Beef en Steak

Chicken wings en moinkrolls

Zzzjon

BBQ Junkie
Vandaag kwam de Sint hier en zodoende moesten er hapjes gemaakt worden, mijn zusje en ouders kwamen ook en hun zouden ook wat meenemen dus het bbq gedeelte lag bij mij.

vandaag al vroeg begonnen met de brine voor de chickenwings. Zout met donker bier.
(Hier heb ik eigenlijk geen foto van gemaakt)

nadat ze hier 2 1/2 uur in hebben liggen badderen heb ik ze droog gedept en in mijn eigen rub gezet. Toen mochten ze de rest van de middag uit gaan rusten in de koelkast.
6581F671-57B2-427D-A261-35A76ACC7B40.jpeg

Ondertussen de moinkrollgemaakt!

7A175AFC-9FA9-43BC-85CA-12C85A59222E.jpeg

03AB5D50-34F7-4E95-84CE-0CDFD975822C.jpeg

471FA56C-239E-40D1-9A83-FAA7A9502A13.jpeg

toen het eenmaal zover was de weber en kamado Joe aangemaakt.
de weber met pizza steen op 200/220 graden en de kamado Joe indirect op 150 graden.

de chickenwings zijn er met een stuk kersenhout ongeveer een 45 min op gegaan, wat zagen die er goed uit zeg!
B0AD447A-ADC5-4669-AA6C-57683DAAA7AF.jpeg

deze heb ik afgelakt met een honing/bbq saus en hierna keihard afgegrild.

tussendoor heb ik de moinkrolls op de weber gelegd, na circa 30 min vond ik ze mooi genoeg en heb ik ze eraf gehaald.
34ECCB8A-96AD-455B-B792-61A559312CE9.jpeg

9C3CF8F1-7230-4C1C-BF35-4DDB680F989D.jpeg

het uiteindelijke resultaat;

heerlijke chickenwings en smakelijke moinkrolls!

AE2B69D2-8A07-49B3-A12C-D73C3AD5DDA0.jpeg

21D8AE64-D8A5-454B-B0A2-E7E5A0DCA16B.jpeg

Oh dat is een leuk Sinterklaas feest. Ik moest het doen met taai en chocolade letters maar had liever gesmuld van de moinkrolls! 🤤

Dat ziet er lekker uit, kipvleugeltjes hebben een mooi kleurtje!

Ziet er heerlijk uit

Chicken wings zijn altijd goed. En weer een leuke variatie op de MOINK balls.

Ah hier is het topic ivm die chicken wings waar je me vorige week over vroeg. Wat vind je nu van deze methode? Lekker sappig nog hé?

Voor mij is deze manier een echte winnaar.

Die Moinkrolls is er ook eentje dat ik eens moet proberen. Wat voor deeg heb je daar rond gedaan? Gaat dat gewoon met zelf gemaakt pizzadeeg?

Ja, waren absoluut sappige chickenwings, ga ik zeker vaker doen zo.
Ben nog een beetje zoekende naar de glace die ik het lekkerst vind.
heb nu die bbq honing saus van Remia/real men gebruikt, die vind ik wat zoeter dan de meeste bbq sausen.

voor de moinkrolls gebruik je origineel bladerdeeg met roomboter, had ik bij de testrun ook gedaan maar dit plakt enorm.
het valt niet mee om hier een mooie rol van te draaien.
toevallig dat ze die ook niet meer hadden en ik genoodzaakt was om “gewoon” bladerdeeg te gebruiken.
Ze hebben er niet minder om gesmaakt in ieder geval.

Nu, met al die rubs zijn de combinaties eindeloos. Nog erger als bij Gin Tonic waarbij je massa's tonics en massa's gin hebt. Als je 1 G&T per dag drinkt en telkens een andere combo, ben je de rest van je leven niet 2 x dezelfde aan het drinken :ROFLMAO:

Met die rubs is dat nog eindelozer. Dus ik laat het gewoon komen. Zin in hartig/pittig gouden we het op een hartige/pittige dry en wet rub. En anders maken we het zoet, ofwel de combo van 1 zoet, de andere hartig. Tot nu toe neem ik steeds andere combo's en vind ze altijd lekker. Eerste keer had ik ze afgelakt met de cola saus van Van Beekum.

Ja dat combineren bevalt me wel, beetje spelen met smaken.
Heb nu ook die all round rub van van Beekum ontvangen, ga ik ook weer proberen.

Chickenwings en kipkluifjes. Altijd top.
Leuk idee voor de gehakt rolletjes.
Ziet er uit om de vingers bij af te likken

Ere wie ere toekomt, recept is van Dennis (Noskos) en naam van Marcel (Nasq bbq)

Ziet er erg goed uit!

Maar moinkroll? Ik ken het recept niet, maar het principe van moink is toch runder gehakt (Mooh) met spek (Oink)?
Dit lijken gewoon saucijzenbroodjes in party formaat;)

Terug
Bovenaan Onderaan