BasBQ
Beef en Steak

BBQ Moestuin topic

De peperplanten (bird-eye's, jalapeno, lomboks) staan nog steeds beschut.
De eerste gras groene pepers hangen er al aan.

IMG_7687.jpg
IMG_7688.jpg
 
Hier is zelfs ondertussen de tijm opgegeten ... Vrijdag alles naar buiten en we zullen wel zien wat het zal worden
 
De eerste bloemetjes zitten erin! 23 planten doen het wel aardig maar 20 anderen staan te kwakkelen. Die hebben het waarschijnlijk te warm gehad in de serre. Staan nu ook in de kas zodat ze hopelijk beetje bijtrekken.

35313B31-1407-4DC2-9AC7-3A0A8669E04A.jpeg


ABBA3475-ADA8-4AA2-88BC-56AB0BE12A2F.jpeg
 
De augurkenplanten staan in bloei.
IMG-20240629-WA0003.jpg
 
Zo een plant wil ik ook wel ... ik heb kokos schelpen, gewone schelpen en korrels moeten leggen. 2 van de 3 mini komkommer hebben het opgegeven. Gisteren stond er in de winkel nog een relatief jong plantje, staat nu nog effe binnen met alle buien de komende week. Volgende week buitenzetten, en wie weet. Volgende week/eind deze week heb ik mijn eerste kerstomaatjes zo te zien, ze beginnen nu licht kleur te krijgen
 
Zo een plant wil ik ook wel ... ik heb kokos schelpen, gewone schelpen en korrels moeten leggen. 2 van de 3 mini komkommer hebben het opgegeven. Gisteren stond er in de winkel nog een relatief jong plantje, staat nu nog effe binnen met alle buien de komende week. Volgende week buitenzetten, en wie weet. Volgende week/eind deze week heb ik mijn eerste kerstomaatjes zo te zien, ze beginnen nu licht kleur te krijgen
Hier zitten ook heel veel slakken, als ik de augurkenplanten in de volle grond zet zijn ze zo opgevreten, vandaar dat ze in een bak op poten staan en kopertape rondom de poten geplakt
 
De eerste Augurken (soort: Hokus) beginnen al aardig te groeien.
Ook heel blij met de hommels die gretig op de bloemen afkomen, wat een prachtbeestjes zijn het!!.
Zij blij, wij blij, mooi toch.

DSC_3527.JPG
DSC_3526.JPG
 
Dit is meer de afdeling van mijn wederhelft, maar wordt zeker gewaardeerd natuurlijk.
- Div. soorten fruit; blauwe bessen, frambozen, appels, kersen en aardbeien
- Tijn, rozemarijn en laurier
- Komkommer en courgette
- Div. soorten sla
- Lente ui
- Tomaat
- Wortels
- Aardappelen
- Binnen onder een lamp nog peterselie, koriander, basilicum en rucola staan.

Een deel ervan:
IMG_5963.jpeg
 
Eerste oogst augurken (voor de zure bommen) 1,4 kilo
20240717_173812.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan