BasBQ
Beef en Steak

Carnavalssteek in polonaise

 
 
 

Robert Z

Stoker
Berichten
461
Wat een super leuk thema deze maand voor de fotowedstrijd. Iets met botten!
En met dit carnavalsweekend op komst dacht ik dat moet een polonaise worden.

We mogen tenslotte nog steeds niet naar de kroeg en daarom thuis er maar weer een feestje van maken. Dus hub de BBQ weer aan en knallen met een lekkere tomahawk steek, die voorop in de polonaise, als steek van de prins. Gevolgd door wat kippenvleugels, als raad van de prins. Helaas waren het er net geen 11.
Uiteindelijk moet het gewoon een lekkere plank met eten worden.

De tomahawk heb ik alleen gekruid met peper en zout, de kippenvleugels heb ik in een basismarinade bij mijn slager gekocht, even de gemakkelijke manier. En die zijn ook gewoon erg lekker!

De BBQ opgestookt naar 120 graden en de steek erop gelegd en naar een kerntemperatuur van 42 graden gebracht. Halverwege heb ik de kippenvleugels erbij op gedaan zodat deze ook al mooi gaar konden worden. Eenmaal de kerntemperatuur behaald heb ik de BBQ opgestookt naar 225 graden en heb ik die overheerlijke steek naar de 52 graden gebracht. Ook de kippenvleugels heb ik zo voorzien van een krokant jasje.

Al met al was het een heerlijke tafel vol met borrel lekkers! Wij hebben zo toch nog een beetje digitaal carnaval kunnen vieren. Voorzien van een natje en een prima droogje. En uiteraard kon de polonaise niet ontbreken.

288D7E45-5148-4613-960E-5696AE03F38F.jpeg


E4DD0BC3-098B-45CB-96F7-59BF50A961D7.jpeg


00394A65-FA4E-48B6-BF39-E85444C9FBB8.jpeg


61047E07-CE4F-421E-8F84-10910142E657.jpeg


87828850-9A32-4459-AFA6-1ACAFAB8FDBF.jpeg


632F1D52-0CB2-4E74-981D-A4A1C3A97A56.jpeg
 
Je hebt je weer goed vermaakt zie ik wel! Heeft vast gesmaakt!
 
Mooie foto zeg, jullie in carnavalskleding. Geweldig.
Tja, valt ff tegen, geen carnaval, maar het eten ziet er prima uit
 
Een mooie bijdrage voor de fotowedstrijd van deze maand. Blijft een machtig mooi stuk vlees.
 
Wat een geweldig apparaat zo’n tomahawk. Moet ik ook maar eens aan gaan beginnen.
Jullie hebben vast genoten.

Alaaf!🥳
 
Dat ziet er lekker uit, maar die Heineken doet toch wel wat afbraak aan het geheel, niet? :p
Haha is dat zo, smaken verschillen gelukkig😉
Ik mag ook wel graag een speciaal biertje drinken maar hier kleurt de koelkast altijd groen als je hem open doet.
welk merk wordt jij blij van dan?
 
Haha is dat zo, smaken verschillen gelukkig😉
Ik mag ook wel graag een speciaal biertje drinken maar hier kleurt de koelkast altijd groen als je hem open doet.
welk merk wordt jij blij van dan?
Tuurlijk verschillen smaken, maar wist niet dat er mensen waren die echt verzot waren op Heineken, vermits het in de volksmond zowel in BE als NL redelijk op neergekeken wordt. De helft van mijn familie is Nederlander en daar wordt telkens toch leutig gelachen over Heineken, maar drinken ze het wel als er geen ander bier is :D

Ik drink vooral speciaalbieren. Zelden dat ik gewone pils drink. De streek waar ik woon is dat Stella Artois, maar de streek waar ik vandaan kom is dat vooral Jupiler. Van gewone pils blijft Jupiler mijn favoriet.

Zelf vind ik Heineken echt niet lekker, maar smaken verschillen idd. Van de Nederlandse pilsen vind ik Brand nog het lekkerst.
Maar goed dat smaken verschillen. Zo krijg ik bv geen Geuzes binnen en loop ik helemaal niet warm voor IPA's. Bieren die in mijn vriendenkring populair zijn.

Heineken.jpg


Mijn bierfrigo is een allegaartje van kleuren. Ik heb altijd (als hij normaal gevuld is) een 20 soorten in de koelkast staan (van elk 2 à 4 flesjes). Voor elk wat wils. En tegenwoordig zijn er ook lekkere biertjes zonder of nagenoeg zonder alcohol.
 
Tuurlijk verschillen smaken, maar wist niet dat er mensen waren die echt verzot waren op Heineken, vermits het in de volksmond zowel in BE als NL redelijk op neergekeken wordt. De helft van mijn familie is Nederlander en daar wordt telkens toch leutig gelachen over Heineken, maar drinken ze het wel als er geen ander bier is :D

Ik drink vooral speciaalbieren. Zelden dat ik gewone pils drink. De streek waar ik woon is dat Stella Artois, maar de streek waar ik vandaan kom is dat vooral Jupiler. Van gewone pils blijft Jupiler mijn favoriet.

Zelf vind ik Heineken echt niet lekker, maar smaken verschillen idd. Van de Nederlandse pilsen vind ik Brand nog het lekkerst.
Maar goed dat smaken verschillen. Zo krijg ik bv geen Geuzes binnen en loop ik helemaal niet warm voor IPA's. Bieren die in mijn vriendenkring populair zijn.

Bekijk bijlage 16022

Mijn bierfrigo is een allegaartje van kleuren. Ik heb altijd (als hij normaal gevuld is) een 20 soorten in de koelkast staan (van elk 2 à 4 flesjes). Voor elk wat wils. En tegenwoordig zijn er ook lekkere biertjes zonder of nagenoeg zonder alcohol.
😂🙈werelds die afbeelding.
hier in de regio wordt nu eenmaal veel Heineken gedronken, onze kroegbaas heeft het nog wel een tijdje met Hertog Jan geprobeerd, maar dat werd geen succes. Nu zit ook daar weer Heineken op de tap.
Ik moet ook wel zeggen dat wij hier niet zo’n bier geschiedenis hebben als bij jouw. Hier gaat het vaak om pils en niet zo zeer om bier. Het klinkt inderdaad iets platter allemaal maar ik kan er wel van genieten. 🍻
 
😂🙈werelds die afbeelding.
hier in de regio wordt nu eenmaal veel Heineken gedronken, onze kroegbaas heeft het nog wel een tijdje met Hertog Jan geprobeerd, maar dat werd geen succes. Nu zit ook daar weer Heineken op de tap.
Ik moet ook wel zeggen dat wij hier niet zo’n bier geschiedenis hebben als bij jouw. Hier gaat het vaak om pils en niet zo zeer om bier. Het klinkt inderdaad iets platter allemaal maar ik kan er wel van genieten. 🍻

Raar dat het ooit allemaal land van Oranje was, maar dat De Belgen toch een rijkere biergeschiedenis hebben :ROFLMAO: (Ik kan niet wij zeggen, want ik ben half NL, kwart DE en kwart BE) :ROFLMAO:

Wat me steeds ook smaakt in Nederland, is een Wieckse Witte met een schijfje citroen erin.
En van de La Trappe kan ik ook niet afblijven. Zeker de Dubbel is mijn favoriet. Zul je hier ook steeds tegen komen in de koelkast.
 
Er is ook een heel verschil tussen bier en pils.
Bier is een soort drank en pils is een soort bier.
Pils is dus altijd een bier, maar bier is niet altijd een pils. In Nederland drinken we meer pils. Als je in een kroeg of op een terras zegt "doe maar een biertje" dan komen ze 9 van de 10 keer met een pils aan. Terwijl men eigenlijk zou moeten vragen wat voor bier je zou willen hebben.
Persoonlijk vind ik het enige goede aan Heineken de marketing. ;-)
 
Er is ook een heel verschil tussen bier en pils.
Bier is een soort drank en pils is een soort bier.
Pils is dus altijd een bier, maar bier is niet altijd een pils. In Nederland drinken we meer pils. Als je in een kroeg of op een terras zegt "doe maar een biertje" dan komen ze 9 van de 10 keer met een pils aan. Terwijl men eigenlijk zou moeten vragen wat voor bier je zou willen hebben.
Persoonlijk vind ik het enige goede aan Heineken de marketing. ;-)

Daarom dat Heineken ook zo bekend is. Puur marketing. Eender waar je in de wereld gaat, kun je Heineken drinken. Zelf begrijp ik niet dat mensen in het buitenland een Belgisch of Nederlands biertje willen drinken. Ik zie vaak op FB dat mensen in Spanje op terras een Duvel zitten te drinken. Ik antwoord dan altijd van: 'Oh, lekker, daar moet ik ook eens op vakantie, want dat hebben ze bij ons niet' :ROFLMAO:

Maar er zijn mensen die echt wel dat thuisgevoel op vakantie willen en daar staat Heineken dan sterk in. Inbev doet dat met de Stella Artois. In België een platte pils, in de USA zetten ze hem neer als een luxe bier met een luxe glas. In 2019 nog 3 weken zitten rondrijden in Florida. Elke keet hebben ze Stella, maar je ziet niemand het drinken :D

Ik zelf probeer zoveel mogelijk de lokale dranken. Maar er zijn landen bij waar dat ook wel kan tegenvallen.
 
Raar dat het ooit allemaal land van Oranje was, maar dat De Belgen toch een rijkere biergeschiedenis hebben :ROFLMAO: (Ik kan niet wij zeggen, want ik ben half NL, kwart DE en kwart BE) :ROFLMAO:

Wat me steeds ook smaakt in Nederland, is een Wieckse Witte met een schijfje citroen erin.
En van de La Trappe kan ik ook niet afblijven. Zeker de Dubbel is mijn favoriet. Zul je hier ook steeds tegen komen in de koelkast.
Er is inderdaad zo veel lekkers op de markt. Kunnen we ook een heel forum over starten, hoewel zullen er ongetwijfeld ook al genoeg van zijn.
 
Echt een mooi stoer stuk vkees zo’n Tomahawk, super.
 
Prima alternatief voor de Carnaval. Al hoewel ik heel het weekend en week toch wel wat depri ben. Afgelopen weekend had ik het ronduit slecht.
Miss had ik ook zn mooie steak moeten maken om iets op te fleuren. Ziet er heerlijk uit. Mooi gemaakt TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan