Beef en Steak

Brisket 1st timer :)

knubbe

Stoker
Zojuist begonnen aan mn eerste keer brisket..

Nu was ik enthousiast dikke stukke vet aan het weghalen maar uiteindelijk resulteerde dat in zowat 2 losse stukken..

Heb 2.5kg grain fed runderborst van de Hanos gehaald.

Gaat dit nog goed of heb ik teveel eruit gehaald? Dr zaten echt harde stukken tussen

Heb ze maar enigzins weer op elkaar gelegd.. morgen gaan ze op de Q dus zal zal ik dit draadje aanvullen.
ED4378FB-C7FE-4F20-8DFA-37F522B471B0.jpeg

Flat en Point... gewoon lekker op elkaar terug leggen en lekker zachtjes garen. Komt wel goed hoor. Ik zou zelf wat minder weg gesneden hebben. Dat vet geleerd vaak erg mooi. Maar dit gaat zalig worden hoor. Succes!

Oh, toch wel ja?

dacht er al aan maar dacht dat het stuk te klein hiervoor zou zijn..

Ziet eruit als een halve whole packer.
De andere helft is dan een lang stuk flat.
Tijd is alles. Lekker door laten sudderen tot zalig.
Jij kan dat!

Bedankt voor de geruststelling :)
Had bijna al wat hamburgers uit de vriezer gehaald ;)

Bedankt voor de geruststelling :)
Had bijna al wat hamburgers uit de vriezer gehaald ;)
Kan je sowieso doen hé, altijd lekker voor erbij

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Ben benieuwd hoe het gaat.
Gaat goedkomen met al die tips.
Succes

En, ligt de brisker er al op ?
Succes

Vanavond pas! Hij is voor tweede kerstdag ;)
Maar begin op tijd..

Zo, vannacht maar besloten op de bank te liggen :)
Gisteravond heb ik hem erop gelegd. Thermometer dr in, alarm op 71graden en proberen wat slaap te pakken :)

Rond een uur of 2 kwam ik erachter dat er geen verbinding meer was met de thermometer, wat overigens niet heel duidelijk op het scherm stond..

Blijkbaar wat grotere internet problemen in huis omdat niks het deed. Midden in de nacht de usual tricks geprobeerd (wat stekkers eruit en erin) maar dat bleek niet de oplossing. Dan maar wat minder slaap en wat actiever de thermometer in de gaten houden. Tikkeltje jammer dat het net vannacht moest gebeuren :)

Ben redelijk laag gaan zitten qua temp en dus vanochtend werd de 71graden aangetikt. Wat een heerlijke nacht had dat gewoon kunnen zijn dus..

Zojuist ingepakt en weer erop. Ook maar eens wat fotos toevoegen.

D151646F-78C4-420E-BD98-B131B3E2FC3B.jpeg
E71A6A3F-8DC0-4A41-8968-D88BE041129C.jpeg
C14DE9A0-F659-4E5A-8247-B1A8B2B2D38A.jpeg
484A9933-EB1A-4F24-AF6F-64D4D2AA47D9.jpeg
A3259F81-8ECE-4D95-A2DD-9C0007C2F3AC.jpeg

Komt goed. Je brisket zal nu snel doorgaren. Denk een uurtje of twee.
dus dat wordt vroeg eten 😉. Je kan hem goed inpakken in handdoeken en dan in een koelbox stoppen dan kan je het vier tot vijf uur rekken.

Komt goed. Je brisket zal nu snel doorgaren. Denk een uurtje of twee.
dus dat wordt vroeg eten 😉. Je kan hem goed inpakken in handdoeken en dan in een koelbox stoppen dan kan je het vier tot vijf uur rekken.
Hij gaat nu idd vrij snel door!

Hij gaat de koelbox in. In handdoeken zeg je? Met folie en al? Of eerst nieuw folie?

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Hoeveel kilo was dit stuk en hoe laat ben je begonnen?

Ik ben ook wel benieuwd. Mijn whole packer is er ook gisteravond op gegaan maar de BBQ was wat gezakt in temp (89 toen ik wakker werd). Nu istie lastig stabiel te krijgen. Maar over een uurtje gaan we toch naar mijn ouders en mag hij daar de oven in.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Het vlees moet even uitwasemen, anders gaart hij door in de folie. Goed strak inpakken in handdoeken en dan de koelbox in. En dan niet meer kijken tot je gaat eten!

Bedankt voor de tips.
ondertussen ligt hij in de koelbox.

Tja plannen met zoiets is toch lastig :) Had gehoopt wat later klaar te zijn maar ach..
Heb er nog niet echt een goed gevoel bij maar we gaan het straks zien. Wel volgens mij een leuk stuk om keer op keer opnieuw te doen om te verbeteren.
0D425129-299D-4FA4-8318-8C2D9F1D398C.jpeg
AAFDEBBC-C7B6-482A-AC54-CDAA939751BD.jpeg

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Hoeveel kilo was dit stuk en hoe laat ben je begonnen?
Rond de 2.5kg. Geloof rond 2300 erop.
Heb de temp wel laag gehouden, net boven de 100.

Terug
Bovenaan Onderaan