Ik heb als pit probe een ET-372, ik heb hier ook een voedsel probe van. Deze heb ik besteld bij
baron. Deze probes zijn relatief duur.
Ik heb ook een tweetal ikea fantasts probes in gebruik. Bij mijn maiden run heb ik de OTG pit temperatuur gemonitored met een ikea probe, deze probes gaan maar tot 130 graden. Dus minder geschikt als pitprobe. Maarrrr Hiawatta heeft inmiddels een interessant alternatief gepost, je kunt de ikea probe voor 1,50 upgraden met een betere ntc en dan is deze geschikt als pit probe.
Had ik dit geweten (ik wist het wel maar wist de juiste NTC niet) dan had ik dit gedaan. Ik meteen de connectoren van de mavericks afgesloopt en normale 2.5mm jacks er op geplaatst. De standaard maverick probe heeft een iets langere connector waardoor er bij de originele heatermeter nogal wat gedoe mee is. Deze connectoren zijn ook in de orde grote van 1.5 euro.
Daarbij komt dat als je de ikea probe en de maverick probe gelijktijdig wilt gebruiken, je de 'plus' en 'min' van een van beide probe types moet omdraaien.
Dus samenvattend, ga naar de ikea koop een aantal fantasten en upgrade (minimaal) eentje met de andere ntc. Terwijl je dat doet, maak je foto's en post je ze hier

.
zoals gezegd, ik doe graag met je mee. het moet alleen niet te moeilijk worden.
Qua solderen valt het erg mee, het enige wat een beetje lastig is het invullen van het proto bordje waarop de weerstanden van de probes zitten en de regeling van de fan. Als er meer mensen zouden zijn, zouden we een kant en klare print hiervoor kunnen laten produceren... Ook kan het nog aantrekkelijk zijn om de onderdelen vanaf ebay te betrekken, of met meer mensen tegelijkertijd aan te schaffen. Bij elektronika kan dat snel uit.
Aan de software kant voor wat betreft de controller of masternode kan nog wel wat verbeterd worden, maar deze zijn as-is wel productie klaar.
Aan de website software moet nog wel redelijk wat gebeuren, ik heb hier behoorlijk wat binnenbochten genomen die ik in mijn dagelijkse werk niet zo nemen. Echter as-is is de software ook prima te gebruiken. Het meest belangrijke wat aan deze software moet gebeuren is de hosting.... Voor mijn ontwikkelwerk host ik de boel op mijn ontwikkelbakje. Zodra ik wat klaar heb zet ik het op mijn servertje, echter deze is niet toegankelijk vanaf het internet. Ik dacht eerst de boel in Azure neer te zetten, maar dan zijn de kosten best hoog.
Met je achtergrond en je werkgever, kun jij hierin iets betekenen???