BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled porc, met een valse start!

 
 

Bookie

Kooltjesharker
Berichten
188
Dit weekend prachtig weer en alleen thuis met de hond dus ik dacht, laten we een keer PP proberen!
Als richtlijn heb ik het recept van Noskos gebruikt (wedstrijd pulled porc).
IMG_2716.jpg


Vrijdag nog snel een marinade injector gaan halen zodat ik het vlees ook vanbinnen kon marineren. Het recept nog even nagelezen en voila, de voorbereiding kon de frigo in. Het stuk vlees was varkensnek van +/- 2,2 kg. (van Hanos). De rub is eentje die ik zelf heb gemaakt die ik ook voor mijn ribbetjes gebruik (Zout, suiker, ajuinpoeder, paprika, peper, cayennepeper en komijn)


IMG_2680.jpg

IMG_2683.jpg


Zaterdag 'vroeg' begonnen en om 8u45 het vlees op de BBQ gezet. Omdat ik de BBQ nu al wat gewoon ben dacht ik, laten we terwijl het vlees erop ligt en de BBQ verder doortrekt naar ongeveer 100 tot 120 graden de hond even uitlaten. Onze hond heeft de goede gewoonte om enkel nr 1 in de tuin te doen dus het duurt ongeveer 20 minuutjes om de normale toer te doen.
IMG_2687.jpg

Is het nu door het rookhout of door het gebruik van 3 wokkels bij de opstart zoals ik dit voor low & slow ribbetjes doe ipv 2 maar toen ik terug toekwam rook het verdacht veel naar vlees dat aan het braden was. Jawel, de BBQ was al op 180°C :eek: . Niet mijn beste idee en vrij naïef... Snel vlees eraf en verder regelen zodat de temperatuur terug gezakt was. Na deze valse start is alles goed verlopen. Na 5 uur bestreken met de saus en na 7 uur in zilverpapier.
IMG_2700.jpg


Iets na 19u kon het stuk van de Q worden gehaald toen deze 94°C aangaf. Daarna uitdampen, rusten en pullen maar !🥳
Eind goed al goed, zeer mals en zeer lekker. Wel had ik meer rooksmaak verwacht maar dat ligt eerder aan mijn eigen fout... PP ook goedgekeurd door de vrouw die zonet terug thuis is.

IMG_2712.jpg


IMG_2714.jpg
IMG_2715.jpg

IMG_2716.jpg
 
Zo dat is nog maar net goed gegaan. Gelukkig eind goed al goed. Ik vind drie wokkels voor een low and slow wel veel trouwens. 1 a 2 is meer dan genoeg ;)



Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Mooie rookring op je PP. BBQ is net als koken, gewoon erbij blijven of dicht in de buurt. Gelukkig is het goedgekomen
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Hij heeft thans wel een flinke rookrand.

Bij lange sessies start ik op met 1 wokkel. Ook voor ribs 3-2-1.
 
Mooie run, maak je niet druk over de temp stijging, het vlees is erg vergevingsgezind.
Gefeliciteerd met je knor.
 
Hij heeft thans wel een flinke rookrand.

Bij lange sessies start ik op met 1 wokkel. Ook voor ribs 3-2-1.
+1 erg mooie rookrand en ik begin voor low en slow ook maar met 1 wokkel.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooie run PP. Eerste run is altijd een beetje spannend, mooi om dat weer terug te lezen. Als beloning van het harde werk toch een heerlijk broodje PP kunnen maken. dat moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Ziet er verdomd lekker uit Baas, mooi gelukt! Pork is een varkentje en mag je dus gewoon met een K op het eind schrijven!
 
Mooi dat het uiteindelijk toch nog gelukt is. Zat de rub er iig mooi stevig op😉 gefeliciteerd met je knorretje🐷
 
Lekker zeg, wat een rookring!
 
De spanning gelukkig snel kunnen vergeten
 
Lekker! Gefeliciteerd met je knor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan