BasBQ
Beef en Steak

Beste vleeskeuze voor oudere mensen

20210803_110623.jpg


20210803_093836.jpg
 
Ziet er nu al lekker uit
Waarbij mis je nu je gietijzeren rooster?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Om de varkenswangen vooraf snel donker bruin te grillen. Heeft te maken met het karameliseren van het vlees waardoor het beter smaakt. Dit had ik ergens op internet gelezen.
 
Dat kan op RVS ook prima. Als het voor de smaak is.
Gietijzer ziet er mooier uit de grillmarks worden wat duidelijker. Dat toont mooi op je bord
Maar bij een stoofpot zie je het niet terug.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Oké dat wist ik niet. Is het ook niet beter omdat het sneller en heter dicht wordt geschroeid?
 
Om de varkenswangen vooraf snel donker bruin te grillen. Heeft te maken met het karameliseren van het vlees waardoor het beter smaakt. Dit had ik ergens op internet gelezen.
kan je beter een bakplaat gebruiken of skillet. Heeft meer contact met je vlees dus meer maillard stoffen (het is geen karamellisatie).
 
Dat klopt inderdaad. Als het goed smaakt heb ik voor de volgende keer alvast wat verbeter puntjes. Het vlees valt al goed uit elkaar. Daluk de peperkoek er nog in en dan nog een half uurtje op de q
 
Het eind resultaat :) 😀 hij smaakt heerlijk.
Morgen ochtend starten met gerecht nummer 2: 3kg pulled pork en 's avonds alles op eten. Heb er nu al zin in.
 
Het eind resultaat :) 😀 hij smaakt heerlijk.
Morgen ochtend starten met gerecht nummer 2: 3kg pulled pork en 's avonds alles op eten. Heb er nu al zin in.

Dat ziet er zeer lekker uit! mooie stoofpot geworden !

Vraagje .. :p 3 kg Pulled Pork, in een keer opeten .. met hoeveel mensen zijn jullie thuis ? (dat is nogal een berg vlees ;) )
 
Ziet er top uit!
Zijn die vliesjes vergaan tijdens het sudderen? Vaak wordt aanbevolen deze eraf te halen...
 
Dat ziet er zeer lekker uit! mooie stoofpot geworden !

Vraagje .. :p 3 kg Pulled Pork, in een keer opeten .. met hoeveel mensen zijn jullie thuis ? (dat is nogal een berg vlees ;) )

We zijn maar met 5e morgen dus hebben waarschijnlijk te veel. Rest mogen ze mee voor de volgende dag en anders gaat het de vriezer in.
 
Ziet er top uit!
Zijn die vliesjes vergaan tijdens het sudderen? Vaak wordt aanbevolen deze eraf te halen...
Vliesjes heb ik vooraf verwijdert. Wat je nog ziet is doorzichtig. Dat is helemaal weg.

Vliezen gingen er wel moeilijk af. Maar het is dan ook de eerste keer dat ik het klaar maak. En zeker niet de laatste keer.
 
Ook de pulled pork was heerlijk. Vanaf half 8 vanmorgen heeft het op de bbq gelegen. Daarna om 7 uur savonds opgedeeld in 3 bakken. 2 met saus en 1 zonder saus. Ons opa vond de pulled pork toch nog iets te taai maar de smaak vond hij wel echt lekker. De stoofpot vonden ze ook heerlijk. Bedankt voor de tips allemaal. De gerechten die ik niet gebruikt heb zijn toegevoegd aan mijn lijst. Toch fijn zo'n bbq forum :) 😀😃 morgen
20210804_081149.jpg
20210804_143412.jpg
 
Je kunt je pork ook choppen hè. Gewoon met één of twee messen het fijnhakken en dan saus erdoorheen. Dan is het nog fijner van textuur.
 
Fijn dat alles goed gesmaakt heeft ;)
 
Eer van je werk. En iedereen genoten

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Je kunt je pork ook choppen hè. Gewoon met één of twee messen het fijnhakken en dan saus erdoorheen. Dan is het nog fijner van textuur.
Dat was inderdaad beter geweest. Ik heb het vlees met klauwen uit elkaar getrokken. Maar zijn conclusie is..vlees eten met een kunstgebit gaat nou eenmaal minder makkelijk haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan