BasBQ
Beef en Steak

De grote kamado zoektocht

Nog een andere vraag trouwens, zat ik ook wat te lezen over kamado's die steeds vaker uit tuinen worden gestolen, hebben jullie je kamado op een of andere manier beveiligd (alarm/vastgemaakt aan iets?)
Alarm is bij mij op het huis en niet op de tuin. Tuin is omheind en niemand ziet m staan. En mijn omheining nodigt niet echt uit om erover te klauteren.

Vermits ze hem niet zien staan, denk ik ook niet dat ze er dan ook niet specifiek voor zullen inbreken. Denk eerder dat de benz op op de inrit of de Maserati op de inrit van de buur interessanter is voor die boefjes. Voor die laatste hebben ze thans vorig jaar een poging gewaagd.

Maar niet iedereen zal zo een tuin hebben. du ja, hoe beveilig je zoiets? Een kettingslot rond het handvat?
 
Denk niet dat de waarde opweegt ten opzichte van het gewicht voor dieven. Een gemiddelde airbag is voor hun interessanter.
 
Ik heb nog een winkel gevonden die er 1 op voorraad heeft, alleen deze winkel bestaat pas sinds 2019 (het lijkt verder wel betrouwbaar doordat ze ook andere zaken hebben). Als ik jullie goed begrijp is het van belang om een goede dealer te hebben mochten er ooit garantie klachten zijn. Is het slim om te wachten tot dat die op voorraad komt bij een wat 'bekendere' keten?

Dit is de winkel: https://www.voortmanbuitenleven.nl/kamado-joe-classic/
 
Ik heb nog een winkel gevonden die er 1 op voorraad heeft, alleen deze winkel bestaat pas sinds 2019 (het lijkt verder wel betrouwbaar doordat ze ook andere zaken hebben). Als ik jullie goed begrijp is het van belang om een goede dealer te hebben mochten er ooit garantie klachten zijn. Is het slim om te wachten tot dat die op voorraad komt bij een wat 'bekendere' keten?

Dit is de winkel: https://www.voortmanbuitenleven.nl/kamado-joe-classic/
Dealer boeit nauwelijks. Je kan direct je garantie claimen bij KJ. Enige wat de dealer doet is hetzelfde garantieformulier voor je invullen en heeft direct contact met een persoon bij KJ.
 
Ik heb nog een winkel gevonden die er 1 op voorraad heeft, alleen deze winkel bestaat pas sinds 2019 (het lijkt verder wel betrouwbaar doordat ze ook andere zaken hebben). Als ik jullie goed begrijp is het van belang om een goede dealer te hebben mochten er ooit garantie klachten zijn. Is het slim om te wachten tot dat die op voorraad komt bij een wat 'bekendere' keten?

Dit is de winkel: https://www.voortmanbuitenleven.nl/kamado-joe-classic/

Zoals Cold zegt, is de garantie bij KJ zelf en maakt het niet veel uit. Mijn dealer gaf me gewoon mee om hem op de hoogte te houden als het een dagje te lang duurt zodat hij ook even contact opneemt. Maar dat is niet nodig geweest.

Het grote verschil is als ik echt in panne val, dat ik bij mijn dealer dan rap eventjes een onderdeel kan halen of lenen om me uit de nood te helpen.
 
Denk niet dat de waarde opweegt ten opzichte van het gewicht voor dieven. Een gemiddelde airbag is voor hun interessanter.
Genoeg BGE die gejat worden, bij mij moeten ze over de garage heen, succes 🤞
 
Genoeg BGE die gejat worden, bij mij moeten ze over de garage heen, succes 🤞

Veel hangt altijd af van hoe makkelijk het is. Dieven werken niet graag en nemen dus meestal de weg van de minste weerstand. Dus als zo een ding al gestolen wordt, vermoed ik wel dat hij makkelijk mee te nemen is. Zoals bij jou gaat dit minder snel gebeuren, want hebben ze meer werk en dus ook meer risico om gepakt te worden.
 
Veel hangt altijd af van hoe makkelijk het is. Dieven werken niet graag en nemen dus meestal de weg van de minste weerstand. Dus als zo een ding al gestolen wordt, vermoed ik wel dat hij makkelijk mee te nemen is. Zoals bij jou gaat dit minder snel gebeuren, want hebben ze meer werk en dus ook meer risico om gepakt te worden.

Bij mij achterom is er enkel een schutting, denk dat het niet heel veel moeite hoeft te kosten (je zou zelfs gemakkelijk het slot op de schutting kunnen open breken denk ik), toch maar eens nadenken over iets van beveiliging dan
 
Ik ben zelf heel erg tevreden over mijn Masterbuilt maar helaas matig tevreden over de service die vanuit Kamado Joe wordt geboden. Een van mijn wieltjes is na 3 maanden stuk gegaan (wieltje met rem, dus heeft nu de neiging om te dansen) en na 4 maanden nog geen oplossing. Ik heb 2 wieltjes ontvangen die er totaal anders uit zien dan de wielen die ik nu heb. Heel bijzonder. Nu wacht ik inmiddels 3 maanden op het nieuwe wiel, maar in totaal heb ik al 7 maanden een kapotte. Is maar een klein dingetje hoor, maar ik vind het raar. Ik zou hem zelf gerust kunnen vervangen door iets wat er wel op lijkt, maar is me de moeite niet waard.

Desalniettemin zou ik nog steeds voor de masterbuilt gaan. Mede vanwege de prijs en de kleur. BGE vind ik de mooiste maar buiten mijn prijsrange voorlopig.
 
Bij mij achterom is er enkel een schutting, denk dat het niet heel veel moeite hoeft te kosten (je zou zelfs gemakkelijk het slot op de schutting kunnen open breken denk ik), toch maar eens nadenken over iets van beveiliging dan

Ja ... maar. Mijn slot van de omheining is ook makkelijk open te maken. Maar ze moeten het effectief open breken om te zien wat er staat in de tuin. Van ver kan je enkel zien dat er een trampoline in staat omdat de omranding boven de omheining uit komt. Dus ja, als ze weten dat er een kamado staat en ze deze absoluut willen, zullen ze dat doen. Maar waarom zouden ze de moeite doen om mijn poortje open te breken niet wetende wat er in de tuin van waarde ligt?

Maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo. Zelf hebben we gekozen voor een omheining dat geen inkijk geeft. Ik heb dan 2 staanplaatsen naast het huis en daar staat smeedwerk met het poortje. Dat is geperforeerde plaat en bovenaan haaientanden. Mijn vrouw wilde deze niet, maar toen ze de sleutel eens vergeten was, wilde ze erover klimmen en beseft toen dat die haaientanden effectief wel nut hebben :ROFLMAO: Door die perfoplaat kan je kijken, maar vanuit die hoek zie je de rest van de tuin niet.

Je moet als een dief denken om de kansen te verkleinen. :D
 
Bij mij achterom is er enkel een schutting, denk dat het niet heel veel moeite hoeft te kosten (je zou zelfs gemakkelijk het slot op de schutting kunnen open breken denk ik), toch maar eens nadenken over iets van beveiliging dan

Dit kwam ik tegen. Je moet er maar zin in hebben, maar er bestaan dus wel oplossingen voor.

1621416511478.png
 
En als we er van uit gaan dat je een kamado hebt gevonden (large). Hoe neem je die dan mee naar huis. Auto past niet volgens mij of wel? Heb ook geen trekhaak.
 
En als we er van uit gaan dat je een kamado hebt gevonden (large). Hoe neem je die dan mee naar huis. Auto past niet volgens mij of wel? Heb ook geen trekhaak.

Bij mij was dat een behoorlijke kist, maar ik heb hem bij een specifieke KJ dealer gekocht die hem ook thuis kwam leveren, monteren en opstarten.
Geen idee wat wagen je hebt, maar als je hem uit de verpakking haalt, zou het moeten lukken. Het is vooral een grote doos om het keramiek te beschermen.

Je kan altijd vragen of ze hem willen leveren ofwel zien of je iemand in vrienden- of familiekring hebt met een aanhangwagen of busje.
 
En als we er van uit gaan dat je een kamado hebt gevonden (large). Hoe neem je die dan mee naar huis. Auto past niet volgens mij of wel? Heb ook geen trekhaak.

bij mij paste die gewoon in de koffer, wel een break en geen roadster
 
Afleveren ging wel maar pas over twee weken. Ik kan (lees: wil) niet zo lang wachten.

Heb nu iemand met een busje geregeld die zayerdag mee gaat.
 
En als we er van uit gaan dat je een kamado hebt gevonden (large). Hoe neem je die dan mee naar huis. Auto past niet volgens mij of wel? Heb ook geen trekhaak.
Heb hem in een aanhanger vervoerd naar had zeker in mijn auto gepast. Wat voor auto heb jij?
 
Heb hem in een aanhanger vervoerd naar had zeker in mijn auto gepast. Wat voor auto heb jij?

Ik heb een Skoda Scala. Niet heel groot achterin. Net vorige maand Citroen C4 Grand Picasso verkocht. Daar had ie zeker in gepast.
 
Bedankt voor alle hulp en input. Het is de KJ classic 1 geworden, even gebeld met het bedrijf en ze komen hem waarschijnlijk eind deze week al afleveren 🔥🔥
Goede keuze! Ik ga de mijne as zaterdag ophalen. Ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan