BasBQ
Beef en Steak

Eendenborst

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's

Eendenborst is wat we hier regelmatig op voorraad hebben. Waarom?
Nou, omdat het gewoon f*ckin lekker is en snel en makkelijk op tafel staat.

Zo ook vanavond. Niet veel zin om uitgebreid te koken, maar uiteraard wel lekker willen eten.
Dus: eendenborst it is!!!
Omdat het gewoon weer een simpele maar o zo lekker bordje eten was wil ik het graag met een paar foto's met jullie delen.

Allereerst een foto van de voorbereidingen
DSC_1583.JPG


Zo, de voorbereidingen zijn gedaan.
De bbq kan dus aan. Starter aangestoken en ondertussen even de vetkap van de eendenborst insnijden, snufje zout er over en wat houtsnippertjes laten weken
DSC_1584.JPG


Hoppaaaah! daar gaan we
DSC_1585.JPG


En na een minuutje of twintig nog even direct grillen
DSC_1586.JPG


En op het bordje
DSC_1587.JPG


Meer heb je niet nodig. Het was weer genieten.

Dank voor het kijken
Rick
 
Lekker bordje 👌🏻 zelfs voor de groentjes gezorgd...
Wel een stevige voorbereiding, heerlijk zo'n imperial stout 🤤
 
Helemaal mee eens, eendenborst is geweldig :love: Mooi bordje lekkers en een passend biertje erbij wat wil een mens nog meer;)(y)
 
Eendenborst is echt Heer-Lijk! 100% mee eens dus... Nu alweer meteen zin in. Ik heb alleen geen ervaring met het direct grillen van de eendenborst op het rooster. Ik rook ze eerst en daarna gril ik ze op een plancha. Ik wil namelijk de steekvlammen vermijden. Heb jij daar geen last van?
 
Eendenborst is echt Heer-Lijk! 100% mee eens dus... Nu alweer meteen zin in. Ik heb alleen geen ervaring met het direct grillen van de eendenborst op het rooster. Ik rook ze eerst en daarna gril ik ze op een plancha. Ik wil namelijk de steekvlammen vermijden. Heb jij daar geen last van?
Nee, eigenlijk niet. Er liggen niet zo veel briketten in de wga. Dus Is er ook geen gigantische hitte.
De borstjes garen ca 20 minuten indirect en daarna leg ik ze met de vetkap boven de briketten voor wat knapperig heid . Het ontvlamt net niet. En anders even opzij leggen.
 
Zier er goed uit! Enig idee waar je ongeveer zit qua temperatuur van de bbq?
 
Begrijp wel waarom dat bij jullie geregeld voorbij komt. Super.
 
Die voorbereiding heeft een goede uitwerking gehad

Zal weer goed gesmaakt hebben
Wat voor hout was’t Rick?
 
Die voorbereiding heeft een goede uitwerking gehad

Zal weer goed gesmaakt hebben
Wat voor hout was’t Rick?
Zijn beukensnippers Arno. Op zo'n klein bbq-tje en voor eendenborst dat maar 20-30 minuutjes erop hoeft zijn snippers ideaal.
 
Eendenborst, altijd een feestje, heerlijk.
 
Dat zier er weer goed uit Rick. Lekker aan de gang met de WGA. Ziet er heerlijk uit. Ik heb een tijdje terug ook eend schoon gemaakt en de huid met vet aan de borsten laten zitten. Ik ga jou bereiding eens lekker na doen. Ben benieuwd hoe dit bij wild gaat uitpakken.
Zo te zien hebben jullie goed gegeten. Geen last van de carnavals-dip?
 
Dat zier er weer goed uit Rick. Lekker aan de gang met de WGA. Ziet er heerlijk uit. Ik heb een tijdje terug ook eend schoon gemaakt en de huid met vet aan de borsten laten zitten. Ik ga jou bereiding eens lekker na doen. Ben benieuwd hoe dit bij wild gaat uitpakken.
Zo te zien hebben jullie goed gegeten. Geen last van de carnavals-dip?
hey Bram

Hou de kerntemp goed in de gaten. Gaat behoorlijk snel neer de 50.

Mwoh, nee. Eigenlijk niet. Bij ons op het dorp is het toch al niet zo spannend dus gingen we altijd al naar BoZ.
En eerlijk is eerlijk, als je er niet mee geconfronteerd wordt dan heb je ook minder kriebels.
Echter, op tv was nog eea aan carnaval te zien en dan is het toch wel ff balen....
Maar ach, heb geen dorst gehad hoor 😁 🍻
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
dat ziet er erg goed uit ! als ik dit zo zie, moet ik dat toch ook maar eens gaan proberen !💪;)(y)
 
Wat ziet het er goed uit en wat een mooie kleur!🤗
Ik heb dit nog niet eerder gemaakt, maar ga het nu zeker een x proberen. Vorig jaar een keer een pekingeend gemaakt, maar dat viel tegen. En die WGA moet hier ook nog een x komen. Hoe heb je de briketten aangestoken, met een kleine starter?
 
Rick. Ziet er weer geweldig uit. Leuk zo op de WGA.
Eendenborst is en blijft altijd weer een lekkernij. 😋
 
Wat ziet het er goed uit en wat een mooie kleur!🤗
Ik heb dit nog niet eerder gemaakt, maar ga het nu zeker een x proberen. Vorig jaar een keer een pekingeend gemaakt, maar dat viel tegen. En die WGA moet hier ook nog een x komen. Hoe heb je de briketten aangestoken, met een kleine starter?
zeker maken dit. het is erg lekker, simpel en snel. Een beetje zout en peper (net als biefstuk) en je bent klaar.
Je moet wel goed in de gaten houden want na 20-30 minuten is het al klaar. Voor onze dochter leggen we er soms gewoon een frikandelletje bij. Gaat perfect en dan zit iedereen te smullen.
briketten zijn idd met een kleine starter aangestoken
 
Heerlijke stukjes vlees Rick, nog steeds niet aan een looft lighter o.i.d. begonnen?
't is zo handig voor die snelle klusjes.
 
Heerlijke stukjes vlees Rick, nog steeds niet aan een looft lighter o.i.d. begonnen?
't is zo handig voor die snelle klusjes.
Krijg je daar ook briketten makkelijk mee aan? Ik dacht dat dat voornamelijk voor houtskool was..
 
Terug
Bovenaan Onderaan