten voor levering :geek:
 
Laatst bewerkt:
Welkom William op deze geweldig leuke en leerzame bbq site ik heb hier veel lekkere lekkere gerechten leren bereiden op m'n Weber kogeltje.
 
Welkom bij het genootschap!

Bastard heeft gelukkig een nieuwe topvent en die werkt prima 👌
 
Welkom, ik heb ook net de urban large aangeschaft en bevalt tot nu toe echt prima! Wel met een net iets mindere aanbieding maar alsnog een goede prijs :p Maak je dus vooral niet te druk en ga ervan genieten
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

veel plezier met je nieuwe kamado.
Wat iedereen er ook van vind en zegt, als jij er gelukkig mee bent dan is dat toch prima, jij zal er uiteindelijk op moeten koken.

ik denk dat je voor het geld een goeie keuze gemaakt hebt.
 
Welkom bij de genootschap. Veel plezier met je bastard, top ding 👍🏻
 
Hallo William, succes met je nieuwe hobby, ik kan je vertellen dat grizzly alle mankementen netjes heeft verholpen en dat er nu niets mis mee is. Prima dat je toch een andere bbq hebt gekozen. Het gaat om de hobby. ogmaals welkom en succes,
 
Ik zie dat je een KJC1 hebt;) Bleef wel scharnier en vooral kleur over.
Heeft de Bastard het type scharnier zoals de KJC2? Ken dat merk niet echt.
De kleur is idd een issue. ik heb een hekel aan de kleur rood (heb laatst zelfs een jobinterview bij Hilti laten schieten, omdat ze daar alleen rode wagens hebben :D), maar heb er me moeten over zetten :D Ik ben zo tevreden van de KJ en de dealer, dat de kleur kwam te vervagen. De KJC2 was toen wel te kiezen in rood of zwart. Had ik voor de classic 2 gegaan, was het de zwarte geweest.

Dat van de kleur lees/hoor ik vaker. Denk dat het slim zou zijn van KJ om 2 kleiren aan te bieden.
 
Oftewel ik heb een kamado nodig.
Waarom denkt iedere newbee dat ze een Kamado nodig hebben om te BBQ-en?
Als je niet kunt koken kun je de duurste keukens of BBQ's aanschaffen maar je bakt er nog steeds niks van.
Het ligt niet aan het spulletje maar aan het knulletje.
Hier wil ik alleen maar mee zeggen, zoals ik zo vaak zeg, dat je op een Weber ketel oid of zelfs op een winkelwagentje over een vuur gekieperd
de mooiste gerechten kunt BBQ-en.
Dat bepaalde BBQ types je het makkelijker of moeilijker kunnen maken dat klopt.
Dat is ook de reden dat ik mijn Primo heb, om het voor mij makkelijker te maken dat wil niet zeggen dat ik opeens serieus of beter kan BBQ-en. Mijn oude trouwe Weber 57 blijft nog altijd mijn back-up.
Desalniettemin welkom bij het Genootschap en heel veel plezier met je nieuwe aankoop.;)
 
Welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan