Wederom volgens recept uit de Smokey Goodness reeks. Dit weekend in de hoofdrol een Iers grasgevoerd tri-tip van 1100 gram. Die speelde zijn rol heel netjes
. Wat een heerlijk vlees, zowel van smaak als in de bereiding. Eenvoudig en vergefelijk; doet zijn naam van ezeltje (want iedere ezel kan hem maken) zeker eer aan! Daar ook meteen het keerpunt; volgens recept bij 54 graden van het vuur gehaald maar dat doe ik de volgende keer (want die komt er!) bij 52. Evengoed erg mals vlees.
Ben deze keer niet heel uitgebreid in de foto’s en beschrijving maar in Smokey’s is het precies terug te vinden. Enige toevoeging was wat piment aan de rub.
Hoofdrol voor de tri-tip:
De bijrol voor de avacadosalsa:
Lekker roken op ex Jack Daniel’s vaten:
De garing:
Het bordje:
Ik had gehoopt op een plakje voor tussen de middag morgen maar helaas...
:
Hele gezin was tevree. Dit was de eerste keer dat we dit hadden maar deze gaat er zeker vaker komen. Lekker mals, niet te vet (houden ze hier niet zo van) en een relatief snelle en eenvoudige bereiding tov low&slow alternatieven.
Op naar volgend weekend

Ben deze keer niet heel uitgebreid in de foto’s en beschrijving maar in Smokey’s is het precies terug te vinden. Enige toevoeging was wat piment aan de rub.
Hoofdrol voor de tri-tip:

De bijrol voor de avacadosalsa:

Lekker roken op ex Jack Daniel’s vaten:

De garing:

Het bordje:

Ik had gehoopt op een plakje voor tussen de middag morgen maar helaas...

Hele gezin was tevree. Dit was de eerste keer dat we dit hadden maar deze gaat er zeker vaker komen. Lekker mals, niet te vet (houden ze hier niet zo van) en een relatief snelle en eenvoudige bereiding tov low&slow alternatieven.
Op naar volgend weekend