Deze keer geen mega culinair gerecht maar iets waar je me s’nachts wakker voor mag maken.
Een broodje Cordon bleu.
Op de een of andere manier vind ik dat heerlijk, een ciabatta of iets dergelijks, een flinke klodder mayonaise erop en dan een (gehakt) cordon bleu erop.
Laten we hem eens zelf proberen te maken op de bbq in de xl versie.
Eerst de ingrediënten bij elkaar gezocht,
Ik heb gekozen voor 1 kg half om half gehakt.
Het gehakt gemengd met wat paneermeel, eieren en een zelfgemaakte rub.
Hierna op een stuk bakpapier 2 lange plakken gemaakt van ongeveer 1 1/2 cm dik.
Toen een flink stuk emmentaler kaas in blokken gesneden en samen met hamblokjes erover verdeeld.
Voor de zekerheid nog wat rub erover.
En toen met het bakpapier op elkaar laten vallen.
Alle randen goed in elkaar geknepen en weer glad gemaakt.
Hierna moest er bloem, ei, paneermeel over……
Nou, dat zat dus overal behalve op de cordon zzzjon.
Het probleem is dat het niet een heel stevig geheel is, hierdoor kun je hem bijna niet omdraaien en sta je behoorlijk te goochelen.
Uiteindelijk was ik er best tevreden mee en mocht hij een half uurtje in de vriezer om wat op te stijven.
De kamado had ik inmiddels op 200 graden half indirect gemaakt en de kids hadden ook honger gekregen.
Poffertjes voor de kids, een drankje voor papa.
Toen hun klaar waren met eten was de cordon zzzjon ook wat steviger geworden.
Deze heb ik met wat olijfoliespray aan beide kanten wat vettig gemaakt en toen mocht hij op de bbq.
Na een minuutje of 10/15 heen en weer draaien had hij een kern van 75/80 graden en mocht hij eraf, ondertussen ook een ciabatta erbij gelegd.
Toen ook deze klaar was mocht alles in elkaar gezet gaan worden.
De ciabatta door de midden gedaan en royaal ingesmeerd met mayonaise.
Heerlijk!!!
Wat een machtig apparaat is dit geworden!
Dit is gewoon zoals we hier wel eens zeggen;
Vet en veul!
Niks hoogstaands maar heerlijk op een broodje, bedankt @Iss voor het gekozen onderwerp en allemaal bedankt voor het lezen.
Een broodje Cordon bleu.
Op de een of andere manier vind ik dat heerlijk, een ciabatta of iets dergelijks, een flinke klodder mayonaise erop en dan een (gehakt) cordon bleu erop.
Laten we hem eens zelf proberen te maken op de bbq in de xl versie.
Eerst de ingrediënten bij elkaar gezocht,
Ik heb gekozen voor 1 kg half om half gehakt.
Het gehakt gemengd met wat paneermeel, eieren en een zelfgemaakte rub.
Hierna op een stuk bakpapier 2 lange plakken gemaakt van ongeveer 1 1/2 cm dik.
Toen een flink stuk emmentaler kaas in blokken gesneden en samen met hamblokjes erover verdeeld.
Voor de zekerheid nog wat rub erover.
En toen met het bakpapier op elkaar laten vallen.
Alle randen goed in elkaar geknepen en weer glad gemaakt.
Hierna moest er bloem, ei, paneermeel over……
Nou, dat zat dus overal behalve op de cordon zzzjon.
Het probleem is dat het niet een heel stevig geheel is, hierdoor kun je hem bijna niet omdraaien en sta je behoorlijk te goochelen.
Uiteindelijk was ik er best tevreden mee en mocht hij een half uurtje in de vriezer om wat op te stijven.
De kamado had ik inmiddels op 200 graden half indirect gemaakt en de kids hadden ook honger gekregen.
Poffertjes voor de kids, een drankje voor papa.
Toen hun klaar waren met eten was de cordon zzzjon ook wat steviger geworden.
Deze heb ik met wat olijfoliespray aan beide kanten wat vettig gemaakt en toen mocht hij op de bbq.
Na een minuutje of 10/15 heen en weer draaien had hij een kern van 75/80 graden en mocht hij eraf, ondertussen ook een ciabatta erbij gelegd.
Toen ook deze klaar was mocht alles in elkaar gezet gaan worden.
De ciabatta door de midden gedaan en royaal ingesmeerd met mayonaise.
Heerlijk!!!
Wat een machtig apparaat is dit geworden!
Dit is gewoon zoals we hier wel eens zeggen;
Vet en veul!
Niks hoogstaands maar heerlijk op een broodje, bedankt @Iss voor het gekozen onderwerp en allemaal bedankt voor het lezen.