Vandaag kwam de Sint hier en zodoende moesten er hapjes gemaakt worden, mijn zusje en ouders kwamen ook en hun zouden ook wat meenemen dus het bbq gedeelte lag bij mij.
vandaag al vroeg begonnen met de brine voor de chickenwings. Zout met donker bier.
(Hier heb ik eigenlijk geen foto van gemaakt)
nadat ze hier 2 1/2 uur in hebben liggen badderen heb ik ze droog gedept en in mijn eigen rub gezet. Toen mochten ze de rest van de middag uit gaan rusten in de koelkast.
Ondertussen de moinkrollgemaakt!
toen het eenmaal zover was de weber en kamado Joe aangemaakt.
de weber met pizza steen op 200/220 graden en de kamado Joe indirect op 150 graden.
de chickenwings zijn er met een stuk kersenhout ongeveer een 45 min op gegaan, wat zagen die er goed uit zeg!
deze heb ik afgelakt met een honing/bbq saus en hierna keihard afgegrild.
tussendoor heb ik de moinkrolls op de weber gelegd, na circa 30 min vond ik ze mooi genoeg en heb ik ze eraf gehaald.
het uiteindelijke resultaat;
heerlijke chickenwings en smakelijke moinkrolls!
vandaag al vroeg begonnen met de brine voor de chickenwings. Zout met donker bier.
(Hier heb ik eigenlijk geen foto van gemaakt)
nadat ze hier 2 1/2 uur in hebben liggen badderen heb ik ze droog gedept en in mijn eigen rub gezet. Toen mochten ze de rest van de middag uit gaan rusten in de koelkast.
Ondertussen de moinkrollgemaakt!
toen het eenmaal zover was de weber en kamado Joe aangemaakt.
de weber met pizza steen op 200/220 graden en de kamado Joe indirect op 150 graden.
de chickenwings zijn er met een stuk kersenhout ongeveer een 45 min op gegaan, wat zagen die er goed uit zeg!
deze heb ik afgelakt met een honing/bbq saus en hierna keihard afgegrild.
tussendoor heb ik de moinkrolls op de weber gelegd, na circa 30 min vond ik ze mooi genoeg en heb ik ze eraf gehaald.
het uiteindelijke resultaat;
heerlijke chickenwings en smakelijke moinkrolls!