BasBQ
Beef en Steak

Beste vleeskeuze voor oudere mensen

Werner L&S

Kooltjesharker
Berichten
147
Misschien een beetje een rare vraag. Maar over 2 weken komt mijn opa van 88 bij ons eten. Ik wil een lekker mals stuk vlees voor hem op de bastard gooien. Hij heeft nog zijn eigen tanden maar kauwen gaat iets minder makkelijk. Heeft iemand tips wat ik het beste kan maken? Liever geen rund of lam.
 
Pulled pork werkt fantastisch!

Een lekker zalmpje of een kabeljauw rugfilet is ook heerlijk op ern rookplankje!
 
Ik heb het liefst een mooi stuk vlees. Hij heeft vroeger vaak zelf vis gerookt in een rookton, maar het is een goed alternatief voor de volgende keer. Is pull pork makkelijk te kauwen? Dacht dat daar veel harden stukken in zaten.
 
Pulled pork hoort geen echte harde stukken te hebben, en al zeker niet veel. Het gaat bij mij wel meteen tussen de tanden zitten... Dus of dat handig is!?
Echt goed rundvlees en dun gesneden is uiteraard super mals en goed te kauwen, maar ik zie dat je dat niet wilt.
Kippendijen zijn altijd een optie, in een 1001 variaties te bereiden!
Stoof van varkenswang is super mals en lekker.
Varkenshaas is al wat lastiger kauwen, of je moet een "varkenshaas culinair" van een supermarkt meenemen, volgens mij zijn die al voorverteerd door de ingespoten pekel, vind ze wel lekker.
 
Stoof van varkenswang heb ik even gegoogled mijn eerste reactie was een beetje terughoudend maar het ziet er inderdaad lekker uit 😀 . Varkenshaas gaat hier morgen op de bbq maar dat is iets te taai.

De rib of varkenswang stoof hou ik in gedachte. Heb ik meteen een goede reden om een dutch oven aan te schaffen.
 
Lamshaasjes zijn ook heerlijk mals.
 
Maak een cake van kipdijfilet ( ook hier te vinden ) zit ook wat groente in en is superzacht vlees en misschien zijn anders fall of the bone spareribs een optie ? beiden geen grote stukken vlees, maar wel lekker.

Succes met kiezen.. ;)
 
Een beenham volgens het recept wat ik op Menfacts. nl vond is ook heerlijk mals en smakelijk.
" Een hele beenham op de BBQ bereiden "
 
Runderwang zou ik ook zeler aan het rijtje toevoegen, is echt een heerlijk stukje vlees. Beetje grove sukade.
Verder kan je meatloaf maken of een wellington met gehakt ipv haas.
 
Het is jammer dat kip niet echt vlees is, anders zou een BCC leuk zijn voor’m misschien
 
Even verplaatst naar het juiste forumonderdeel T, T, en T is voor weetjes en niet voor vragen.;)
Betaalbaar en gangbaar zijn bijvoorbeeld de St. Louis Pork Steaks van Noskos
Typisch Amerikaanse BBQ en door het sudderen botermals

 
Zit er aan st Louispork steaks en een stoofpot een bbq of rook smaak?

Zoveel als dat je wilt.
je kan BBQ-kruiden gebruiken om dat te krijgen, je kan ook, als je het vlees aanzet, rookhout gebruiken en op die manier rook in de stoofpot krijgen.
Meeste stoofpotten maak je met de deksel dicht, dus dan zou er van nature weinig rook in zitten. Het gaat er echt om wat je met de ingredienten doet voordat ze in de pan gaan.
 
Dan wordt het toch beenham. Als ik de dag ervoor tijd heb maak ik er misschien nog wel een stoofpot bij. De tweede dag is die ook lekkerder 😀 :) 😀

Duurde trouwens even voordat ik bcc gevonden had...bbc bbq krijg je hele andere resultaten dan kip haha
 
Vandaag alvast begonnen met de varkenswang stoof voor morgen. Helaas komt mijn gietijzere rooster vanmiddag pas binnen omdat die in alle winkels uitverkocht zijn. Het ruikt al heerlijk !!

20210803_103426.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan