BasBQ
Beef en Steak

Dry aged entrecote

 

Tristan

Tondelzoeker
Berichten
15
Aangezien de vakantie niet verder gaat dan de achtertuin is er wat ruimte om extra lekker te eten 😜

Bij een slager met erg lekker vlees die het zelf dry-aged (met de toepasselijke naam Bakker uw Slager) een mooi stukje dry-aged entrecote gehaald.
Deze alleen met zeezout gekruid. Indirect op 90 oplopend naar 113 met een paar snippers eiken naar 46 graden kern. Daarna ingesmeerd met olijfolie, de Weber opgestookt en op de seargrate kort gegrild tot 46 graden kern (die was teruggelopen naar 44).
Daarbij aardappels uit de (wie kent hem nog?) Flavorwave oven en een simpele frisse salade.We drinken een Italiaan van ingedroogde Primitovo druiven.
Al met al zeer geslaagd! Supermals vlees met een goede smaak, heeft echt genoeg aanenkel het zout en op het bord een draai peper.
Dochterlief houdt van taai biefstuk 🤪 die kreeg de zijkant die het langste was aangezet, vrouw vond het geweldig lekker en zoon: lekker maar het liefste een goede worst.
Genoeg gelezen, de foto’s!

AAA556A3-B1BA-4899-BCF6-10B672743C0D.jpeg
47CA8287-FEFD-46B0-B0B0-9D9CBCD26A5C.jpeg
D9AF6E09-A5C8-4EB5-B066-0CC8220CA19F.jpeg
2279C636-E920-4A68-B8BA-52D118C0BDC4.jpeg
D3040E06-528F-41A2-8F10-7CB21F63F462.jpeg


Bedankt voor het lezen/kijken
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Mss een vraagje waar ik nergens een antwoord zo direct op vind. Ik zie dat je voor het searen er nog olijfolie op doet. Is dat altijd de bedoeling? Want ga het mss zondag met een entrecote doen en na de reverse zelf kolt het vlees er grauw af, maar na het searen zie je op de foto’s altijd dat het vlees lekker blinkt.
 
Genieten!!(y)
 
Heel mooi gemaakt, veel plezier deze zomer in Hintergarten.
 
Mss een vraagje waar ik nergens een antwoord zo direct op vind. Ik zie dat je voor het searen er nog olijfolie op doet. Is dat altijd de bedoeling?

Eerlijk gezegd heb ik die sear grate nog maar een weekje en doe ik braaf wat in de aanwijzingen staat: beetje olie op het vlees. Ik kan me voorstellen dat na een aantal keer gebruik de grate geseasoned is en het niet nodig is om het vlees van een beetje olie te voorzien.

Weer een reden om hem regelmatig te gebruiken 😊 Dan komen we er vanzelf achter

mvg Tristan
 
Mooi stuk vlees hoor. Mooie cuisson Dat moet smullen geweest zijn.
Heb je nog een foto met het wijntje? Kan ie zo mee met de fotowedstrijd.

Ik smeer een stuk steak wel eens in met vloeibaar boter of olie. Kan ook met kruiden boter of wat dan ook. Zo kan je een mooie korst grillen. Kijk maar eens op YouTube bij GUGA. Die heeft hele mooie filmpjes van steaks grillen.
 
Mooi stuk vlees hoor. Mooie cuisson Dat moet smullen geweest zijn.
Heb je nog een foto met het wijntje? Kan ie zo mee met de fotowedstrijd.

Ik smeer een stuk steak wel eens in met vloeibaar boter of olie. Kan ook met kruiden boter of wat dan ook. Zo kan je een mooie korst grillen. Kijk maar eens op YouTube bij GUGA. Die heeft hele mooie filmpjes van steaks grillen.

Vandaar dat men ook regelmatig mayonaise gebruikt. Maar zo ver ben ik nog niet voor een mayosear te doen.
 
Oh wat ziet dat er lekker uit :love: dit is echt een Jet maaltijd, misschien een tafeltje vrij voor 2 personen voor vanavond🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan