Beef en Steak

Brisket 1st timer :)

Ik ben ook wel benieuwd. Mijn whole packer is er ook gisteravond op gegaan maar de BBQ was wat gezakt in temp (89 toen ik wakker werd). Nu istie lastig stabiel te krijgen. Maar over een uurtje gaan we toch naar mijn ouders en mag hij daar de oven in.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Heb het vocht iig opgevangen en nog wat runderboullion om hem straks nog op te warmen. Indien nodig.

Ik ben bang dat deze theedoek wat dun is om de warmte goed vast te houden. Gisteren mijn buikspek ook wat gerekt door twee badhanddoeken er rond te wikkelen (ik mis dan weer een koelbox voor de laatste isolatie). Maar ik zou persoonlijk zo'n dik mogelijke isolatie realiseren.

Ik ben bang dat deze theedoek wat dun is om de warmte goed vast te houden. Gisteren mijn buikspek ook wat gerekt door twee badhanddoeken er rond te wikkelen (ik mis dan weer een koelbox voor de laatste isolatie). Maar ik zou persoonlijk zo'n dik mogelijke isolatie realiseren.
Nog extra doekje eromheen gedaan :) Bedankt.

Toch nog even in de oven.. had het vocht opgevangen samen met bouillon in de oven. Heb heerlijk gegeten!

BE8E0653-203A-4CE7-96AE-F23DF9C387D2.jpeg
61E01329-A249-4B76-A675-488AC18BCD83.jpeg

En? Hoe was de malsheid? En hoeveel/welk rookhout heb je gebruikt?

Veel vragen maar ik wel hem in januari/februari ook voor het eerst gaan maken

En? Hoe was de malsheid? En hoeveel/welk rookhout heb je gebruikt?

Veel vragen maar ik wel hem in januari/februari ook voor het eerst gaan maken
Ik heb van 2 soorten een krat. Eiken & Peer. In dit geval peer gepakt. 3 chunks erop gelegd en eerlijk gezegd niet gekeken wat er van over is :) Las dat een brisket best wel wat kan hebben qua rook.

qua malsheid merkte je duidelijk verschil tussen de 2 stukken. Iedereen was vol los maar de malheid was heel anders. De point was echt super mals, de flat wat droger.

Laatst bewerkt:
Het ziet er geweldig uit. Mooi om het verslag ik een tijdslijn te lezen. De brisket staat bij mij ook nog op het ‘to do lijstje’

Dat ziet er een mooi stukje brisket uit. Lekker bordje ook. Heb je wel verdiend na een nachtje door halen.
Volgen mij heb je daar wel een koei mee verdiend. Alvast gefeliciteerd er mee.

Dat ziet er een mooi stukje brisket uit. Lekker bordje ook. Heb je wel verdiend na een nachtje door halen.
Volgen mij heb je daar wel een koei mee verdiend. Alvast gefeliciteerd er mee.

Voor de koei moeten er ook burned ends bij zitten! Op naar de volgende poging dus :)

Terug
Bovenaan Onderaan