BasBQ
Beef en Steak

De perfecte PP

De procureur is 5500 gram en hij is vooral erg dik. Ga hem door de helft snijden en dan twee verschillende technieken.
Heb er ook nog eentje van 2600 gram liggen dus kan nog genoeg vari?ren. De postbode had nog twee extra stukken mee gebracht, brisket en buikribben.

2mgthx.jpg

f9jqj6.jpg

154gajt.jpg

2iw52yh.jpg
 
Wat ik me afvraag.... De " perfecte PP" ? Daarmee leg je de lat wel erg hoog, en waarmee vergelijk je hem dan? Heb je al eens PP gegeten, wat is je referentiekader, als ik zo vrij mag zijn?
Ik bedoel, ik at vroegah, de spareribs van de brengpizzameneer, en vond het knapperige achterkantje altijd het lekkerste. Nu weet ik, dat dat dus het beruchte membraam is, wat je " moet" verwijderen..... En nu ik ze zelf maak, doe ik dat ook. Neemt niet weg, dat ik toen die spareribs helemaal te gek lekker vond. En zo heb ik nog legio voorbeelden, het is maar net wat je vertrekpunt is....
 
Domi, je hebt volkomen gelijk. Zelf neem ik het niet zo letterlijk. De perfecte PP zal ik niet zo snel kunnen maken maar een lekkere wel.
Eenmalig heb ik een PP gemaakt en dat was vrij simpel en al lekker. Wil het gewoon goed doen vandaar de serieuze voorbereiding.

Morgen komen mijn briketten al binnen alleen de procureur zit al een tijdje in de vriezer dus ontdooien gaat niet meer lukken.
Misschien morgen wat simpels op de BBQ  leggen.
 
Is dat grote stuk varken echt alleen procureur (nek) of is het een schouder (Boston Butt)? In een schouder zit waarschijnlijk nog een bot waardoor het lastig wordt om het vlees in twee?n te snijden.
 
Picnic is bij het varken wat bij ons zeg maar de bovenarm is, daar zit een groot bot in. Het plaatje bij Beef & Steak is niet wat je gekocht hebt ;)
 
Yes, heb eindelijk een datum voor dit project. Ga met een aantal vrienden eten op 10 november.

Iedereen komt ongeveer rond 18 uur. Nu heb ik de nacht ervoor een feestje ben ik rond 7:00 uur thuis. Dan wil ik direct de BBQ aan doen en dan lekker slapen.
De procureur is 2.5 kilo en de brisket is 2 kilo dus dan moet 10/11 uur wel genoeg zijn lijkt mij. Ga de PP serveren tijdens het eten dus een broodje ontbreekt. Wat zou een lekker gerecht zijn om te combineren? Zit te denken aan bonen, heb het nog nooit gemaakt dus het lijkt me leuk om eens uit te proberen.
 
Even checken bij de kenners.

Zondag om 18 uur krijg ik het bezoek. Zondagochtend om 7 uur kom ik thuis van een feestje en dan wil ik gelijk de BBQ aansteken.
Er komt een PP van 2.5 kilo op te liggen en een brisket van 1.8 kilo. Is 11 uur genoeg voor beide gerechten?

PP = 88 graden
Brisket = 91 graden

PP wordt ingespoten en beide stukken vlees leg ik 24 uur in de rub, prima lijkt mij.
 
Als ik jouw gegevens invoer in iPork kom ik op 8:39:12 uur voor de PP uitgaande van een buiten temperatuur van 7.5C en een gemiddelde luchtdruk van 973 mBar. De luchtvochtigheid heb ik even op default laten staan.

iPork is trouwens niet helemaal nauwkeurig, vorige keer duurde het bijna 5 minuten langer bij mij.  X(


Met de brisket kan ik je niet helpen, voor die enkele keer dat ik brisket maak vind ik de iCow app te duur.
 
Als je voor je pulled pork het wedstrijd recept aanhoud dan redt je het wel. Ik zou hetzelfde doen voor de brisket, na 5 uur inpakken als je bark er goed uitziet. Dus gewoon op tijd koken en niet op temperatuur wat het inpakken betreft.
 
Nosmo zei:
Als ik jouw gegevens invoer in iPork kom ik op 8:39:12 uur voor de PP uitgaande van een buiten temperatuur van 7.5C en een gemiddelde luchtdruk van 973 mBar. De luchtvochtigheid heb ik even op default laten staan.

Met de brisket kan ik je niet helpen, voor die enkele keer dat ik brisket maak vind ik de iCow app te duur.

=)) =)) =))
 
Nosmo zei:
Als ik jouw gegevens invoer in iPork kom ik op 8:39:12 uur voor de PP uitgaande van een buiten temperatuur van 7.5C en een gemiddelde luchtdruk van 973 mBar. De luchtvochtigheid heb ik even op default laten staan.

iPork is trouwens niet helemaal nauwkeurig, vorige keer duurde het bijna 5 minuten langer bij mij.  X(


Met de brisket kan ik je niet helpen, voor die enkele keer dat ik brisket maak vind ik de iCow app te duur.
Whahaha =)) =))

Zo'n app zou wel tof zijn trouwens :D
 
Whahahahah gaat goed komen dus, zo ff naar de winkel om alles te halen, heb de zin in, nomnomnom
 
Nog even een vraagje, zouden jullie dezelfde rub/glaze/enz gebruiken voor de brisket?
Net alles gehaald voor de PP twijfel alleen een beetje over de brisket.
 
Nee, ik zou mijn brisket ook niet glazen, een goede peperige rub en zeker injecteren.
 
noskos zei:
Als je voor je pulled pork het wedstrijd recept aanhoud dan redt je het wel. Ik zou hetzelfde doen voor de brisket, na 5 uur inpakken als je bark er goed uitziet. Dus gewoon op tijd koken en niet op temperatuur wat het inpakken betreft.

Ga ze dan beide inpakken.

PP tot 88 graden
Brisket tot 91 graden

Als ik de PP in pak wanneer breng ik dan de glaze aan?
 
Kaap even topic. Welk soort hout raden de experts aan? Kersenhout of appel? Ik heb nog Hickory chips liggen, wilde die er tussen doen, maar niet als 'hoofd'. Ik wil chunks bestellen, maar wil even zeker weten wat het mooiste resultaat geeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan