BasBQ
Beef en Steak

Borstel tbv rooster schoon maken

Kan per vestiging verschillen denk ik maar ik ben al even op zoek.
Toen aan het dubben over een looftlighter.....
Maar moet zeggen dat ik en mijn wokkeltjes ook steeds beter gaan (y)
 
Staalborstel met rvs schuursponsje erop gedrapeerd, tegenwoordig gebruik ik een RVS borstel en geen messing borstel meer. Zoals je ziet wordt je genept met messing borstels, ze zijn vermessingd en gaan gewoon roesten.
Als het wol vies wordt trek je het eraf en doe je er nieuw op. Zo doe ik het al jaren.
Staalwol sponsjes zijn gewoon te koop in de supermarkt. Gebruik wel de fijne en niet de grove. En gebruik geen brillo sponsjes

DSC_5767_zpsghjdp5nv.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Die borstel van @BearPils gebruik ik ook.
Werkt prima.
 
Staalborstel met rvs schuursponsje erop gedrapeerd, tegenwoordig gebruik ik een RVS borstel en geen messing borstel meer. Zoals je ziet wordt je genept met messing borstels, ze zijn vermessingd en gaan gewoon roesten.
Als het wol vies wordt trek je het eraf en doe je er nieuw op. Zo doe ik het al jaren.
Staalwol sponsjes zijn gewoon te koop in de supermarkt. Gebruik wel de fijne en niet de grove. En gebruik geen brillo sponsjes

Bekijk bijlage 34350
Er zijn vermessingde borstels en messing borstels, dat zijn 2 verschillende soorten. Kwestie van de juiste kopen en dan werkt het prima.
 
Er zijn vermessingde borstels en messing borstels, dat zijn 2 verschillende soorten. Kwestie van de juiste kopen en dan werkt het prima.
Needless to say, maar dat zie je niet aan de buitenkant als ze nieuw zijn, daarom koop ik tegenwoordig RVS borstels
Na 2 keer een miskoop (bij verschillende winkels), ben ik er klaar mee om nep messing borstels te kopen
 
Needless to say, maar dat zie je niet aan de buitenkant als ze nieuw zijn, daarom koop ik tegenwoordig RVS borstels
Na 2 keer een miskoop (bij verschillende winkels), ben ik er klaar mee om nep messing borstels te kopen
Kan ik me iets bij voorstellen maar het is gewoon een ander type borstel en het is niet een kwestie dat je genept wordt. 😉
 
Kan ik me iets bij voorstellen maar het is gewoon een ander type borstel en het is niet een kwestie dat je genept wordt. 😉
Yeah right.
Ik kom oorspronkelijk uit de techniek en heb een redelijk goede metaalkennis maar het verschil tussen vermessingd staal en puur messing dat verschil ga jij echt niet zien aan een nieuwe borstel.
En ik ook niet, dus vandaar mijn keuze.
 
Yeah right.
Ik kom oorspronkelijk uit de techniek en heb een redelijk goede metaalkennis maar het verschil tussen vermessingd staal en puur messing dat verschil ga jij echt niet zien aan een nieuwe borstel.
En ik ook niet, dus

Ik denk niet dat dis een messing borstel is maar een vermessingde uitvoering. De prijs klopt niet.

Ik denk niet dat dis een messing borstel is maar een vermessingde uitvoering. De prijs klopt niet.
Gewoon te koop bij Hornbach voor die prijs.
 
Yeah right.
Ik kom oorspronkelijk uit de techniek en heb een redelijk goede metaalkennis maar het verschil tussen vermessingd staal en puur messing dat verschil ga jij echt niet zien aan een nieuwe borstel.
En ik ook niet, dus vandaar mijn keuze.
Shake hands techneut! Ik werk ook in de techniek. 😄 Messing voelt vele malen zachter aan dan staal of RVS. Via de webshop zou het inderdaad mis kunnen gaan maar in een fysieke winkel kan ik me daar niets bij voorstellen.
 
Ok BBQgenoten. Zo te zien zitten hier ook wat lassers onder ons. in die hoen hart ik het nog niet gezocht. Ik kom deze tegen na een tip van @de volle
Ik ga eens kijken of dit merk ook bij onze gereedschapsverdeler te krijgen is. Ziet er iig goed uit zo op De foto en folder.
 
Helaas geen plaatje zichtbaar hier.
 
Lijkt me prima geschikt voor jouw wensen.
 
Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan maar als men zegt een messing borstel te vekopen zou je het wellicht met een magneetje moeten kunnen cotroleren, messing is toch een nonferro (geen ijzer) materiaal.:unsure:
(natuurlijk ten overvloede maar een magneet trekt geen nonferro materiaal aan)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger was het verschil makkelijker te zien. De vermessingde uitvoering was op de kopse kant van het draad blank. Later niet meer.
De staalborstel heeft harde draad. Vermessingd is iets soepeler en de messing borstel is weer soepeler.
 
Vroeger was het verschil makkelijker te zien. De vermessingde uitvoering was op de kopse kant van het draad blank. Later niet meer.
De staalborstel heeft harde draad. Vermessingd is iets soepeler en de messing borstel is weer soepeler.
Ook in de hardheid van staalborstels zit best wat verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan