BasBQ
Beef en Steak

De perfecte PP

Holkers zei:
Kaap even topic. Welk soort hout raden de experts aan? Kersenhout of appel? Ik heb nog Hickory chips liggen, wilde die er tussen doen, maar niet als 'hoofd'. Ik wil chunks bestellen, maar wil even zeker weten wat het mooiste resultaat geeft

PP is een robuust stuk vlees en kan best wel wat rook hebben, ik gebruik daarom meestal hickory. 
 
Hickory is ook mijn favoriet, soms met een beetje appel.
 
Het injecteren en de rub is super gedaan. De koelkast ruikt heerlijk dus dat is een goed teken. Ga de PP morgen met een glaze bewerken en de brisket inpakken met aluminium folie. Ben benieuwd hoe het gaat smaken. Moet volgens mij wel goed komen. Alvast genoeg foto's gemaakt. Zal die zondag of maandag uploaden.
 
All of the above voor PP, ik gebruik ale soorten rookhout en ook door elkaar, hangt een beetje van mijn bui af.
 
Oef het is aardig hard gegaan. Heb de onderste schuif helemaal dicht zitten, 10 koude briketten en 10 stuks aangestoken. PP is 61 graden en brisket 74 graden. Net de bovenste schuif staat nu voor 3/4 dicht

Hopelijk is niet alles verpest...
 
bestaat de perfecte PP? volgens KCBS telling niet ;)
 
Hoe laat was jij vanmorgen begonnen? Jou beoogde 7:00 uur?
 
Nee, was 8:30 begonnen maar het gaat nu beter. Temperatuur is 120 graden in de BBQ en het vlees loopt heel langzaam van 64 naar 67 graden, dit heeft volgens mij een uur geduurd gaat dus helemaal goed komen. Wat wel lastig is dat ik maar ??n termometer hebt maar het lukt wel, af en toe beetje wisselen. De Brisket ziet er echt sappig uit en de PP is al een stuk harder door de korst.
 
robdegekste zei:
Nee, was 8:30 begonnen maar het gaat nu beter. Temperatuur is 120 graden in de BBQ en het vlees loopt heel langzaam van 64 naar 67 graden, dit heeft volgens mij een uur geduurd gaat dus helemaal goed komen. Wat wel lastig is dat ik maar ??n termometer hebt maar het lukt wel, af en toe beetje wisselen. De Brisket ziet er echt sappig uit en de PP is al een stuk harder door de korst.
Ik hoor een mooie kado die je voor 5-12 kunt vragen :D
 
structor zei:
robdegekste zei:
Nee, was 8:30 begonnen maar het gaat nu beter. Temperatuur is 120 graden in de BBQ en het vlees loopt heel langzaam van 64 naar 67 graden, dit heeft volgens mij een uur geduurd gaat dus helemaal goed komen. Wat wel lastig is dat ik maar ??n termometer hebt maar het lukt wel, af en toe beetje wisselen. De Brisket ziet er echt sappig uit en de PP is al een stuk harder door de korst.
Ik hoor een mooie kado die je voor 5-12 kunt vragen :D

Kerst maar hij staat al op mijn lijstje dus goed mee gedacht :)
 
De PP is net met glaze bedekt. Heb ren stukje geproefd maar Jezus wat scherp, wow. Heb 60 gram zwarte peperkorrels erin verwerkt. Denk iets te veel maar we gaan het zien. Gelukkig is dan misschien alleen de korst te scherp. Brisket zit nu op 72 graden.
 
robdegekste zei:
De PP is net met glaze bedekt. Heb ren stukje geproefd maar Jezus wat scherp, wow. Heb 60 gram zwarte peperkorrels erin verwerkt. Denk iets te veel maar we gaan het zien. Gelukkig is dan misschien alleen de korst te scherp. Brisket zit nu op 72 graden.

Vergeet niet dat je maar een heel klein beetje korst hebt tov de totale hoeveelheid vlees, de korst mag daarom dus ook (te) veel smaak hebben.
 
Dat is waar

Temperatuur van de PP is nu 77 graden.
Temperatuur van de brisket is nu 86 graden.

Heb de wel weer vertrouwen in. Vrienden komen om 18.30 uur.
De brisket is bijna klaar,  wat is dan logisch. Een uurtje in folie leggen en dan zitten we rond 17 uur. Kan hem nog 1 uur extra in de folie leggen?
 
Gewoon langer in de folie laten rusten.
 
Top, ga k dat doen, thnx.
De brisket ligt op het aanrecht en wow die geur, niet normaal hoe belachelijk lekker. De PP zit nu op 83 graden in de folie. Zou ik de PP ook in de folie laten. Wil de PP gaan pullen 30min van te voren.
 
De PP heeft nog even te gaan, maar ook die mag wat langer rusten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan